آموزش گام به گام چرخاندن متن در پاورپوینت

رسانه کلیک - در نرم‌افزار مایکروسافت پاورپوینت امکان چرخاندن متن و قرار دادن آن روی اسلایدها وجود دارد. شما می‌توانید متن را در هر درجه‌ای که بخواهید بچرخانید و یا اینکه آن را با دست خود در زاویه دلخواهتان قرار دهید.

آموزش گام به گام چرخاندن متن در پاورپوینت

از آنجایی که نرم‌افزار پاورپوینت یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای تهیه اسلاید برای سخنرانی و یا تدریس است در این مطلب قصد داریم تا نحوه چرخاندن متن در این نرم‌افزار را آموزش دهیم.

برای چرخاندن متن در نرم‌افزار مایکروسافت پاورپوینت ابتدا اپلیکیشن ورد نظر را باز کنید، با استفاده از جعبه متنی، متن مورد نظر خود را وارد کنید.

در این حالت نشانگر ماوس شما برای نوشتن متن آماده می‌شود. البته قبل از شروع کردن به تایپ متن باید محدوده مورد نظر خود را روی اسلاید با استفاده از درگ و دراپ کردن مشخص کنید.

چرخاندن متن بعد از تایپ متن مورد نظر می‌توانید روی علامت فلش خمیده که در کنار کادر متنی قرار دارد کلیک کنید و بدون برداشتن انگشت خود از روی دکمه ماوس متن را بچرخانید.

در این روش شما با دست بدون وارد کردن اندازه زاویه چرخش می‌توانید متن را بچرخانید.

برای چرخاندن متن در یک زاویه مشخص، ابتدا متن خود را انتخاب کنید و روی آن کلید کنید. از برگه format در گروه Arrange روی گزینه Rotate کلیک کنید.

چرخاندن متن در منوی باز شده دو گزینه اول برای چرخاندن متن در جهت راست و ساعت‌گرد است و دو گزینه بعدی در جهت چپ و پادساعت‌گرد است. در صورتی که بخواهید زاویه چرخش را مشخص کنید باید از این منو روی گزینه More Rotation Option کلیک کنید.

نرم‌افزار مایکروسافت پاورپوینت در این حالت در پنل Fromat Shape می‌توانید روی جعبه Rotation زاویه چرخش متن را مشخص کنید.

نرم‌افزار مایکروسافت پاورپوینت روی به این ترتیب متن شما با زاویه‌ای که می‌خواهید می‌چرخد.

ارسال نظر