آموزش جستجوی پیام‌های متنی در آیفون و آیپد

رسانه کلیک - معمولا پیام‌ها به خصوص پیام‌های متنی برای بسیاری به عنوان یک منبع برای ثبت صحبت‌هایی که با دیگران داشته‌اند محسوب می‌شود. در این مطلب نحوه جستجوی پیام‌های متنی را آموزش می‌دهیم.

آموزش جستجوی پیام‌های متنی در آیفون و آیپد

محدودیت‌های جستجوی پیام‌های متنی

قبل از شروع به کار باید متوجه چند نکته مهم باشید. شما تنهادر حالتی می‌توانید در پیام‌های متنی جستجو کنید که در اپلیکیشن‌ها یپیام‌رسان مخصوص آیفون یا آیپد ذخیره شده باشند. نکته بعدی این ااست که این روش فقط برای پیام‌رسانSMS یا iMessage کاربرد دارد. از طرفی تنها زمانی می‌تواندی جستجو در پیام‌ها یپاک شده را انجام دهید که از آن‌ها روی iCloud یک بک آپ گرفته باشید.

روش جستجو در پیام‌های متنی

بهترین روش جستجو در پیام‌های متنی استفاده از خود اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است چون نتیجه جستجو به سرعت قابل مشاهده است.

برای این کار ابتدا اپلیکیشن پیام‌رسان مورد نظر را باز کنید. اگر برگه مربوط به پیام‌ها باز است از آن خارج شده تا صفحه اصلی پیام‌رسان باز شود.

جستجوی متن روی کادر جستجو که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و سپس عبارتی را که می‌خواهید جستجو کنید تایپ کنید. در صفحه لیستی از تمامی پیام‌هایی که حاوی عبارت مورد جستجوی شما هستند نمایش داده می‌شود.

 جستجوی متن اگر می‌خواهدی به همه نتایج جستجو دسترسی داشته باشید روی گزینه See All کلیک کنید. اگر هم که می‌‌خواهید یکی از نتایج جستجوی نمایش داده شده را باز کنید روی آن کلیک کنید تا وارد تاریخچه گفتگو شوید.

جستجوی پیام‌های متنی در آیفون و آیپد در هر زمانی که بخواهید می‌توانید روی دکمه Back کلیک کنید و دوباره فرهست مربوط به نتایج جستجو را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید فهرست جستجو را ببندید.

جستجو در پیام‌های متنی با استفاده از Spotlight

شما می‌توانید با ساتفاده از جستجوی Spotlight کار جستجو روی پیام‌های متنی را انجام دهید. برای باز کردن Spotlight ابتدا وارد صفحه Home شده و سپس از قسمت وسط، صفحه را به سمت پایین بکشید.

 جستجوی متن در نوار جستجو هر عبارتی را که می‌خواهید پیدا کنید تایپ کنید. Spotlight عبارت مورد نظر را در همه اپلیکیشن‌ها جستجو می‌کند و نتیجه آن را برای شما نمایش می‌دهد. برای دسترسی به پیام مورد نظر می‌توانید صفحه را به سمت بالا یا پایین بکشید. در زیر نتایج جستجو مربوط به پیام‌ها می‌توانید پیام مورد نظر خود را که حاوی عبارت مورد جستجو است پیدا کنید.

 جستجوی متن می‌توانید روی پیام مورد نظر خود کلک کنید تا در اپلیکیشن مربوط به آن باز شود.

اگر نتایج جستجو حاوی پیام‌ها نبود باید تنظیمات Spotlight را تغییر دهید. برای اینکار وارد بخش تنظیمات گوشی یا Setting شده و روی گزینه Siri & Search کلیک کنید. صفحه را به سمت بالا بکشید تا گزینه Message App را مشاهده کنید. روی قسمتی که برچسب In Search خورده است گزینه Show In Search را فعال کنید.

جستجوی پیام‌های متنی در آیفون و آیپد

بعد از انجام این تنظیمات، در جستجوی مجدد که با Spotlight انجام می‌دهید، پیام‌ها نیز در فهرست جستجو نمایش داده می‌شوند.

ارسال نظر