نحوه استعلام باقیمانده شارژ ایرانسل و همراه اول

پیش از برقراری تماس بهتر است با استعلام باقیمانده شارژ سیم‌کارت، از یکپارچگی مکالمات خود مطمئن شوید. در این مقاله شما را با نحوه آگاهی از مانده حساب سیم کارت اعتباری ایرانسل و همراه اول آشنا می‌کنیم.

نحوه استعلام باقیمانده شارژ ایرانسل و همراه اول

نحوه استعلام باقیمانده شارژ ایرانسل و همراه اول

ایرانسل و همراه اول بدون شک پرطرفدارترین اپراتورهای ارتباطی در بین کاربران ایرانی محسوب می‌شوند. این دو شرکت بزرگ مخابراتی روش‌های متعدد و تقریبا مشابهی را در اختیار افراد قرار داده‌اند تا به راحتی بتوانند از مقدار شارژ باقیمانده در سیم‌کارت خود مطلع شوند.

پیش از برقراری تماس، مخصوصا تماس‌های اداری و مهم، بهتر است از میزان شارژ باقی‌مانده در سیم‌کارت خود باخبر شویم تا در صورت لزوم، مقدار آن را افزایش دهیم. بدین ترتیب، خیالمان از بابت قطعی بی‌موقع حین مکالمه راحت می‌شود!

در این مطلب شما را با نحوه استعلام باقیمانده شارژ ایرانسل و همراه اول آشنا می‌کنیم. بسته به موقعیت و زمانی که در اختیار دارید، می‌توانید از هر یک از روش‌های زیر برای آگاهی از میزان شارژ سیم‌کارت خود استفاده کنید.

استعلام باقیمانده شارژ ایرانسل

اپراتور ایرانسل سه روش ساده را در اختیار مشترکین خود قرار داده تا به راحتی از میزان شارژ باقیمانده خود آگاه شوند.

روش اول- استعلام باقیمانده شارژ از طریق کد دستوری

برای آگاهی از میزان شارژ باقی‌مانده، می‌توانید از کد دستوری ستاره 141 ستاره 1 مربع (*141*1#) استفاده کنید. ارسال این کد دستوری، هیچ هزینه‌ای برای کاربر نداشته و سریع‌تر از روش‌های دیگر است.

همچنین با شماره‌گیری ستاره 555 ستاره 1 ستاره 2 مربع (*555*1*2#) می‌توانید از اعتبار حساب خود آگاه شده و برخی مواقع از پیشنهادهای شگفت‌انگیز ایرانسل باخبر شوید.

 استعلام باقیمانده شارژ

روش دوم- اطلاع از باقیمانده شارژ از طریق تلفن گویای ایرانسل

کاربران ایرانسلی می‌توانند با استفاده از خط (حتما ایرانسل) خود، عدد 700 را شماره‌گیری کرده و از خدمات متعدد این شرکت ارتباطی استفاده کنند. برقراری تماس با تلفن گویا نیز هزینه‌ای را به کاربر تحمیل نمی‌کند، اما به کمی حوصله احتیاج دارد.

روش سوم- اطلاع از باقیمانده شارژ از طریق اپلیکیشن ایرانسل من

اگر برای استعلام باقیمانده شارژ خود عجله‌ای ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید. این اپلیکیشن یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید روی گوشی کاربران ایرانسل نصب شود، چون کارایی بسیاری دارد. با داشتن این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی به تمام خدمات غیرحضوری ایرانسل دسترسی پیدا کنید.

پس از نصب ایرانسل من (روی اندروید یا iOS) و ثبت‌نام، تنها کافیست این برنامه را روی گوشی یا تبلت هوشمند خود باز کنید. باقی‌مانده شارژ در همان صفحه اول به شما نشان داده می‌شود.

استعلام باقیمانده شارژ

استعلام باقیمانده شارژ همراه اول

اپراتور همراه اول نیز همانند ایرانسل روش‌های متعددی را برای آگاهی از باقیمانده شارژ سیم‌کارت در اختیار مشترکین خود قرار داده است.

روش اول- استعلام باقیمانده شارژ از طریق کد دستوری

با استفاده از کد دستوری ستاره 140 ستاره 11 مربع (*140*11#) می‌توانید از میزان شارژ باقی‌مانده آگاه شوید.

روش دیگر، استفاده از کد دستوری ستاره 10 ستاره 121 مربع (*10*121#) است که عملکرد مشابهی با کد اول دارد، اما چندان متداول نیست.

استعلام باقیمانده شارژ

روش دوم- اطلاع از باقیمانده شارژ از طریق تلفن گویای همراه اول

برای ارتباط با تلفن گویای همراه اول، کافیست از طریق سیم‌کارت (حتما همراه اول) خود عدد 444 را شماره‌گیری کنید. سپس از دستورالعملی که برای شما تعریف می‌شود پیروی کنید تا از باقی‌مانده حساب خود مطلع شوید.

استعلام باقیمانده شارژ

روش سوم - اطلاع از باقیمانده شارژ از طریق اپلیکیشن همراه من

با نصب اپلیکیشن همراه من روی دستگاه هوشمند خود (اندروید یا iOS) می‌توانید به راحتی از تمام خدمات غیرحضوری از جمله استعلام باقی‌مانده شارژ، افزایش شارژ، خرید اینترنت و غیره استفاده کنید.

روش چهارم - استعلام باقیمانده شارژ از طریق وب‌سایت my.mci.ir

یکی دیگر از روش‌های کم‌کاربرد و آنلاین برای استعلام باقی‌مانده شارژ همراه اول، مراجعه به وب‌سایت my.mci.ir است. مرورگر دستگاه را باز کرده و وارد وب‌سایت مذکور شوید. پس از ثبت‌نام، شماره سیم‌کارت خود را وارد کرده و بدون دردسر، از باقی‌مانده شارژ خود آگاه شوید.

استعلام باقیمانده شارژ

شما بیشتر از چه روشی برای استعلام باقیمانده شارژ خود استفاده می‌کنید؟ آیا از کد مکالمه رایگان ایرانسل خبر دارید؟

ارسال نظر