زیباترین آبشارهای ایران کجا هستند؟

بازدید از زیباترین آبشارهای ایران و گوش دادن به نوای طنین‌انداز آن‌ها، تجربه‌ای بی‌نظیر است که خاطره‌اش تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند.

زیباترین آبشارهای ایران کجا هستند؟

زیباترین آبشارهای ایران

آبشارها همواره نماد جوش و خروش در طبیعت بوده‌اند. به همین خاطر، هرگاه که از درجا زدن و روزمرگی‌های زندگی خسته شدید، سری به آبشارهای اطراف بزنید تا روحتان جلا پیدا کند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به زیباترین آبشارهای ایران که گوشه‌ای از طبیعت خارق‌العاده این مرز و بوم را به نمایش می‌گذارند.

همچنین بخوانید: بلندترین آبشارهای ایران که شما را شگفت زده می کنند

آبشار شِوی (دزفول - خوزستان)

زیباترین آبشارهای ایران

آبشار شِوی با 100 متر طول و 40 متر عرض، یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای طبیعی خاورمیانه است. این آبشار به دلیل ظاهر زیبا و طبیعت بکر اطراف، محبوبیت خاصی بین گردشگران دارد. حوضچه‌های کوچکی که پایین آبشار ایجاد شده، شنا و آب‌تنی را برای بازدیدکنندگان لذت‌بخش می‌کنند.

آبشار لُوِه (گالیکش - گلستان)

آبشار لوه از به هم پیوستن چند آبشار کوچک و بزرگ به وجود آمده است و به همین خاطر ظاهر پلکانی دارد اما ارتفاع آن در مجموع به 75 متر می‌رسد.

آبشار ویسادار (رضوان‌شهر - گیلان)

کافی است حدود 62 کیلومتر از رشت به سمت شمال غرب رانندگی کنید تا یکی از زیباترین آبشارهای ایران را به چشم ببینید. آبشار ویسادار و مسیر رسیدن به آن به قدری خیره‌کننده است که دلتان نمی‌خواهد به خانه برگردید.

آبشار زردلیمه (اردل - چهارمحال و بختیاری)

زیباترین آبشارهای ایران

زردلیمه یکی از عریض‌ترین آبشارهای کشور است که در دل صخره‌ها و کوه‌های بلند زاگرس قرار گرفته و سالانه نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

آبشار بیشه (دورود - لرستان)

استان لرستان آبشارهای دائمی و فصلی بسیاری را در خود جای داده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها آبشار بیشه است. این آبشار به وسیله چشمه‌های اطراف تأمین می‌شود و در نهایت به رودخانه سزار می‌ریزد.

آبشار کبودوال (علی آباد کتول - گلستان)

آبشار کبودوال تنها آبشار تمام خزه‌ای ایران بوده و به وسیله درختان انبوه و سرسبز پوشیده شده است. صدای گوش‌نواز آبشار و آب‌های زمردین اطراف آن، لذت حضور در منطقه را چند برابر می‌کند.

آبشار شیرآباد (رامیان- گلستان)

زیباترین آبشارهای ایران

به یکی دیگر از زیباترین آبشارهای ایران می‌رسیم. آبشار شیرآباد مجموعه‌ای از چند آبشار کوچک و بزرگ است که به حوضچه‌های عمیق اطراف می‌ریزند. اگر علاقه‌مند به شیرجه زدن داخل آب هستید، می‌توانید از صخره‌ها بالا رفته و خود را به بالای آبشار برسانید.

ارسال نظر