آموزش نصب درایورهای لپتاپ به روش ساده

استفاده از درایورها یکی از نیازهای ضروری برای تمام کاربران لپ‌تاپ و کامپیوترهاست. از طریق آموزش نصب درایورهای لپتاپ شما می‌توانید به راحتی درایور دستگاه خود را نصب یا بروز کنید. 

آموزش نصب درایورهای لپتاپ به روش ساده

این روزها طریقه نصب و بروزرسانی درایور لپتاپ‌ها به یکی از مسائل مهم برای کاربران کامپیوترها تبدیل شده است. اما پیش از نصب درایورها بد نیست تا کاربرد آنها را بدانیم.

درایور یک رابط نرم‌افزاری میان سخت‌افزار دستگاه با سیستم‌عامل است. این ابزار همانند یک مترجم دستورات لازم را میان سخت‌افزار و سیستم‌عامل دستگاه ردوبدل می‌کنند.

در واقع بدون درایور اجزا داخلی لپتاپ شما به درستی نمی‌توانند دستورات مورد نیاز کاربر را اجرا کرده و شناختی نسبت به سخت‌افزار بکار رفته در سیستم وجود نخواهد داشت.

آموزش نصب درایورهای لپتاپ

برای حل این مشکل و عملکرد هرچه بهتر لپتاپ شما می‌بایست اقدام به نصب درایورهای متناسب با دستگاه خود کرده و از بروز بودن آنها اطمینان حال کنید.

آموزش نصب درایورهای لپتاپ

شما می‌توانید بصورت دستی یا از طریق نرم‌افزارهای شخص ثالث اقدام به نصب یا بروزرسانی درایورهای دستگاه خود کنید.

نصب درایورهای لپتاپ بصورت دستی

برای انجام این کار شما می‌بایست به وب‌سایت سازنده کامپیوتر خود مراجعه کرده و در بخش پشتیبانی آنها به دنبال گزینه‌ای با عنوان "Drivers" بگردید. در این قسمت شما می‌توانید درایورهای متناسب با سیستم خود را پیدا کرده و اقدام به دانلود آنها کنید.

بعد از دانلود درایور مورد نظر در پوشه دانلودها می‌توانید فایل‌های دریافت شده را پیدا کنید. درایورها معمولا بصورت فایل اجرایی با پسوند "exe." یا بصورت زیپ بصورت "zip." در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

برای نصب فایل‌هایی با پسوند "exe." کافیست روی آنها ۲ بار کلیک کرده و مراحل را همانند نصب دیگر نرم‌افزارها طی کنید. اما اگر فایل درایور بصورت فشرده (zip) دانلود شد، شما می‌بایست ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کرده (unzip) و در نهایت اقدام به نصب فایل اجرایی داخل پوشه آن کنید.

نصب درایورهای لپتاپ با نرم‌افزار

استفاده از این راه برای نصب یا بروزرسانی درایورهای دستگاه به مراتب آسان‌تر از روش قبلی است. برای این کار شما می‌بایست یک نرم‌افزار واسطه همچون Driver Easy یا IObit Driver Booster استفاده کنید.

آموزش نصب درایورهای لپتاپ

استفاده از نرم‌افزارهای جانبی دانلود درایور به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی و بدون نیاز به جستجو تمام کارها را به آنها بسپارید. کار با این نرم‌افزارها بسیار ساده بوده و شما با یک کلیک می‌توانید تمامی درایورهای مورد نیاز دستگاه خود را دانلود و نصب کنید.

آیا تابحال درایورهای لپتاپ خود را نصب یا بروز کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD

ارسال نظر