در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

جا ماندن از پرواز یکی از حساس‌ترین موقعیت‌ها در سفرهای هوایی است. خوشبختانه با دانستن چند نکته ساده می‌توان خسارت واردشده را به حداقل رساند و دوباره برای سفر برنامه‌ریزی کرد.

در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

جا ماندن از پرواز یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است در طول سفر رخ دهد.شما احتمالا روزها برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده‌اید و حال با دیر رسیدن به فرودگاه، تمام نقشه‌هایتان به هم ریخته است. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ آیا کلا باید قید سفر را بزنید؟ در ادامه با کلیک همراه باشید تا نکات ضروری جا ماندن از پرواز را به شما بگوییم.

همچنین بخوانید: نکات ضروری که در سفر هوایی به خارج از کشور باید بدانید

آرامش خود را حفظ کنید

از دست دادن پرواز هر چند ناخوشایند، اما به معنای پایان دنیا نیست. بنابراین در وهله اول خونسرد باشید و بدانید که با داد و بیداد کردن مشکلی حل نمی‌شود. چند نفس عمیق بکشید و دنبال راهی برای استرداد هزینه بلیط و یا خرید پرواز جایگزین باشید.

هزینه بلیط را پس بگیرید

نحوه استرداد هزینه بلیط بسته به نوع پرواز فرق می‌کند:

  1. اگر پرواز چارتری باشد، متأسفانه هیچ خسارتی به شما تعلق نمی‌گیرد. در صورت خرید بلیط جدید نیز باید بهای آن را به طور کامل پرداخت کنید.
  2. اگر از پرواز سیستمی جا مانده‌اید، با بخش پشتیبانی ایرلاین یا آژانسی که بلیط را از آن خریده‌اید تماس گرفته و کد رزرو پرواز (مندرج روی بلیط) را به آن‌ها اعلام کنید تا بخشی از مبلغ بلیط به حساب شما واریز شود. البته به خاطر داشته باشید قوانین ایرلاین های مختلف با یکدیگر فرق می‌کند و ممکن است یک ایرلاین خاص هیچ هزینه‌ای را بابت کنسلی بلیط به شما بازنگرداند.

پرواز جایگزین را فراموش نکنید

در صورت جا ماندن از پرواز ، با بخش پشتیبانی ایرلاین یا آژانس مورد نظر تماس بگیرید تا شما را در یافتن پرواز بعدی یاری کنند. هزینه بلیط پرواز جایگزین مجددا به قوانین ایرلاین ها بستگی دارد. معمولا در پروازهای سیستمی، افراد برای رزرو بلیط جدید معمولا 50 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.

پیشگیری بهتر از درمان است

همان‌طور که ملاحظه کردید، جا ماندن از پرواز مسئله چندان بزرگی نیست و شما در اغلب مواقع می‌توانید با پرواز جایگزین به مقصد خود برسید و حتی بخشی از مبلغ بلیط را نیز پس بگیرید. اما همان‌طور که می‌دانید، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. بنابراین 2 الی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید تا به هیچ مشکلی برنخورید.

آیا تا کنون پرواز خود را از دست داده‌اید؟ کدام یک از موارد فوق به کمک شما آمده‌اند؟ لطفا تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر