قیمت تور قطر 1400 و شرایط سفر به جام جهانی

چیزی به شروع برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در کشور قطر نمانده و کسانی که قصد حضور در این جشن بین‌المللی را دارند، بهتر است از همین حالا به فکر رزرو تور و هتل و پروازشان باشند. اما قیمت تور قطر 1400 چقدر است و شرایط سفر به جام جهانی چیست؟

قیمت تور قطر 1400 و شرایط سفر به جام جهانی

قیمت تور قطر 1400

طبیعی است که برگزاری رویداد مهمی چون جام جهانی در هر کشوری، هزینه‌های سفر به آن کشور را بالا می‌برد و یکی از دلایلی که کشورها اصرار دارند میزبان چنین رویدادهایی باشند همین است، چراکه هم به لحاظ گردشگری برایشان ارزآوری دارد و به چرخش چرخ اقتصادشان کمک می‌کند و هم بهانه‌ای می‌شود تا فرهنگ کشور خود را به دیگر مردم دنیا بشناسانند.

امسال قطر تصمیم گرفته است میزبان جام جهانی باشد و در این راه سخت مشغول است تا یک جام جهانی به‌یادماندنی را خصوصا در دوران پساکرونای جهان ارائه کند. در این راه از ساخت استادیوم‌های مجلل و چشم‌نواز و حتی استادیوم‌های قابل حمل و جابه‌جایی ( استادیوم ۹۷۴ با نام پیشین ورزشگاه راس ابوعبود) شروع کرده و احتمالا در بخش گردشگری و هتل‌ها و امکانات اقامتی هم برای مهمانانش برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

اما سوال اینجاست که ببینیم قیمت تور قطر 1400 چقدر است؟

قیمت تور قطر بسته به اینکه خودتان به طور مستقل سفر کنید یا از یک آژانس مسافرتی تور تهیه کنید، در چه هتلی اقامت کنید و نوع اتاقتان چه باشد و حتی نوع پرواز و مدت زمان اقامتتان تفاوت خواهد کرد.

برای مثال یکی از آژانس‌های مسافرتی، شروع قیمت‌های تور قطر خود را از 11.790.000 تومان اعلام کرده است که این تور شامل خدماتی چون صبحانه، بیمه مسافرتی، گشت خرید، ترانسفر فرودگاهی، راهنمای تور و اخذ ویزای توریستی می‌شود.

جدول قیمت‌های این تور به تفکیک هتل و نوع اتاق مورد اقامت چنین است:

قیمت تور قطر 1400

این قیمت‌ها برای 3 شب و 4 روز حضور در قطر محاسبه شده است.

طبیعی است که اگر به صورت مستقل و بدون در نظر گرفتن امکانات توریستی به قطر سفر کنید، برای مثال گزینه اقامت در هتل را حذف و به جای آن در هاستل‌ها یا مسافرخانه‌ها و خانه‌های محلی سر کنید، هزینه اقامت و سفرتان پایین‌تر می‌آید.

البته این‌ها بدون در نظر گرفتن هزینه بلیط مسابقات است و چنانچه تصمیم دارید مسابقات فوتبال جام جهانی را از نزدیک ببینید، باید قیمت بلیط هر مسابقه را هم در نظر داشته باشید.

آن‌طور که قطر ایرویز اعلام کرده، قیمت تورهای هواداری جام جهانی 2022 که شامل هزینه پرواز، هزینه اسکان و بلیط مسابقات می‌شود، رقمی حدودا 3.8 هزار دلاری (چیزی معادل 110 میلیون تومان) دارد.

شرایط ورود به قطر برای جام جهانی چیست؟

با شروع همه‌گیری کرونا، کشورهای مختلف قوانین سختگیرانه‌ای را برای ورود مسافران از دیگر کشورها در نظر گرفته‌اند و احتمالا قطر در طول برگزاری جام جهانی خواهد کوشید با کنترل سختگیرانه ورود مسافران، مانع از گسترش ویروس کرونا در کشورش شود.

  • در حال حاضر مدارک سلامتی لازم برای ورود به قطر شامل این موارد است:
  • تست PCR 72 ساعت قبل از ورود (در آزمایشگاه مورد تایید قطر در ایران به انگلیسی)
  • تست آنتی‌بادی (سرولوژی) که حداکثر 30 روز قبل از تاریخ ورود به قطر گرفته شده باشد (با توجه به نوع واکسن الزامی است)
  • گواهینامه واکسیناسیون بین‌المللی بارکددار مورد تایید وزارت بهداشت
  • باید حداقل 14 روز از تزریق دوز دوم واکسن کرونا گذشته باشد

همچنین برای دریافت ویزای قطر باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • اصل پاسپورت با بیش از ۶ ماه اعتبار
  • یک قطعه عکس ۶در۴
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • وچر هتل
  • گردش حساب ۳ ماهه که به تایید بانک رسیده است
  • هزینه صدور ویزا که در حال حاضر 75 دلار است

نظر شما نسبت به برگزاری جام جهانی 2022 فوتبال در کشور قطر چیست؟ آیا دلتان می‌خواهد شرایطی فراهم شود که به قطر سفر کنید و این مسابقات را از نزدیک ببینید؟ نظرتان را برایمان بنویسید.

ارسال نظر