آموزش ویرایش هدر و فوتر در پاورپوینت

رسانه کلیک - استفاده از هدر و فوتر در پاورپوینت باعث می‌شود تا اسلایدهای شما خواناتر شده و انسجام مطالب برای شما و بیننده بیشتر شود. هدر و فوتر در اسلایدهای پاورپوینت معمولاً شامل اطلاعاتی مثل اطلاعات مربوط به نویسنده، تاریخ، زمان و غیره است. در این مطلب قصد داریم تا روش‌های ویرایش، تنظیم و قرار دادن هدر و فوتر در اسلایدهای پاورپوینت را آموزش دهیم.

آموزش ویرایش هدر و فوتر در پاورپوینت

قرار دادن هدر و فوتر در پاورپوینت

برای وارد کردن Header و Footer در اسلایدهای پاورپوینت ابتدا باید اسلاید موردنظر خود را بازکنید و سپس روی گزینه Insert در نوار منو کلیک کنید.

هدر و فوتر در گروه ابزارهای text روی گزینه Header and Footer کلیک کنید.

هدر و فوتر وقتی که پنجره مربوطه باز شد، در برگه slide می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • تاریخ و زمان
  • شماره اسلاید
  • فوتر

وقتی گزینه موردنظر خود را انتخاب کردید، در کنار پنجره پیش نمایشی از اسلاید برای شما نمایش داده می‌شود.

هدر و فوتر عبارتی را که می‌خواهید در فوتر نمایش داده شود، زیر گزینه Footer بنویسید. برای اینکه فوتر‌ها یا زمان و تاریخ و یا شماره اسلاید در اسلاید ابتدایی نمایش داده نشود، گزینه Don't Show on Title slide را انتخاب کنید.

هدر و فوتر در پایان روی گزینه Apply کلیک کنید تا تغییرات موردنظرتان روی اسلاید اعمال شود. اگر روی گزینه Apply to all کلیک کنید تمامی این تغییرت روی همه اسلایدها اعمال می‌شود.

هدر و فوتر ویرایش هدر و فوتر در پاورپوینت

روش‌های زیادی برای ویرایش Header و Footer در اسلایدهای پاورپوینت وجود دارد که می‌توان برای ویرایش هدر و فوتر در اسلایدها استفاده کرد. از آنجایی که هر اسلاید در پاورپوینت جدا از اسلاید دیگر در نظر گرفته می‌شود، در برخی موارد باید هر اسلاید را به صورت جداگانه‌ای ویرایش کنید. برای ویرایش محتوای هر اسلاید روی بخش موردنظر در اسلاید کلیک کنید و سپس تغییرات موردنظر خود را در آن بخش اعمال کنید.

امکان ویرایش فرمت متن موردنظر نیز وجود دارد. برای این کار اشاره‌گر ماوس را روی متنی که می‌خواهید ویرایش کنید قرار دهید و سپس از منوی باز شده گزینه Fromating را انتخاب کنید.

پاورپوینت اگر می‌خواهید فوتر همه اسلایدها را تغییر دهید از منوی insert گزینه Header and Footer را انتخاب کنید و تغییرات را انجام دهید. البته توجه کنید که امکان تغییر فرمت متن از این روش وجود ندارد.

پاورپوینت

برای تغییر اندازه و رنگ فونت در اسلایدها در برگه View در بخش Master view روی گزینه Slide Master کلیک کنید.

بالای اسلاید در سمت چپ کلیک کنید.

پاورپوینت بخش مورد نظر شما به حالت هایلایت در می‌آید و می‌توانید اندازه و رنگ آن را تغییر دهید.

هدر و فوتر بعد از بازگشت به حالت قبلی، می‌توانید تغییرات را روی اسلاید مشاهده کنید.

افزودن هدر در اسلایدهای پاورپوینت

در حالت عادی امکان ایجاد Header در اسلایدها وجود ندارد. برای ایجاد هدر بالای اسلایدها روی باید از گزینه Slide Master استفاده کنید.

برای این کار ابتدا از برگه View در بخش Master View روی گزینه Slide Master کلیک کنید. قسمت بالایی اسلاید موردنظر را انتخاب کنید و در بخش Text در برگه Insert روی گزینه Text Box کلیک کنید.

هدر و فوتر برای کشیدن جعبه متنی ماوس را روی ناحیه موردنظر درگ کنید و سپس متن موردنظر خود را در آن تایپ کنید.

ارسال نظر