آموزش گام به گام تغییر واچ فیس اپل به صورت خودکار

رسانه کلیک - ساعت های هوشمند مجهز به سیستم عامل watchOS7 (و بالاتر) به شما اجازه می دهند تا فرایند تغییر واچ فیس های مختلف در طول روز را خودکارسازی کنید. این کار از طریق اپلیکیشن Shortcuts و قابلیت Automations به راحتی امکان پذیر است.

آموزش گام به گام تغییر واچ فیس اپل به صورت خودکار

بسیاری کاربران معمولا در ساعات مختلف روز، از واچ فیس های مختلف استفاده می کنند. با این حال تعویض دستی آن ها، کار کسل کننده ای به حساب می آید. در این مطلب، با نحوه تغییر خودکار اپل واچ فیس های مختلف در طول روز آشنا خواهید شد.

به طور ایده آل، اپل واچ باید دارای تنظیمات داخلی برای تعویض واچ فیس ها در یک زمان خاص باشد. مثلا، واچ فیس پیمانه ای از ساعت 10 صیح تا 6 بعد از ظهر، و یک واچ فیس تصاویر برای ساعات 6 بعد از ظهر تا 10 صبح. ظاهرا این قابلیت به سیستم عامل watchOS7 اضافه شده است. در صورت داشتن ساعت هوشمند مجهز به این سیستم عامل، شما می توانید از طریق اپلیکیشن Shortcuts و ویژگی Automations روی گوشی آیفون، اپل واچ فیس خود را در زمان خاص تغییر دهید.

تغییر واچ فیس به طور خودکار

فرایند خودکارسازی تغییر واچ فیس به طور کلی از طریق ویژگی Automations در اپلیکیشن Shortcuts صورت می گیرد. پس از تنظیم، دیگر نیازی به مراجعات بعدی نیست. این Shortcut به محض فعال شدن، نوتیفیکیشنی را به کاربر نشان خواهد داد.

برای شروع فرایند تنظیم، اپلیکیشن Shortcuts روی گوشی آیفون را باز کرده و سپس به تب Automations بروید.

در این قسمت، روی آیکون + در گوشه راست بالای صفحه نمایش ضربه بزنید.

سپس گزینه Personal Automation را انتخاب کنید.

از قسمت New Automation، گزینه Time of Day را انتخاب کنید.

در اینجا، گزینه Time of Day را انتخاب کرده و زمان مورد نظر جهت تغییر واچ فیس را مشخص کنید. لازم است تا به بخش Repeat رفته و گزینه Daily را انتخاب کنید، تا تغییر خودکار واچ فیس در تمام روزها انجام شود. سپس روی گزینه Next ضربه بزنید.

حال وقت پیکربندی بخش میانبر (shortcut) خودکارسازی است. پس دکمه Add Action را انتخاب کنید.

در نوار جستجو، عبارت Set Watch Face را تایپ کرده و پس از یافتن عبارت مذکور، روی آن ضربه بزنید.

حال از تب Actions، گزینه Face را انتخاب کنید.

بدین ترتیب، فهرستی از تمام اپل واچ فیس های مختلف و قابل دسترس را مشاهده خواهید کرد. واچ فیس مورد نظر جهت تعویض به آن در طول روز را انتخاب کنید.

پس از انتخاب واچ فیس، پیکربندی Shortcut به پایان رسیده و آماده استفاده است. پس روی دکمه Next ضربه بزنید.

به عنوان یک نکته مهم، بهتر است بدانید که خودکارسازی ها در اپلیکیشن Shortcuts به طور خودکار فعال نمی شوند. در واقع کاربر باید از طریق نوتیفیکیشن آن ها را فعال کند. البته شما می توانید این ویژگی پیشفرض را تغییر داده و غیرفعال کنید. برای این کار، دکمه لغزنده موجود در کنار گزینه Ask Before Running را غیرفعال کنید.

در این لحظه، پیامی به شما نشان داده خواهد شد. روی گزینه Don't Ask ضربه بزنید. با این کار، خودکارسازی شما به طور خودکار در پسزمینه به اجرا در می آید و شما از طریق یک نوتیفیکیشن از آن آگاه خواهید شد.

در نهایت روی گزینه Done در قسمت بالا و گوشه سمت راست ضربه زده تا خودکارسازی ذخیره شود.

به همین راحتی، خودکارسازی تعویض اپل واچ فیس ساخته می شود. این خودکارسازی در زمان مشخص شده فعال می شود و واچ فیس شما تغییر می یابد. با فعال شدن خودکارسازی، یک نوتیفیکیشن Shortcuts روی آیفون و اپل واچ شما ظاهر خواهد شد.

به منظور ایجاد خودکارسازی های دیگر جهت تعویض بین واچ فیس های متفاوت در زمان های مختلف روز، باید همین فرایند را تکرار کنید.

ارسال نظر