آموزش بررسی عملکرد اسپیکرهای جانبی در ویندوز 10

رسانه کلیک - معمولا تنظیم اسپیکرها برای داشتن یک صدای خوب کمی سخت است و فوت و فن‌های منحصر به فرد خود را دارد. در سیستم‌عامل ویندوز 10 اپلیکیشنی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید عملکرد اسپیکرهای جانبی خود را تنظیم کنید.

آموزش بررسی عملکرد اسپیکرهای جانبی در ویندوز 10

برای اینکه بتوانید تنظیمات اسپیکرهای جانبی خود را با استفاده از اپلیکیشن درون برنامه‌ای ویندوز 10 انجام دهید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا روی آیکون اسپیکر که در نوار وظیفه قرار دارد کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه sounds را انتخاب کنید. برای باز کردن این پنجره می‌توانید از طریق کنترل پنل نیز اقدام کند. برای این کار ابتدا وارد پنجره کنترل پنل شده و سپس روی گزینه Sound کلیک کنید و از پنجره باز شده نیز گزینه sound را انتخاب کنید.

تنظیم اسپیکرهای جانبی در پنجره‌ای که نمایش داده می‌شود، برگه Palyback را انتخاب کنید و سپس اسپیکر خود را انتخاب کنید. در بسیاری از کامپیوترها نام این ابزارها با عنوان Speakers مشخص شده است. روی دکمه Configure کلیک کنید تا بتوانید تنظیمات مربوط به اسپیکر خود را انجام دهید.

تنظیم اسپیکرهای جانبی در این حالت پنجره مربوط به تنظیمات اسپیکر برای شما باز می‌شود. تنظیمات مورد نظر خود را انتخاب کنید. مثلاً اگر از اسپیکر 7.1 استفاده می‌کنید می‌توانید حالت 7.1 Surround را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب تنظیمات مورد نظر روی دکمه Test که در زیر کانال‌های صوتی قرار دارد کلیک کنید. برای شما یک صدا پخش می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن تنظیمات خود را بررسی و تست کنید. هر کدام از اسپیکرها که صدای از آن‌ها پخش می‌شود در دیاگرام مشخص می‌شوند.

اگر می‌خواهید عملیات تست کردن اسپیکرها متوقف شود، روی دکمه Test مجدداً کلیک کنید. به این ترتیب نوشته روی این دکمه تغییر می‌کند و عبارت Stop روی آن نمایش داده می‌شود.

تنظیم اسپیکرهای جانبی اگر بخواهید که اسپیکرهای خود را به صورت تکی تست کنید رو اسپیکر مورد نظر خود کلیک کنید به این ترتیب صدا از آن پخش می‌شود. با این کار می‌توانید عملکرد تک‌تک اسپیکرها را بررسی کنید.

تنظیم اسپیکرهای جانبی بعد از انجام این کار یا روی گزینه cancel کلیک کنید تا پنجره بسته شود و یا اینکه روی علامت X در کنار پنجره کلیک کنید. سپس پنجره Sound را ببندید. اگر روی گزینه Next کلیک کنید می‌توانید به ویندوز بگویید که کدام اسپیکر را قطع کند.

ارسال نظر