آموزش سفارشی سازی هوم پیج مرورگر سافاری 14

رسانه کلیک - اپل با افزودن قابلیت های بیشتر به مرورگر سافاری 14 ، امکان تغییر پسزمینه هوم پیج صفحه اصلی این مرورگر را برای کاربران فراهم آورده است.

آموزش سفارشی سازی هوم پیج مرورگر سافاری 14

در یک حرکت غافلگیرانه، اپل پیش از عرضه کامل macOS Big Sur مرورگر سافاری 14 را در دسترس کاربران قرار داد. سافاری 14 شامل یک نوار ابزار با طراحی متفاوت، ویژگی ترجمه و ویژگی های جدید امنیتی است. در کنار این ها، یکی از مهم ترین موارد اضافه شده به جدیدترین نسخه سافاری، قابلیت سفارشی سازی و تنظیم دلخواه صفحه اصلی (start page) است. نسخه قبلی دارای میانبرهای مرورگر کمی بود، اما حالا گزینه های بسیاری برای سفارشی سازی قابل دسترس هستند. در ادامه به بررسی قابلیت های جدید می پردازیم.

تغییر پسزمینه هوم پیج سافاری 14

امکان افزودن یک پسزمینه یا کاغذ دیواری به صفحه اصلی، مورد چندان هیجان آمیزی نیست، اما سافاری از این لحاظ بسیار عقب تر از سایر رقبای خود بوده است. کاربر می توان تصویر پسزمینه را از بین ده گزینه پیشفرض و یا تصاویر دلخواه خود انتخاب کند.

1- برای شروع، روی آیکون Settings در گوشه پایین سمت راست کلیک کرده و تیک مربوط به گزینه Background Image را بزنید.

2- با این کار، گزینه های پیشفرض و همچنین یک کادر خالی با علامت + ، در قسمت پایین ظاهر می شود.

3- یکی از گزینه های پیشفرض را انتخاب کرده و یا روی علامت + کلیک کنید. با کلیک روی + می توانید تصویر انتخابی برای صفحه اصلی را از روی هارد داریو خود انتخاب کنید.

4- همچنین می توان یک تصویر از اپلیکیشن Photos را برای صفحه اصلی انتخاب کرد. برای این کار، اپلیکیشن Photos را باز کرده و تصویر مورد نظر را پیدا کنید.

سپس آن را گرفته و در هر جا از صفحه اصلی سافاری رها کنید. مرورگر به طور خودکار، پسزمینه را به تصویر انتخابی شما تغییر می دهد.

انتخاب بخش ها

در ابتدای استفاده از مرورگر سافاری 14 ، این مرورگر چند گزینه را روی صفحه نمایش می دهد. با این حال، هر چیزی را می توان روی این صفحه قرار داد، از موارد دلخواه گرفته تا توصیه های سافاری و لیست خواندن. اگر طرفدار سادگی و دسترسی ساده به صفحه خانه هستید، نمایش بخش های مختلف ممکن است چندان خوشایند نباشد. خوشبختانه اپل به شما اجازه می دهد تا تعداد بخش ها را کاهش دهید. برای شروع، مجددا روی آیکون Settings کلیک کرده و گزینه های قابل دسترس را انتخاب یا حذف کنید:

- موارد دلخواه (Favorites): وب سایت هایی که از قبل (و یا در آینده) آن ها را به عنوان موارد دلخواه انتخاب می کنید.

بازدیدهای بیشتر (Frequently Visited): وب سایت هایی که اغلب به آن ها سر می زنید یا اخیرا از آن ها بازدید کرده اید. این لیست بسته به منوال مرور و جستجو در وب، بروزرسانی می شود. پس احتمال دارد که وب سایت های جدیدی در این فهرست ظاهر شوند.

گزارش حریم خصوصی (Privacy Report): این گزارش، نتیجه تلاش مداوم اپل در حفظ حریم شخصی کاربران است. این گزارش نشان می دهد که چه افرادی از پیگیری و ردیابی آنلاین شما منع شده اند.

پیشنهادهای سیری (Siri Suggestions): وب سایت هایی که در پیام ها، میل ها و یا هر جای دیگر ظاهر شده، و می توانند برای علامت گذاری یا خواندن آن ها در آینده، جهت افزودن به لیست Reading در نظر گرفته شوند.

لیست خواندن (Reading List): وب سایت ها یا صفحات وب که آن ها را برای ذخیره یا خواندن در آینده، انتخاب کرده اید.

تصویر پسزمینه (Background Image): همانطور که در پاراگراف های بالا گفته شد، تصویری که برای پسزمینه هوم پیج سافاری 14 انتخاب می کنید.

امکان تغییر صفحه اصلی سافاری 14 به وسیله میانبرها

یکی دیگر از راه های سریع و ساده برای تغییر آنچه که در صفحه اصلی نشان داده می شود، استفاده از میانبرها (Shortcuts) است. استفاده از آیکون Settings یک راه حل سریع برای انجام تغییرات است، اما کاربرد میانبرها، همیشه موجب سرعت بخشی به کارها می شود. تنها کافیست تا به وسیله ماوس یا ترکپد خود، کلیک سمت راست کنید. یک جای خالی در صفحه اصلی سافاری پیدا کنید تا با زدن کلیک سمت راست، گزینه های قابل دسترس فعال یا غیرفعال به شما نشان داده می شوند. بدین ترتیب، خیلی ساده و سریع می توانید موارد قابل نمایش روی صفحه اصلی را انتخاب کنید.

قابلیت های اضافه شده به سافاری 14 به کاربر اجازه می دهد تا با گزینه های بیشتری، مرورگر خود را سفارشی کند. البته جای بحثی نیست که مرورگرهای دیگر از قبل چنین امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار داده اند، اما سافاری از این قافله عقب مانده بود که بالاخره با چاره سازی اپل، به پای رقبای خود رسید.

ارسال نظر