مناسب ترین و بهترین کشورها برای مسافرت در نوروز 1401

تنها چند روز به آغاز سال 1401 و مسافرت های نوروزی باقی مانده است. سفر به کشورها و شهرهای خارجی در این ایام می‌تواند حسابی حال و هوای ما را عوض کرده و ما را برای شروع فصل جدیدی از زندگی آماده کند.  

مناسب ترین و بهترین کشورها برای مسافرت در نوروز 1401

مناسب ترین و بهترین کشورها برای مسافرت در نوروز 1401

در سال‌های اخیر، با شیوع بیماری فراگیر کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، شاهد کم شدن سفرها و کاهش فعالیت در صنعت گردشگری بوده‌ایم. اما امسال که بسیاری از کشورهای همجوار با ایران محدودیت‌های خود را کاهش داده‌اند و همچنین بسیاری از افراد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، امسال می‌توانیم شاهد رونق دوباره گردشگری باشیم و عید ۱۴۰۱ را با سفر به کشورهای خارجی گوناگون به یاد ماندنی کنیم.

بهترین مقصد خارجی نوروز برای ایرانیان کجاست؟

از آن جا که نوروز ۱۴۰۱ نزدیک است و بسیاری از مردم ایران، در حال چیدن تدارکات سفر خود هستند، در این مطلب قصد داریم به معرفی مقصد خارجی نوروز برای امسال بپردازیم و دلایل انتخاب آن‌ها را نیز شرح دهیم. برای نوروز امسال ما ۴ مقصد پرطرفدار را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با سفر به آن‌ها از تعطیلات خود نهایت لذت را ببرید

همچنین بخوانید: رمانتیک ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات کدامند؟

کشورهای ترکیه، گرجستان، امارت و جزایر مالدیو دلایل بسیار مهم‌تری نیز وجود دارد که باعث شده تا این ۴ کشور به بهترین مقصد خارجی نوروز برای امسال تبدیل شوند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده تا امسال کشورهای ترکیه و گرجستان را به عنوان بهترین مقاصد سفر نوروزی در این لیست قرار دهیم، عدم نیاز به ویزا برای سفر به این دو کشور است. در واقع با برداشته شدن ویزای کشور گرجستان و همچنین کشور ترکیه، این دو بهترین و راحت‌ترین مقاصد تفریحی را برای تعطیلات به ارمغان می‌آورند.

از طرفی، شهر دبی و مالدیو نیز برای مسافران قوانین ساده‌تری را نسبت به سایر مقاصد مسافرتی تعیین کرده‌اند و گرفتن ویزای آن‌ها، به سادگی امکان پذیر است. از لحاظ قوانین مربوط به کرونا نیز محدودیت خاصی گریبان گیر مسافران نخواهد بود و تنها می‌توانید با ارائه کارت واکسن‌هایی که در کشور خودمان مورد استفاده قرار گرفته اند، مانند سینو‌فارم و آسترازنکا، وارد کشور ترکیه، گرجستان و امارات شوید. با این حال گردشگران برای ورود به جزایر مالدیو، باید تست PCR منفی خود را به مسئولین، ارائه دهند.

1. ترکیه

خوب است بدانید که جشن نوروز را تنها ایرانیان برگزار نمی‌کنند و در واقع ترکیه نیز یکی از کشورهای برگزار‌کننده عید باستانی نوروز به حساب می‌آید. ترکیه‌ای‌ها عید نوروز را با نام‌های نِوروز سلطانی (Nevruz Sultani) و نهم ماه مارس (Mart Dokuzu) می‌شناسند و هر ساله فرارسیدن عید نوروز را جشن می‌گیرند. بنابر این با سفر به ترکیه هم می‌توانید آب و هوایی عوض کنید و هم می‌توانید با حال و هوای نوروز و جشن و پایکوبی مردمان ترکیه، از تعطیلات خود لذت ببرید.

شهر استانبول به عنوان پایتخت ترکیه، از مهم‌ترین مقاصد ایرانیان برای گذراندن تعطیلات، خرید و تفریح به‌حساب می‌آید. استانبول را می‌توان پر طرفدارترین مقصد خارجی نوروز به شمار آورد، چرا‌که در طول تعطیلات نوروز جشنواره‌ها، فستیوال‌های بین المللی و نوروزی و برنامه‌های مهیج بسیاری در این شهر برگزار می‌شوند و ایرانیان نیز همه ساله حضور پررنگی در این شهر داشته اند.

شهر آنتالیا ترکیه، یکی از مقاصد محبوب مسافرتی برای ایرانیان می‌باشد. اگر قصد دارید شهر آنتالیا را به عنوان مقصد تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خود انتخاب کنید، بهتر است بدانید که این شهر به هتل‌های لوکس و مناظر بی نظیر خود معروف است و شما می‌توانید با اقامت در یکی از بهترین هتل‌های این شهر، در کنار دریافت خدمات با کیفیت هتل، به بازدید از سواحل زیبای آنتالیا و مناطق بکر و طبیعت چشم نواز این شهر بروید و تعطیلاتی خاطره انگیز را برای خود ثبت کنید.

