آمار سفر ایرانی‌ها به ترکیه در هفته‌ای که گذشت | حضور 17 هزار ایرانی در بلک فرایدی ترکی

در بازه زمانی 11 روزه از 27 آبان تا 8 آذر، 16 هزار و 759 نفر ایرانی از مرزهای زمینی وارد ترکیه شدند که این آمار حضور 17 هزار ایرانی در بلک فرایدی ترکیه را نشان می‌دهد.

آمار سفر ایرانی‌ها به ترکیه در هفته‌ای که گذشت | حضور 17 هزار ایرانی در بلک فرایدی ترکی

هفته گذشته بلک‌فرایدی یا همان جمعه سیاه بود؛ رسمی که سال‌هاست در جهان اجرا می‌شود و فرصتی است تا خریداران در آستانه کریسمس و سال نو بتوانند اجناس موردنیاز و هدایایشان را با تخفیف‌هایی قابل توجه خریداری کنند. این رسم چند سالی است به ایران هم وارد شده و فروشگاه‌ها می‌کوشند فرصتی بهتر برای خرید در اختیار مردم قرار دهند؛ به‌ویژه اینکه امسال با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی سرسام‌آور کالاهای مختلف از جمله پوشاک ، خرید برای بسیاری از مردم سخت شده است.

روح‌الله لطیفی ، سخنگوی گمرک ایران در گفت‌وگو با ایلنا درباره ورود و خروج مسافران ایرانی از مرزهای ایران به ترکیه در هفته گذشته اظهار داشت:‌ «از 3 مرز مشترک ایران و ترکیه از جمله مرزهای سرو، بازرگان و رازی امکان ورود و خروج مسافر وجود دارد که معمولا از 2 مرز بازرگان و رازی تردد مسافر رایج‌تر است.»

وی گفت: «در بازه زمانی 11 روزه از 27 آبان تا 8 آذر، 16 هزار و 759 نفر ایرانی از مرزهای زمینی وارد ترکیه شدند و در همین ایام 16 هزار و 629 نفر به کشور برگشتند. عمده جمعیت برگشتی در 3 روز 6، 7 و 8 آذر ماه به کشور برگشتند که در این ایام 6023 نفر از مرز رازی، 615 نفر از مرز سرو و 1296 نفر از مرز بازرگان به کشور برگشتند.»

سخنگوی گمرک ایران بیان داشت: «در بازه زمانی 11 روزه یعنی 27 آبان تا 8 آذر 5169 نفر ایرانی از مرز بازرگان خارج شدند و در این بازه زمانی 4959 نفر از مرز بازرگان به کشور برگشتند. همچنین از مرز سرو 2128 ایرانی به ترکیه رفتند و 2355 نفر ایرانی از همین مرز به کشور بازگشتند.»

وی گفت: «همچنین در این بازه زمانی 9462 نفر ایرانی به ترکیه رفتند و در همین ایام 9315 نفر به کشور بازگشتند.»

به نظر می‌رسد در شرایط گرانی اقلام مختلف و به ویژه پوشاک و نایاب شدن پوشاک خارجی و باکیفیت در کشور، ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند اجناس موردنیازشان را از کشور همسایه و با تخفیف‌های ویژه این فصل خریداری کنند.

ارسال نظر