چگونه کانتکت های گوشی را ذخیره کنیم؟ | آموزش ذخیره کردن مخاطبین در موبایل

ذخیره کردن مخاطبین یا کانتکت‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کاربران اندروید و آی او اس باید با آن آشنا باشند. اگر شما هم دوست دارید بدانید که چگونه باید کانتکت‌ های گوشی را ذخیره کنیم؟ در ادامه این مطلب همراه کلیک باشید.

چگونه کانتکت های گوشی را ذخیره کنیم؟ | آموزش ذخیره کردن مخاطبین در موبایل

روش های ذخیره مخاطبین گوشی

همه گوشی‌های موبایل امکانی دارند که کاربران می‌توانند شماره موبایل دوستان خود را در آن ذخیره کنند. اپلیکیشن Contacts برنامه‌ای است که اطلاعات مخاطبین کاربران در آن ثبت و ذخیره می‌شود. ذخیره کردن کانتکت های گوشی کار ساده‌ای است. در ادامه به آموزش ذخیره کردن اطلاعات کاربران در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS می‌پردازیم. پس با آموزش ذخیره مخاطبین گوشی با کلیک همراه باشید.

ذخیره مخاطبین در اندروید ذخیره مخاطبین در اندروید

نحوه ذخیره مخاطبین در اندروید

در گوشی خود به اپلیکیشن Contacts مراجعه و آن را باز کنید. در پایین صفحه سمت چپ، یک علامت + وجود دارد، روی آن کلیک کنید. در قسمت Name، نام شخص مورد نظر خود را تایپ کنید. سپس به پایین صفحه بروید و در قسمت Phone، شماره مخاطب خود را بنویسید. در پایان، دکمه Save را بفشارید تا شماره موبایل در مخاطبین شما ذخیره شود.

کانتکت-های-گوشی کانتکت های گوشی اندروید

اگر حساب کاربری گوگل دارید، شماره مخاطب مورد نظر شما در حساب گوگل شما ذخیره خواهد شد . بنابراین، شما زمانی که در موبایل دیگری با حساب گوگل خود وارد شوید، تمام اطلاعات مخاطبین شما به آن گوشی منتقل خواهد شد.

ذخیره مخاطبین در iOS ذخیره مخاطبین در iOS

نحوه ذخیره مخاطبین در iOS

در صفحه هوم، روی اپلیکیشن Phone کلیک کنید. سپس شماره مخاطب مورد نظر خود را در صفحه تایپ کنید. روی شماره نوشته شده کلیک کنید تا منوی ذخیره باز شود. پنجره کوچکی در صفحه باز می‌شود، روی گزینه Create New Contact کلیک کنید. پس از این کار، نام مخاطب مورد نظر را وارد و شماره موبایل را ذخیره کنید.

کانتکت های گوشی آیفون کانتکت های گوشی آیفون

اگر حساب Apple ID شما با گوشی آیفونتان همگام‌سازی شده باشد، تمام اطلاعات مخاطبین شما در iCloud ذخیره خواهد شد. بنابراین، با تغییر گوشی آیفون خود تمام اطلاعات شما به گوشی جدید منتقل خواهد شد. سیستم ابری iCloud اطلاعات کاربران را به صورت رمزگذاری شده ذخیره می‌کند تا اطلاعات کاربران در یک فضای ابری حفظ شود.

ارسال نظر