آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ | برای بی کلام کردن آهنگ چکار کنیم؟

اگر به دنبال حذف کردن صدای خواننده از آهنگ برای تمرین آواز یا هدف‌های دیگر هستید، به‌جای درستی آمده‌اید.ما به شما آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ یا کلیپ را یاد می دهیم.

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ | برای بی کلام کردن آهنگ چکار کنیم؟

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ

شاید شما نیز تابه‌حال خواسته باشید صدای خواننده را از روی آهنگ حذف کنید تا از موسیقی بی کلام پس‌زمینه آن لذت ببرید یا با آن آواز خود را تمرین کنید. برای این کار برنامه‌ها و روش‌های زیادی وجود دارد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های حذف صدای خواننده از آهنگ خواهیم پرداخت.

  1. نسخه بی کلام را جستجو کنید!

    جستجوی نسخه بی کلام آهنگ جستجوی نسخه بی کلام آهنگ در یوتیوب

شاید این روش خیلی پیش‌پاافتاده به نظر برسد، اما احتمال اینکه نسخه بی کلام آهنگ مورد نظرتان، مخصوصا برای آهنگ های خارجی وجود داشته باشد، بسیار زیاد است. جستجو در گوگل یا یوتیوب (YouTube) با عباراتی نظیر "نام آهنگ + Karoke" برای آهنگ های خارجی یا " نام آهنگ + نسخه بی کلام" و "بیت آهنگ + نام آهنگ" برای آهنگ های ایرانی می‌تواند بسیاری کاربردی باشد.

  1. استفاده از سایت VocalRemover

سایت VocalRemover.org از هوش مصنوعی برای جدا کردن و حذف صدای خواننده از آهنگ استفاده می‌کند. استفاده از این وب‌سایت رایگان است و بارگذاری و پردازش فایل‌های صوتی در آن زمان‌بر نیست.

یکی از نکات بسیار جالب این سایت، امکان تنظیم حجم صدا و دانلود فایل‌های صوتی وکال (Vocal) و موسیقی به صورت جداگانه است.

صفحه اصلی سایت Vocalremover صفحه اصلی سایت Vocalremover

برای حذف صدای خواننده با استفاده از این روش، ابتدا وارد سایت VocalRemover.org شوید و سپس روی گزینه Browse my file کلیک کرده و فایل صوتی آهنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

حذف صدای خواننده در سایت Vocalremover حذف صدای خواننده در سایت Vocalremover

پس از مراحل پردازش، با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبرو خواهید شد. در این صفحه می‌توانید نسبت میزان صدای خواننده و موسیقی را تنظیم کنید و یا با کلیک روی Music یا Vocal فایل‌های جداسازی شده را دانلود کنید.

  1. استفاده از برنامه SingPlay

این راهکار مخصوص کاربرانی است که به کامپیوتر دسترسی ندارند یا می‌خواهند فایل صوتی را مستقیما با تلفنشان گوش دهند. برنامه SingPlay که برای گوشی‌های اندرویدی عرضه شده، محبوب‌ترین نرم‌افزار حذف صدای خواننده از آهنگ برای تلفن‌های همراه است.

برنامه موبایل SingPlay برنامه موبایل SingPlay

از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار می‌توان به امکان ضبط صدا روی آهنگ، تغییر سرعت (Tempo) و گام آهنگ (Pitch) اشاره کرد.

لینک صفحه SingPlay در فروشگاه پلی برای اندروید

شاید برایتان جالب باشد: آموزش جستجو کردن آهنگ در گوگل با زمزمه کردن ریتم آهنگ

امیدواریم این آموزش برایتان مفید واقع شود. پیشنهادات و نظرات خود را حتما با کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر