نکات ضروری که در سفر هوایی به خارج از کشور باید بدانید

سفر با هواپیما شرایط خاص خود را دارد. شرایط مهمی که لازم است مسافران آنها را رعایت کنند. اما برای سفر هوایی به خارج از کشور باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات ضروری که در سفر هوایی به خارج از کشور باید بدانید

نکات مهم در سفر هوایی به خارج از کشور

سفر با هواپیما یکی از روش‌های مرسوم برای مسافرت به کشور‌های خارجی است. این وسیله نقلیه غول‌پیکر سرعت بالایی دارد و مسافران را در سریع‌ترین زمان به مقصد می‌رساند. شرایط سفر هوایی به خارج از کشور به گونه‌ای است که گردشگران باید از آن اطلاع داشته باشند.

نکاتی برای سفر هوایی وجود دارند که شرایط را برای مسافران راحت و آسوده می‌کند. به خصوص برای سفر خارجی که گردشگران با فرهنگ و زبان متفاوتی روبرو خواهند شد. این موارد به مسافران کمک بسزایی برای سفری ایمن و بدون مشکل می‌کند. در ادامه به بیان این نکات مهم می‌پردازیم.

سفر هوایی به خارج از کشور لباس راحت سفر هوایی را آسان می‌کند

لباس راحت بپوشید

سفر هوایی بدن را خسته می‌کند. صندلی برخی از هواپیماها راحت نیستند و مسافر را اذیت می‌کنند. برای اینکه سفر هوایی بی‌مشکلی به خارج از کشور داشته باشید، یک لباس راحت بپوشید. این کار برای سفرهای بالای ۱۰ ساعت بسیار مفید است.

از یک تیشرت ساده و شلوار راحت که انعطاف داشته باشد، استفاده کنید. از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و کفش‌های رسمی مردانه خودداری کنید. این کفش‌ها پای شما را در طول سفر اذیت می‌کند. پوشیدن هودی، سویشرت، شلوار جین و شلوار پارچه‌ای برای سفر هوایی بسیار مناسب هستند.

سفر هوایی به خارج از کشور مهمانداران از مسافران پذیرایی می‌کنند

نیازهای خود را به مهماندار بگویید

مهمانداران هواپیما وظیفه پذیرایی و تأمین لوازم مورد نیاز مسافران را برعهده دارند. آنها لوازمی مثل پتو، بالش، خوراکی‌های مختلف و دارو همراه خود دارند. بنابراین، در طول سفر هوایی بدون اینکه خجالت بکشید، نیازهای خود را به مهماندار اطلاع دهید.

در تمام هواپیماها، دکمه مخصوص صدا کردن مهماندار در بالای هر صندلی قرار گرفته است. برای اینکه آنها را صدا بزنید، از این دکمه استفاده کنید. مهمانداران تلاش خود را می‌کنند تا سفر هوایی خوبی را برای مسافران فراهم کنند.

سفر هوایی به خارج از کشور در طول سفر خود را سرگرم کنید

وسایل سرگرمی با خود به هواپیما ببرید

به دلیل زمان طولانی سفر هوایی به خارج از کشور، حوصله مسافران در طول سفر سر می‌رود. برای اینکه در این مدت خسته نشوید، یک وسیله سرگرمی با خود به هواپیما ببرید. مطالعه کتاب، تماشای فیلم در گوشی موبایل، بازی کردن با گوشی و حل کردن جدول از جمله سرگرمی‌هایی است که مسافران می‌توانند انجام دهند.

بیشتر هواپیماها دارای صفحه نمایش مخصوص تماشای فیلم هستند. شما می‌توانید برای تماشای فیلم درخواست بدهید. مهمانداران لیست فیلم و نمایشگر را در اختیار مسافر قرار می‌دهند. لازم به ذکر است، برای تماشای فیلم یا بازی کردن با گوشی، پیش از سفر باتری موبایل خود را کامل شارژ کنید.

سفر هوایی به خارج از کشور لوازم ضروری در طول سفر به کمکتان می‌آیند

لوازم ضروری خود را همراه داشته باشید

برای سفر هوایی به خارج از کشور توصیه می‌شود لوازم ضروری خود را در یک کیف کوله‌پشتی قرار دهید. در این کیف لوازمی بگذارید که نیاز دارید در طول سفر از آن‌ها استفاده کنید. بالای هر صندلی محفظه مخصوص گذاشتن کیف وجود دارد.

کیف خود را در این محفظه قرار دهید و در مواقع لزوم از کیف خود استفاده کنید. وسایلی مثل لپ‌تاپ، تبلت، شارژر، پاوربانک، لوازم آرایشی و بهداشتی و کنسول بازی دستی خود را در این کیف قرار دهید. در طول مسافرت ممکن است به این وسایل نیاز پیدا کنید.

سفر هوایی به خارج از کشور مدارک خود را همیشه همراه داشته باشید

مدارک شناسایی و بلیت را جلوی دست بگذارید

بعضی مواقع پیش می‌آید مهمانداران برای چک کردن مدارک و شماره صندلی، از مسافران مدارک لازم را درخواست کنند. برای اینکه شرایط مناسبی در این موقعیت‌ها داشته باشید، مدارک خود را جلوی دست بگذارید.

پیش از نشستن روی صندلی، شماره صندلی را با بلیت خود چک کنید. همچنین، هنگام تحویل گرفتن چمدان، مدارک مربوط به بار را پیش خود نگهدارید. آمادگی داشتن برای این مدل اتفاقات، باعث می‌شود مشکلات کمتری را در طول سفر تجربه کنید.

اگر قصد سفر گردشی به خارج از کشور را دارید پیشنهاد می‌کنیم با بهترین کشورهای اروپایی برای سفر در کریسمس در آشنا شوید. همچنین اگر نکات مهم دیگری برای سفر هوایی به خارج از کشور وجود دارد که در این مطلب نیامده، آن را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر