لیست وسایل مورد نیاز برای سفر در ایام کرونا که باید همراه داشته باشیم

بعد از گذشت 2 سال از همه‌گیری کرونا، خطر این ویروس هنوز دست از سر جوامع برنداشته و زندگی‌ها را همچنان تحت‌الشعاع قرار داده است. سفر کردن در دوران کرونا شرایط خود را دارد و بهتر است لیست وسایل مورد نیاز برای سفر در ایام کرونا را بشناسیم.

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر در ایام کرونا که باید همراه داشته باشیم

علی‌رغم گذشت 2 سال از شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون گسترده درصد زیادی از مردم جامعه، ویروس کرونا همچنان وجود دارد و به شکل سویه‌های جدید خودش را عرضه می‌کند که در حال حاضر جدیدترین آن، امیکرون است.

در روزهای اولیه شیوع این ویروس بسیاری از جوامع به سمت قرنطینه و خانه‌نشینی رفتند، اما با گذشت زمان خانه‌نشینی دیگر چندان ممکن نبود و می‌بایست با اتخاذ روش‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های سلامتی، کم‌کم بخش‌هایی از زندگی را دوباره از سر گرفت.

سفر کردن هم یکی از این موارد است که گرچه در دوران کرونا کم شد و بسیاری از جوامعی را که اقتصادشان مبتنی بر گردشگری بود تحت تاثیر قرار داد، با این حال به تمامی حذف نشد و حالا دوباره از سر گرفته می‌شود.

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر در ایام کرونا

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در دوران کرونا سفر بروید، بهتر است برای حفظ سلامت خودتان و جامعه‌ای که به آن سفر می‌کنید، موارد بهداشتی را رعایت کرده و اقلام زیر را به همراه داشته باشید:

ماسک

ماسک اولین و در دسترس‌ترین سلاحی است که با شیوع ویروس کرونا، برای مقابله با آن و حفظ سلامتی‌مان در دسترس داریم. حتی حالا که بسیاری از جوامع هر 2 دوز واکسن و حتی برخی دوز سوم را هم دریافت کرده‌اند، سازمان بهداشت جهانی و پزشکان، همچنان بر رعایت استفاده از آن تاکید می‌کنند و هنوز دستوری مبنی بر کنار گذاشتن ماسک در محیط‌های پرخطر صادر نشده است.

بهتر است هنگام سفر حتما تعدادی ماسک به همراه داشته باشید؛ در طول مسیر و صحبت با مردم ماسک به چهره بزنید و نکات بهداشتی تعویض به‌موقع ماسک را رعایت کنید.

الکل و ژل ضدعفونی‌کننده

در کنار ماسک، دیگر وسیله‌ای که هنگام بیرون رفتن از خانه به عضو اساسی کیف یا جیب‌مان تبدیل شده است، الکل یا ژل ضدعفونی‌کننده است که خیالمان را از بابت دست زدن به اجسام آلوده راحت می‌کند.

وسایل مورد نیاز برای سفر در ایام کرونا

ژل ضدعفونی‌کننده دست از جمه وسایل مورد نیاز برای سفر در ایام کرونا است. در طول سفر حتما ژل یا الکل به همراه داشته باشید تا در موقعیت‌هایی که امکان دسترسی به آب و صابون ندارید، دستتان را از آلودگی‌ها پاک کنید.

دستکش یک‌بار مصرف

دستکش یک‌بار مصرف هم می‌تواند خیالتان را از بابت دست زدن به سطوح -به ویژه سطوح آلوده‌تر- راحت کند و به هر چیزی هم که دست بزنید، باز خیالتان آسوده باشد که دست خودتان تمیز می‌ماند.

برای مثال هنگام حمل‌ونقل در سفر می‌توانید از دستکش یک‌بار مصرف استفاده کنید؛ چراکه روش حمل بار و چمدان‌ها چندان بهداشتی نیست. بارهای شما توسط افراد مختلف دست به دست می‌شوند و با زمین و ماشین حمل بار و تسمه انتقال بار برخورد دارند. در نتیجه بهتر است نه فقط در طول همه‌گیری ویروس کرونا، بلکه همیشه نسبت به دست زدن به بارهایتان نکات بهداشتی را در نظر داشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای سفر در ایام کرونا

ظروف شخصی

استفاده بی‌رویه از ظروف یک‌بار مصرف به دلیل آسیب طولانی‌مدتی که به طبیعت می‌رساند چندان توصیه نمی‌شود و در دوران همه‌گیری، استفاده از ظروف چندبار مصرف مشترک هم نیاز به احتیاط دارد.

اگر قرار است در هتل یا رستوران محلی یا هر جای دیگر غذا بخورید و نسبت به تمیزی ظروفشان مطمئن نیستید، بهتر است از ظروف شخصی و به‌ویژه کارد و قاشق و چنگال و لیوان شخصی خودتان استفاده کنید.

جعبه کمک‌های اولیه، تب‌سنج و داروهای ضروری

درمان سرخود و خودتجویزی برای هیچ‌یک از بیماری‌ها و به‌ویژه بیماری کرونا توصیه نمی‌شود، اما در کل بهتر است هنگام سفر -خصوصا اگر فرزند کوچک به همراه دارید- اقلامی چون جعبه کمک‌های اولیه، تب‌سنج و داروهای ضروری چون مسکن‌ها را به همراه داشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای سفر در ایام کرونا

با این حال چنانچه در سفر احساس کردید علائم بیماری کرونا را در خود می‌بینید، فاصله‌تان را با اطرافیان رعایت کرده و حتما به پزشک محلی یا مرکز بهداشت آنجا مراجعه کنید.

به نظر شما لیست وسایل مورد نیاز برای سفر در ایام کرونا چه چیزهای دیگری لازم دارد؟ حتما برایمان بنویسید.

ارسال نظر