آموزش نحوه تغییر در تنظیمات زبان فیسبوک

رسانه کلیک - بسیاری از کاربران تمایل به برگرداندن تنظیمات زبانی شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک به زبان مادری خود و یا زبانی که در حال یادگیری آن هستند، دارند. خوشبختانه فیسبوک قابلیت افزودن و تغییر زبان را در پلتفرم خود در اختیار کاربران قرار داده است. در این مطلب روش تغییر تنظیمات زبانی و افزودن زبان جدید در فیسبوک را آموزش می‌دهیم.

آموزش نحوه تغییر در تنظیمات زبان فیسبوک

انتخاب زبان پیش‌فرض فیسبوک

برای انتخاب زبان پیش‌فرض در شبکه اجتماعی فیسبوک ابتدا باید وارد بخش تنظیمات آن بشوید. برای این کار طریق مرورگر خود وارد صفحه خود در فیسبوک شده و روی فلشی که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. در منوی باز شده روی گزینه Setting یا تنظیمات کلیک کنید و گزینه Setting & Privacy را انتخاب کنید.

تنظیمات زبان از نوار باز شده در کنار صفحه روی گزینه Language and Region کلیک کنید. اگر از نسخ باز طراحی شده فیسبوک استفاده می‌کنید روی گزینه Privacy که در منوی باز شده قرار دارد کلیک کنید. برای تغییر تنظیمات زبانی روی گزینه Edit که در سمت راست گزینه Facebook Language قرار دارد کلیک کنید.

تنظیمات زبان روی اولین منوی بازشده کلیک کنید و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. تمامی دکمه‌ها، عنوان‌ها و منوهای حساب کاربری شما به این زبان تغییر می‌کنند. اگر زبانی را انتخاب کنید که فیسبوک به طور کامل از آن پشتیبانی نمی‌کند منوی دومی برای شما باز می‌شود که در این منو می‌توانید زبان‌های مشابه دیگری را که فیسبوک از آن‌ها پشتیبانی می‌کند انتخاب کنید.

Facebook توجه داشته باشید که این تغییرات فقط تغییر در زبان واسط کاربری فیسبوک ایجاد می‌کند و زبان پست‌های شما تغییر نمی‌کند. علاوه بر این اگر بخواهید تاریخ و زمان پیش‌فرض را در فیسبوک تغییر دهید باید روی گزینه Edit مربوط به قسمت Region Format کلیک کنید و کشور یا ناحیه‌ای را که می‌خواهید زمان، تاریخ، آب و هوا و غیره به آن تغییر کند را انتخاب کنید.

تغییر تنظیمات ترجمه در فیسبوک

فیسبوک به صورت پیش‌فرض برخی از پست‌ها را به زبانی که برای حساب کاربری خود انتخاب کرده‌اید ترجمه می‌کند. مثلاً افرادی که زبان انگلیسی را برای حساب کاربری خود انتخاب کرده‌اند ترجمه پست‌ها به زبان‌های دیگر را به زبان انگلیسی مشاهده می‌کنند. شما می‌توانید این تنظیمات پیش‌فرض را تغییر دهید. برای تغییر این تنظیمات وارد بخش Language and Region در قسمت Setting یا تنظیمات شده و روی گزینه Edit که در زیر گزینه Posts From Friends And Pages قرار دارد کلیک کنید.

تنظیمات زبان برای غیرفعال کردن قابلیت ترجمه فیسبوک به زبان خاص روی گزینه Edit در زیر صفحه کلیک کنید و زبانی را که نمی‌خواهید پست‌های نوشته شده به آن زبان ترجمه شوند را تایپ کنید. روی گزینه Save Changes کلیک کنید.

تنظیمات زبان

ارسال نظر