آموزش نصب فونت فارسی در ویندوز | اضافه کردن فونت به ورد

مجموعه فونت های موجود در ویندوز ممکن است برای تایپ به زبان انگلیسی برایتان کافی باشد، اما اگر قصد تایپ به زبان فارسی را داشته باشید، حتما باید فونت های جدید را به ویندوز اضافه کنید.

آموزش نصب فونت فارسی در ویندوز | اضافه کردن فونت به ورد

آموزش نصب فونت فارسی در ویندوز

ویندوز به‌صورت پیش‌فرض فونت های زیادی دارد، اما اکثر آن‌ها از حروف فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. ازاین‌رو کاربران ایرانی برای نوشتن متون فارسی باید فونت های فارسی را در ویندوز خود نصب کنند. در این مطلب به آموزش اضافه کردن فونت فارسی به ویندوز خواهیم پرداخت.

ابتدا باید فونت های فارسی موردنیاز خود را دانلود کنید. برای این کار می‌توانید از گوگل استفاده کنید. با یک جستجو ساده می‌توانید فونت موردنظر یا حتی مجموعه‌های جامعی از فونت های فارسی را دریافت کنید.

شایان‌ذکر است که برخی از فونت ها مانند B Nazanin، رایگان هستند، اما فونت هایی مانند IranSans نیز وجود دارند که برای استفاده و دریافتشان باید آن‌ها را خریداری کنید و لایسنس دریافت کنید.

پس از دانلود، پوشه‌ای که فونت یا فونت ها در آن قرار دارند را باز کنید.

سه روش اصلی برای نصب فونت در ویندوز وجود دارد. روش اول نصب به‌صورت مستقیم است. فونت های موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس کلیک راست موس خود را فشار دهید.نصب فونت ویندوز

گزینه Install فونت ها را تنها برای شما، و گزینه Install for all users آن‌ها را برای تمام کاربران کامپیوترتان نصب می‌کند.

همچنین می‌توانید با باز کردن فایل فونت موردنظر و انتخاب Install نیز فونت را نصب کنید.نصب مستقیم فونت

روش دوم کپی کردن فونت ها در پوشه Fonts ویندوز است. برای استفاده از این روش، فونت های موردنظر را انتخاب کرده و با فشار دادن دو کلید Control + C آن‌ها را کپی کنید. سپس وارد مسیر زیر شوید و با دو کلید Control + V آن‌ها را در پوشه Fonts ویندوز پِیست کنید.پوشه فونت ویندوز

روش سوم نیز استفاده از تنظیمات جدید ویندوز 11 است. با فشار دادن دو کلید Windows + I یا انتخاب Settings از منوی استارت، وارد بخش تنظیمات ویندوز شوید.

سپس از بخش Personalization، وارد Fonts شوید.نصب فونت تنظیمات ویندوز

حالا می‌توانید با کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) فونت ها در بخش نشان‌داده‌شده، آن‌ها را در ویندوز نصب کنید.

امیدواریم آموزش نصب فونت فارسی به ویندوز برایتان مفید واقع شود. همچنین می‌توانید سؤالات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات برای کلیک و دیگر کاربران ارسال کنید.

ارسال نظر