آموزش بکاپ گیری از دیتابیس سایت وردپرسی

رسانه کلیک - در این مطلب روش بکاپ گیری از دیتابیس سایت وردپرسی با دو روش ساده از طریق PHPMyAdmin و cPanel را آموزش می‌دهیم. 

آموزش بکاپ گیری از دیتابیس سایت وردپرسی

دیتابیس یکی از مهم ترین قسمت‌های سایت شما است و به همین دلیل باید در بازه‌های زمانی مشخص مثلا هر ۳ ماه یک بار از دیتابیس سایت خود بکاپ بگیرید. در این مطلب قصد داریم روش بکاپ گیری از دیتابیس سایت وردپرسی را به شما آموزش دهیم.

اگر از سایت خود بکاپ داشته باشید، در صورت ایجاد مشکل دیگر نگران از دست دادن محتوا و پست‌های سایت نیستید و می‌توانید نسخه بکاپ را جایگزین کنید و مشکل را حل کنید.

افزونه‌های مختلفی مانند افزونه BackupBuddy برای بکاپ‌گیری وجود دارند؛ اما ما در این مطلب روش‌های دستی بکاپ‌گیری از دیتابیس سایت وردپرسی را آموزش می‌دهیم که خیلی هم ساده و راحت هستند.

بکاپ گیری از دیتابیس سایت وردپرسی به روش PHPMyAdmin

در این روش بکاپ گیری از PHPMyAdmin استفاده می‌کنیم که یک نرم افزار منبع باز برای مدیریت دیتابیس MySQL است و رابط کاربری مبتنی بر وب دارد. برای این کار شما ابتدا باید وارد قسمت کنترل پنل هاست خود شوید و بر روی phpmyadmin کلیک کنید.

بکاپ گیری از دیتابیس سایت وردپرسی

بعد از اینکه صفحه PHPMyAdmin باز شد، نام دیتابیس مورد نظر خود را انتخاب کنید و از منو بالای صفحه روی گزینه Export کلیک کنید.

بکاپ گیری از دیتابیس سایت وردپرسی

اکنون باید روش بکاپ‌ گیری خود را انتخاب کنید. برای این کار ابتدا گزینه Custome را انتخاب کنید تا روش‌های بیشتری برای شما نمایش داده شود.

بکاپ گیری از سایت وردپرسی

در مرحله بعد همه جدول‌های دیتابیسی که انتخاب کرده‌اید برای شما نمایش داده می‌شود. در اینجا دقت داشته باشید که گاهی‌اوقات ممکن است افزونه‌های وردپرس جدل‌هایی را به دیتابیس اضافه کنند. اگر در این لیست، جدولی وجود دارد که نمی‌خواهید از آن بکاپ بگیرید، آن را حذف کنید. اگر اطلاع دقیقی از این موضوع ندارید، بهتر است از همه لیست بکاپ بگیرید.

به پایین صفحه و قست Output بروید. در این قسمت به صورت پیش فرض، نوع فایل خروجی text در نظر گرفته شده است. اگر می‌خواهید آن را تغییر دهید باید گزینه Save output to a file را انتخاب کنید. برای فشرده‌سازی فایل نیز باید گزینه zipped یا gzipped را انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Go در پایین صفحه کلیک کنید.

بکاپ گیری از دیتابیس سایت وردپرسی به روش cPanel

بسیاری از شرکت‌های هاستینگ، راه‌های ساده‌تری را برای بکاپ گیری از دیتابیس در اختیار شما قرار می‌دهند. برای بکاپ گیری از دیتابیس سایت وردپرسی به این روش باید وارد کنترل پنل خود بشوید و با اسکرول کردن به سمت پایین به قسمت Files مراجعه کنید و صفحه Backup را باز کنید.

در این صفحه به سمت پایین اسکرول کنید تا به قسمت partial backups برسید؛ سپس نام دیتابیس مورد نظر خود را انتخاب کنید و فایل بکاپ آن را دانلود کنید.

ارسال نظر