آموزش انتقال تصاویر از یک گوشی آیفون به گوشی دیگر

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر و عکس‌ها را از یک گوشی آیفون به گوشی آیفون دیگر انتقال دهید آموزش دهیم.

آموزش انتقال تصاویر از یک گوشی آیفون به گوشی دیگر

اگر به تازگی گوشی آیفون خود را عوض کرده‌اید و می‌خواهید عکس‌های گوشی قدیمی خود را به گوشی جدید انتقال دهید و یا اینکه بخواهید عملیات انتقال تصاویر را از گوشی آیفون خود به گوشی آیفون دوستتان انجام دهید، روش‌های مختلفی وجود دارد.

استفاده از iCloud ( بهترین روش برای انتقال تصاویر )

یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای انتقال تصاویر از یک گوشی آیفون به گوشی آیفون دیگر که امنیت بالایی نیز دارد استفاده از iCloud است. البته مشکل iCloud این است که گنجایش آن فقط 5 گیگابایت است و به سرعت پر می‌شود. بنابراین اگر حجم تصاویر شما بالا است، از iCloud نمی‌توانید برای انتقال تصاویر استفاده کنید.

انتقال تصاویر برای استفاده از iCloud برای انتقال تصاویر از یک گوشی آیفون به گوشی آیفون دیگر ابتدا اپلیکیشن iCloud را باز کنید. روی گزینه Photos کلیک کنید و مطمئن شوید که گزینه Photos که در بالای صفحه قرار دارد فعال است. در گوشی جدید آیفون خود با اپل آی‌دی خود لاگین کنید و همین مراحل را طی کنید. در این حالت دو انتخاب خواهید داشت. اول اینکه روی گزینه Optimize iPhone Storage را انتخاب کنید که باعث می‌شود فضای ذخیره‌سازی روی iCloud کمتر مصرف شود و یا گزینه Download and Keep Orginal را انتخاب کنید که باعث می‌شود فایل‌های شما روی iCloud باقی بماند. به این ترتیب شما می‌توانید از iCloud برای انتقال عکس‌ها از یک گوشی آیفون به گوشی آیفون دیگر استفاده کنید.

استفاده از AirDrop برای انتقال تصاویر

با استفاده از AirDrop می‌توانید ب راحتی همه فایل‌های خود را از یک گوشی آیفون به گوشی آیفون دیگر منتقل کنید. برای این کار ابتدا وارد اپلیکیشن Setting خود شده و سپس روی گزینه General کلیک کنید. از منوی باز شده روی گزینه AirDrop کلیک کنید. می‌توانید آن را برای همه کاربران یعنی Everyone و یا Contact Only که یعنی فقط مخاطبان است، انتخاب کنید. به محض اینکه AirDrop فعال شد، وارد اپلیکیشن Potos شده و آلبوم مورد نظر خود را که می‌خواهید عکس‌های آن را به گوشی دیگر منتقل کنید، انتخاب کنید.

انتقال تصاویر وقتی تصاویر خود را انتخاب کردید روی گزینه share sheet که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید. آیکون این گزینه شبیه به یک مریع است که روی آن یک فلش قرار دارد. به این ترتیب دکمه مربوط به AirDrop کنار مخاطبان مورد نظر شما نمایش داده می‌شود. نام گوشی جدیدی که می‌خواهید عکس‌ها به آن منتقل شود را انتخاب کنید و روی گزینه accept کلیک کنید. بسته به تعداد و حجم عکس‌ها انتقال تصاویر مدت‌زمانی طول می‌کشد. صبر کنید تا عملیات انتقال تصاویر به پایان برسد.

استفاده از فضای ذخیره ابری‌سازی یا Cloud Storage

اگر حجمی که iCloud برای ذخیره کردن و انتقال تصاویر در اختیار شما قرار می‌دهد کافی نیست و کم است می‌توانید از اپلیکیشن‌های ذخیره‌سازی ابری از جمله DropBox، OneDrive و یا GoogleDrive استفاده کنید. اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را روی گوشی آیفون قدیمی که می‌خواهید تصاویر را از آن به گوشی دیگر منتقل کنید، نصب کنید. تصاویر خود را از گوشی روی فضای ذخیره‌سازی منتقل کنید. سپس عکس‌های ذخیره شده را به گوشی دیگر خود منتقل کنید.

گوشی آیفون یکی از ساده‌ترین و پر کاربردترین اپلیکیشن‌ها و فضاهای ذخیره ابری DropBox است که از آن می‌توانید برای انتقال تصاویر از یک گوشی آیفون به گوشی آیفون دیگر استفاده کنید.

ایجاد آلبوم مشترک

یکی از روش‌های انتقال تصاویر که مبتنی بر استفاده از iCloud است، ایجاد آلبوم‌های مشترک و به اشتراک گذاری آن‌ها از طریق iCloud است.

گوشی آیفون برای استفاده از این روش ابتدا اپلیکیشن Photos را باز کنید، تصاویری که می‌‌خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Share Sheet کلیک کنید. سپس گزینه add to shared album را انتخاب کنید. سپس تصاویر در یک آلبوم توسط اپلیکیشن Photos بارگذاری می‌شود. بارگذاری این تصاویر ممکن است چند دقیقه طول بکشد. وقتی آپلود تصاویر در آلبوم تمام شد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید برای تصاویر خود در آلبوم یک کامنت بگذارید.

سپس افرادی که می‌خواهید آلبوم با آن‌ها به اشتراک گذاشته شود را انتخاب کنید. لینک آلبوم تصاویر برای فرد مورد نظر ارسال خواهد شد. مخاطب شما می‌تواند با کلیک روی این لینک به آلبوم دسترسی پیدا کند.

ارسال نظر