همچنین بخوانید: ب هترین کشورها برای سفر خارجی ارزان کدامند؟

کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بندرهای مدیترانه است که جاذبه‌های تفریحی و سرگرمی هیجان انگیزی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. با سفر به کوش آداسی، این فرصت را دارید تا بهترین تعطیلات خود را در کنار سواحل بی نظیر آن تجربه کنید. این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی است که می‌توانید در کنار اقامت در یکی از هتل‌های با کیفیت آن از بازدید این مراکز لذت ببرید.

2. امارات متحده عربی

شهر دبی را می‌توان به عنوان لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر دنیا به شمار آورد. از جاذبه‌های دیدنی، نمایشگاه‌های با شکوه، تجهیزات پیشرفته، هتل‌های لوکس و مراکز خرید دیدنی این شهر گرفته تا سواحل زیبای آن، این شهر را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مسافرتی گردشگران سراسر جهان تبدیل کرده است. همان طور که می‌دانید، دبی بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر امارات متحده به‌شمار می‌آید و صنعت گردشگری آن به طور گسترده ای در سال‌های اخیر دستخوش پیشرفت و توسعه شده است، با سفر به این شهر می‌توانید در یکی از هتل‌های با کیفیت و لوکس آن مستقر شوید و از زندگی در پیشرفته‌ترین شهر دنیا لذت ببرید.

یکی از بهترین و به یادماندنی ترین مقاصدی که می‌توانید برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در نظر بگیرید، شهر دبی است. این شهر با در اختیار گذاشتن تفریحاتی مانند، شتر سواری، سافاری هیجان انگیز و صد ها مرکز دیدنی، لوکس‌ترین مقصد خارجی نوروز ۱۴۰۱ به حساب می‌آید.

3. گرجستان

سفر به گرجستان بدون شک می‌تواند به خاطره انگیزترین سفر هر فردی تبدیل شود، به خصوص که در اول فصل بهار به گردشگری در شهرهای این کشور بپردازید و از مناظر طبیعی آن در کنار بافت شهری و معماری زیبا دیدن کنید. گرجستان و به ویژه پایتخت آن تفلیس، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده و دلیل آن هم این است که ویزای این کشور برای مسافران ایرانی برداشته شده و ایرانیان اکنون این فرصت را دارند تا بدون دغدغه با دریافت ویزا به این کشور سفر کنند.

تفلیس می‌توان را یکی از بهترین مقاصد سفر برای تفریح و استراحت دانست. سفر به این شهر برای ایرانیان، سفری اقتصادی محسوب می‌شود و می‌توانید در بازارهای رنگارنگ و هیجان انگیز آن سوغاتی و کالاهای مورد علاقه خود را تهیه نمایید. جاذبه‌های شهر تفلیس بسیارند و از بناهای تاریخی، معماری تا جاذبه‌های طبیعی و تفریحی را در خود جای می‌دهند.

4. جزایر مالدیو

اگر قصد دارید تا تعطیلات خود را در یک مکان رویایی بگذرانید، بهترین مکانی که می‌توانید به آن سفر کنید، جزایر مالدیو می‌باشد. این مکان با مناظر خیره کننده و آرام بخش، انتخاب مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند در نوروز ۱۴۰۱ از فضای پر هیاهوی شهری فاصله گرفته و در منطقه‌ای با آب و هوای معتدل و منظره‌ای فوق العاده، زمان خود را سپری کنید. خوب است بدانید که اکثر هتل‌های جزیره مالدیو بر روی یک جزیره ساخته شده‌اند و معماری بی نظیری را به نمایش می‌گذارند. با سفر به این جزایر می‌توانید از تفریحاتی مانند غواصی، موج سواری، شنا، صرف غذا در بهترین رستوران­ها و انواع ورزش‌های آبی وغیره نیز بهره‌مند شوید.

با توجه به افزایش واکسیناسیون و کم شدن محدودیت‌های کرونا، نوروز 1401 بهترین فرصت برای رفتن به سفرهای خارجی است. در این مطلب مناسب‌ترین و بهترین کشورهای نزدیک به ایران را انتخاب کرده‌ایم که یا نیازی به ویزا ندارند و یا اخذ ویزای آن‌ها بسیار راحت است. با سفر به این کشورها می‌توانید ضمن تماشای طبیعت زیبا و دل‌انگیز، از مراکز خرید و اماکن تفریحی بازدید کنید و اقامت خوشی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

جالب است بدانید: جشن نوروز در جهان چگونه برگزار می‌شود؟

منبع: الی گشت

ارسال نظر