آموزش ارسال ایمیل قابل انقضا با آیفون و آیپد

به منظور ارسال ایمیل قابل انقضا با آیفون یا آیپد ابتدا وارد اپلیکیشن Gmail شده و روی دکمه Compose در گوشه پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.

آموزش ارسال ایمیل قابل انقضا با آیفون و آیپد

ارسال ایمیل قابل انقضا با آیفون

بر خلاف سرویس نامه‌رسان اپل، جیمیل به کاربران آیفون و آیپد اجازه می‌دهد ایمیل‌های رمزدار و قابل انقضا را برای مخاطبین خود ارسال کنند.

اگر می‌خواهید اطلاعات محرمانه‌ای را از طریق ایمیل برای فرد دیگری ارسال کنید، بهتر است این کار به ایمن‌ترین شیوه ممکن انجام شود. سرویس Gmail گزینه‌ای به نام Confidential mode دارد که به کاربر اجازه می‌دهد پیام‌های محرمانه را برای مخاطبین خود ارسال کند.

با استفاده از حالت محرمانه یا همان Confidential mode، شما می‌توانید از اطلاعات حساس خود در مقابل دسترسی‌های غیرمجاز محافظت کنید. این حالت خاص امکان فوروارد (ارسال مجدد)، کپی، پرینت، دانلود یا ضمیمه سازی پیام‌ها را در اختیار گیرنده قرار نمی‌دهد.

حالت محرمانه جیمیل همچنین به شما اجازه می‌دهد تاریخی را برای انقضای پیام خود مشخص کرده و یا دسترسی پیام را برای مخاطب در هر زمان لغو کنید. به علاوه، شما قادر به ارسال پیام‌هایی می‌شوید که باز کردن و خواندن آن‌ها به کد تأیید احتیاج دارد.

به منظور ارسال ایمیل قابل انقضا با آیفون یا آیپد ابتدا وارد اپلیکیشن Gmail شده و روی دکمه Compose در گوشه پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.

سپس آدرس ایمیل فرد مخاطب را وارد کرده و پس از تعریف عنوان، بدنه پیام را بنویسید. بعد روی دکمه سه‌نقطه (More) در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید و گزینه Confidential Mode را انتخاب کنید.

در قسمت Set Expiry، گزینه‌های متعددی برای تعیین زمان انقضای پیام وجود دارد. مثلا اگر می‌خواهید ایمیل شما پس از یک هفته به طور خودکار منقضی شود، گزینه Expires in 1 week را انتخاب کنید.

ارسال ایمیل قابل انقضا با آیفون

با تنظیم قسمت Require Passcode نیز می‌توان مشخص کرد که آیا مخاطب برای باز کردن ایمیل به کلمه عبور احتیاج داشته باشد یا خیر.

اگر گزینه Standard را انتخاب کنید، گیرنده در صورت استفاده از اپلیکیشن جیمیل می‌تواند ایمیل را به طور مستقیم و بدون نیاز به رمز عبور باز کند. ولی اگر گیرنده از جیمیل استفاده نکند، یک کلمه عبور برای او ایمیل می‌شود.

اگر به جای Standard گزینه SMS Passcode را انتخاب کنید، باید شماره موبایل گیرنده را نیز وارد کرده تا کلمه عبور از طریق سرویس پیام کوتاه (SMS) برای او ارسال شود.

ارسال ایمیل قابل انقضا با آیفون به همین راحتی صورت می‌'گیرد. توجه داشته باشید که ایمیل‌های ارسال‌شده در حالت محرمانه قابل زمان‌بندی نیستند.

با تمام این تفاسیر، به خاطر داشته باشید که حتی اگر ایمیل منقضی شده و پاک شود، باز هم مخاطب می‌تواند از روی آن اسکرین شات بگیرد. با این وجود، ایمیل‌های محرمانه امنیت بیشتری نسبت به ایمیل‌های معمولی دارند.

ارسال نظر