اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون یا یک مانیتور دیگر

رسانه کلیک - اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون یا یک مانیتور یکی از روش‌هایی است که کاربران لپ‌تاپ‌ها برای مشاهده تصاویر خود در صفحه نمایش دیگر از آن استفاده می‌کنند.

اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون یا یک مانیتور دیگر

شاید بسیاری از ما از لپ‌تاپ‌ها برای انجام کارهایی استفاده می‌کنیم که نیاز به انجام آن کارها با استفاده از مانیتورهای بسیار بزرگ داریم. مثلاً بسیاری از طراحان و گرافیست‌ها برای اینکه بتوانند جزییات کارهای خود را به خوبی مشاهده کنند باید از صفحه نمایش‌های بزرگ استفاده کنند.

امروزه اندازه لپ‌تاپ‌ها نسبت به گذشته کوچک‌تر شده است و گاهی صفحه نمایش‌های آن‌ها برای انجام برخی از کارها مناسب نیستند. از این بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از صفحه نمایش‌های بزرگ‌تری استفاده کنند. خوشبختانه امکان اتصال لپ‌تاپ‌ها به صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا نحوه اتصال لپ‌تاپ‌ها به تلویزیون‌ها و یا صفحه نمایش‌های دیگر را آموزش دهیم.

اتصال لپ‌تاپ‌ به صفحه نمایش با استفاده از کابل HDMI

یکی از ساده‌ترین کارها برای اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون‌ها و یا صفحه نمایش‌ها استفاده از کابل HDMI است. با استفاده از کابل‌های HDMI شما می‌توانید تصاویری با کیفیت HD مشاهده کنید. توجه داشته باشید که خروجی تصویر برای همه کابل‌های HDMI یکسان است و نام برند چندان اهمیتی در کیفیت تصویر ندارد. همچنین صفحه نمایش و یا تلویزیون شما حتماً باید از قابلیت اتصال به کابل HDMI پشتیبانی کند.

اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون یا یک مانیتور اگر از سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید، برای وصل کردن لپ‌تاپ به تلویزیون و یا صفحه نمایش به یک آداپتور یا کابل Thunder bolt to HDMI نیاز دارید. همچنین لپ‌تاپ‌هایی مثل Suface Go یا Lenovo Chromebook دارای پورت HDMI نیستند و شما باید از یک آداپتور برای تبدیل پورت USB به HDMI استفاده کنید.

برای انجام تنظیمات ابتدا با استفاده از تجهیزاتی که گفته شد، لپ‌تاپ‌ خود را به صفحه نمایش مورد نظر متصل کنید. در ویندوز 10 کلیدهای ترکیبی win + P را فشار دهید و از منوی باز شده صفحه نمایش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون یا یک مانیتور در سیستم‌عامل مک برای اینکه بتوانید صفحه نمایش مورد نظر خود را انتخاب کنید ابتدا باید کلیدهای ترکیبی CMD + F2 را انتخاب کنید. شما می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Option + F2 نیز برای این کار استفاده کنید.

اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون یا یک مانیتور استفاده از کابل HDMI 2 و تکنولوژی HDR برای اتصال لپ‌تاپ به صفحه نمایش یا تلویزیون

تکنولوژی HDR یا کا‌بل‌های hight-dynamic-range که به معنی برد پویا شناخته می‌شوند نوعی تکنولوژی جدید است که تصویر ارائه شده توسط آن نه تنها روشنایی و کنتراست رنگی بالایی دارد بلکه اشباع رنگی در آن بسیار زیاد است. اگر در لپ‌تاپ شما کارت گرافیکی تعبیه شده است که قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی HDR را داشته باشد و از طرفی صفحه نمایش شما هم از این تکنولوژی پشتیبانی کند، شما می‌توانید با استفاده از کابل HDMI آن‌ها را به هم متصل کنید.

البته باید دو نکته را مد نظر داشته باشید. اول اینکه حتماً باید کابل HDMIای که خریداری می‌کنید از نوع HDMI 2 باشد که بتواند تصاویر 4K با وضوح تصویر 60HZ را اجرا کند. اگر از کابل‌های HDMI معمولی استفاده کنید، شما می‌توانید به تصاویر 4K با وضوح تصویر 30HZ را مشاهده کنید.

همچنین مطمئن شوید که کابل HDMI خود را به پورتی که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند متصل کرده‌اید. همچنین حتماً با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون تنظیمات لازم برای دریافت سیگنال‌های HDR را روی تلویزیون خود انجام دهید. همچنین در سیستم‌عامل ویندوز 10 باید یکسری تنظیمات انجام دهید. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات Display شده و روی گزینه Windows HD Color کلیک کنید. از صفحه باز شده گزینه HDR را در قسمت Choose Display انتخاب کنید و سپس روی گزینه Use HDR کلیک کنید.

ویندوز 10 اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون یا صفحه نمایش به صورت بی‌سیم

یکی دیگر از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید صفحه نمایش و لپ‌تاپ خود را به یکدیگر متصل کنید، اتصال به صورت بی‌سیم است. البته این روش بیشتر برای اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون‌ها و یا صفحه نمایش‌های بی‌سیم انجام می‌شود. در بسیاری از موارد باید لپ‌تاپ و تلویزیون شما به یک شبکه وای فای متصل باشند.

ویندوز 10 وقتی دو دستگاه را به هم متصل کردید، باید از یک مرورگر مثل کروم یا مایکروسافت اِدج استفاده کنید. برای مشاهده تصویر لپ‌تاپ روی تلویزیون و یا صفحه نمایش متصل شده به لپ‌تاپ ابتدا مرورگر کروم را باز کنید و روی منوی سه نقطه که در بالای صفحه گوشه سمت راست قرار دارد کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه Cast را انتخاب کنید و سپس روی چیزی که می‌خواهید آن را مشاهده کنید کلیک کنید.

ویندوز 10 در مرورگر مایکروسافت اِدج روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید و سپس گزینه More Tools را انتخاب کنید و از منوی باز شده روی گزینه Cast کلیک کنید.

استفاده از قابلیت Screen Mirroring

در بسیاری از صفحه نمایش‌ها و یا تلویزیون‌ها قابلیتی به نام Screen Mirroring وجود دارد. این قابلیت به خصوص روی تلویزیون‌های اندرویدی بیشتر مشاهده می‌شود. برای استفاده از این قابلیت باید از ریموت کنترل تلویزیون خود استفاده کنید. مثلاً در ریموت کنترل تلویزیون‌های سامسونگ باید از دکمه‌ای که زیر دکمه source قرار دارد استفاده کنید.

استفاده از قابلیت Mircast

اگر تلویزیون یا صفحه نمایش شما با قابلیت Mircast سازگار است شما می‌توانید به راحتی لپ‌تاپ‌ خود را به آن متصل کنید. البته به شرطی که سیستم‌عامل شما ویندوز 10 باشد. برای استفاده از Mircast ابتدا هم لپ‌تاپ و هم تلویزیون خود را به یک شبکه ویندوز 10

سپس روی گزینه Project کلیک کنید و روی گزینه Connect to a Wirless display کلیک کنید و اجازه دهید تا لپ‌تاپ شما به صفحه نمایش متصل شود.

ارسال نظر