اجرای میانبرهای روی صفحه با استفاده از قابلیت ضربه زدن پشت گوشی آیفون

رسانه کلیک - در این مطلب روش ایجاد میانبرهای مختلف برای عمل ضربه زدن پشت گوشی آیفون را آموزش می‌دهیم. قبل از مطالعه این مطلب، سیستم عامل iOS 14 یا بالاتر را روی گوشی خود نصب کنید.

اجرای میانبرهای روی صفحه با استفاده از قابلیت ضربه زدن پشت گوشی آیفون

اگر از گوشی‌های آیفون 8 به بالا استفاده می‌کنید و یا روی گوشی آیفون خود از نسخه 14 یا بالاتر سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید، می‌توانید از قابلیت ضربه زدن به پشت گوشی برای اجرای میانبرها روی گوشی خود استفاده کنید. فعال کردن این قابلیت که Back Tap نام دارد بسیار ساده و آسان است.

نحوه عملکرد قابلیت Back Tap

قابلیت Back Tap از دستگاه شتاب سنج روی گوشی‌های آیفون 8 به بالاتر استفاده می‌کند. این شتاب سنج کمک می‌کند تا حسگرهای دستگاه ضربه کاربر پشت گوشی را شناسایی کنند. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Setting استفاده کنید.

ایجاد قابلیت ضربه زدن پشت گوشی آیفون برای اجرا کردن میانبرها

معمولاً در گوشی‌های آیفون برای اجرای میانبرها از اپلیکیشن shortcuts استفاده می‌شود. اما با استفاده از قابلیت ضربه زدن پشت آیفون نیازی به استفاده از این اپلیکیشن برای باز کردن میانبرها ندارید و می‌توانید به راحتی با چند ضربه میانبر مورد نظر را اجرا کنید.

برای فعال کردن این قابلیت ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Setting گوشی خود بشوید.

اجرای میانبرهای روی صفحه با استفاده از قابلیت ضربه زدن پشت گوشی آیفون در این قسمت روی گزینه Accessibility کلیک کنید و سپس گزنه Touch را انتخاب کنید.

اجرای میانبرهای روی صفحه با استفاده از قابلیت ضربه زدن پشت گوشی آیفون در بخش تنظیمات touch یا همان touch Setting روی گزینه Back Tap کلیک کنید.

اجرای میانبرهای روی صفحه با استفاده از قابلیت ضربه زدن پشت گوشی آیفون در بخش تنظیمات Back Tap می‌توانید انتخاب کنید که آیا میانبرها با دو ضربه یا 3 ضربه پشت گوشی آیفون اجرا شوند. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اجرای میانبرهای روی صفحه با استفاده از قابلیت ضربه زدن پشت گوشی آیفون در منوی باز شده صفحه را به سمت پایین بکشید و قسمت Shortcuts را پیدا کنید. میانبری را که می‌خواهید با ضربه زدن پشت گوشی آن را اجرا کنید پیدا کنید. وقتی میانبر را انتخاب کردید یک علامت کنار آن ظاهر می‌شود.

اگر بخش shortcuts برای شما نمایش داده نمی‌شود به این معنی است که روی صفحه Home گوشی هیچ میانبری ایجاد نکرده‌اید. برای این کار ابتدا باید میانبر مورد نظر خود را ایجاد کنید.

اجرای میانبرهای روی صفحه با استفاده از قابلیت ضربه زدن پشت گوشی آیفون بعد از انجام این کار از بخش تنظیمات گوشی خارج شوید. در این حالت اگر پشت گوشی 2 یا 3 بار بسته به انتخاب شما ضربه بزنید میانبر انتخاب شده اجرا خواهد شد.

قابلیت Back Tap یک قابلیت بسیار کاربردی است که در گوشی‌های جدید اپل و نسخه 14 و بالاتر سیستم‌عامل iOS در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ارسال نظر