آموزش گام به گام قرار دادن فایل متنی ورد در سند متنی دیگر

رسانه کلیک - خوشبختانه امکان قرار دادن محتوای و یا embed کردن فایل متنی ورد در یک سند متنی دیگر وجود دارد. شما می‌توانید از قابلیت‌های embed یا جاسازی فایل در یک سند دیگر و یا انتقال فایل به سند متنی دیگر استفاده کنید.

آموزش گام به گام قرار دادن فایل متنی ورد در سند متنی دیگر

در این مطلب قصد داریم تا نحوه وارد کردن یک محتوای متنی ورد به سند متنی دیگر را توضیح دهیم. لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برای جاسازی یا embed کردن یک فایل ورد به سند متنی دیگر ابتدا سند متنی خود را که می‌خواهید یک فایل ورد دیگر به آن انتقال دهید، در نرم‌افزار مایکروسافت ورد باز کنید.

در فایل متنی باز شده، از منوی Insert در گروه Text روی گزینه Object کلیک کنید.

فایل با کلیک روی این گزینه یک منو برای شما باز می‌شود. دو گزینه متفاوت در آن وجود دارد. اولین گزینه Object نام دارد که برای جاسازی سند متنی و همچنین نمودارهای تهیه شده در نرم‌افزار Excel از آن‌ها می‌توان استفاده کرد. گزینه بعدی Text From File است که از آن برای وارد کردن محتوای متنی از یک فایل متنی به داخل فایلی که باز است استفاده می‌شود.

قابلیت Text From File قابلیتی است که از آن می‌توان برای وارد کردن سریع محتوای یک فایل دیگر در سند متنی جاری استفاده کرد.

برای استفاده از قابلیت Text From File بعد از کلیک روی گزینه Object از منوی باز شده روی گزینه Text From File کلیک کنید.

سند در این حالت پنجره مربوط به جستجوی فایل باز می‌شود. فایل متنی را که می‌خواهید محتوای آن به سند متنی جاری منتقل شود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Insert کلیک کنید.

فایل متنی ورد محتوای سند متنی انتخاب شده به فایل متنی جاری که باز است منتقل می‌شود. این روش برای زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید متن کوتاهی را از یک فایل ورد دیگر به سند متنی جاری منتقل کنید. زمانی که محتوای متنی که می‌خواهید به این سند جاری منتقل کنید زیاد باشد بهتر است از قابلیت جاسازی یا Embeding استفاده کنید.

برای این کار بعد از کلیک روی گزینه Object در گروه Text از منوی Insert، در منوی نمایش داده شده گزینه Object را انتخاب کنید.

سند با کلیک روی این گزینه پنجره‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در آن روی برگه Creat From File کلیک کنید و سپس گزینه Brows را انتخاب کنید. در پنجره باز شده فایل ورد متنی را می‌خواهید داخل سند متنی جاری جاسازی کنید انتخاب کنید و روی گزینه Insert کلیک کنید.

فایل متنی در این مرحله شما باید مشخص کنید که محتوای فایل ورد متنی انتخاب شده چگونه به سند متنی جاری اضافه شود. اگر گزینه Link to file را انتخاب کنید، محتوای فایل متنی به سند متنی جاری اضافه می‌شود و هر تغییری را که روی فایل ورد متنی اصلی ایجاد کنید، روی محتوای اضافه شده در سند متنی جاری اعمال می‌شود. اگر گزینه display as icon را انتخاب کنید، آیکونی به سند متنی جاری اضافه می‌شود نشان می‌دهد این بخش از متن از فایل متنی دیگری منتقل شده است.

شما می‌توانید هر دو گزینه را هم‌زمان انتخاب کنید. در این مثال ما هر دو گزینه را انتخاب می‌کنیم.

فایل متنی ورد به این ترتیب فایل ورد متنی انتخاب شده روی سند متنی جاری جاسازی می‌شود. اگر روی آیکون ایجاد شده در متن کلیک کنید، محتوای ورد باز می‌شود.

محتوای متنی اگر محل ذخیره شدن فایل را تغییر دهید، امکان دسترسی به محتوای متنی ورد در سند متنی جاری وجود نخواهد داشت.

ارسال نظر