آموزش به اشتراک گذاری صفحه گوشی در پیام‌رسان فیس بوک برای اندروید و iOS

رسانه کلیک - در این مطلب، روش به اشتراک گذاری صفحه گوشی در پیام‌رسان فیس بوک برای اندروید و iOS را آموزش می‌دهیم.

آموزش به اشتراک گذاری صفحه گوشی در پیام‌رسان فیس بوک برای اندروید و iOS

تاکنون برایتان پیش آمده که بخواهید یک مشکل در تلفن همراه یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را از راه دور حل کنید؟ برای این کار باید از این فرد بخواهید در مراحل مختلف اسکرین شات بگیرد و برای شما ارسال کند که کار زمان‌بری است. البته اپلیکیشن‌هایی هم وجود دارند که می‌توانید با نصب آن‌ها، به گوشی فرد دیگری دسترسی داشته باشید.

نصب این اپلیکیشن‌ها هم شاید از حوصله شما خارج باشد یا تمایلی به پر کردن حافظه گوشی خود نداشته باشید. خوشبختانه برخی از پیام‌رسان‌ها قابلیت به اشتراک گذاری صفحه گوشی را به تماس ویدیویی خود اضافه کرده‌اند تا نیاز کاربران در این زمینه را برطرف کنند. حتی از این قابلیت برای ارائه دادن در جلسات کاری و کلاس‌های مجازی نیز می‌توان استفاده کرد.

پیام رسان فیس بوک نیز مجهز به این قابلیت است و در این مطلب، روش به اشتراک گذاری صفحه گوشی در پیام‌رسان فیس بوک برای اندروید و iOS را آموزش می‌دهیم. البته توجه داشته باشید که از این قابلیت تنها در تماس‌های ویدیویی گروهی و اتاق‌های گفت‌وگو می‌توانید استفاده کنید.

روش به اشتراک گذاری صفحه گوشی در پیام‌رسان فیس بوک نسخه اندروید

اپلیکیشن فیس بوک مسنجر خود را باز کنید و به صفحه چت با فرد مورد نظر خود بروید. علامت تماس تثویری در بالای صفحه سمت راست را لمس کنید.

بعد از اینکه چت آغاز شد، انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا نوار ابزار باز شود و گزینه‌های بیشتری نمایان شوند.

سپس روی گزینه Share Your Screen کلیک کنید.

به اشتراک گذاری صفحه گوشی

زمانی که برای اولین بار از این قابلیت استفاده کنید، یک صفحه شامل توضیحات برای شما باز می‌شود و باید روی Continue کلیک کنید. این پیام دفعات بعد برای شما نمایش داده نمی‌شود.

اکنون اندروید از شما سوال می‌کند که آیا برای به اشتراک گذاری صفحه مطمئن هستید یا خیر و باید روی گزینه Start Now کلیک کنید.

به اشتراک گذاری صفحه گوشی

اکنون صفحه شما به اشتراک گذاشته شده است و می‌توانید به هر یک از قسمت‌های گوشی خود بروید. برای قطع این قابلیت نیز باید به اپلکیشن برگردید و روی گزینه Stop کلیک کنید.

روش به اشتراک گذاری صفحه گوشی در پیام‌رسان فیس بوک نسخه iOS

این فرآیند برای گوشی‌های ایفون کمی متفاوت است. ابتدا مانند مراحلی که در بالا توضیح دادیم، گروه مورد نظر خود را پیدا کنید و تماس تصویری برقرار کنید و انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید. گزینه Share Your Screen را انتخاب کنید و بعد در پاپ‌آپی که برایتان باز می‌شود، گزینه Start Sharing را انتخاب کنید.

به اشتراک گذاری صفحه گوشی

یک پاپ آپ دیگر نمایش داده می‌شود. مطمئن شوید که کنار مسنجر فیس بوک تیک خورده باشد و بعد گزینه Start Broadcast را فشار دهید.

برای قطع این قابلیت نیز باید به اپلیکیشن برگردید و روی گزینه Stop کلیک کنید.

ارسال نظر