استفاده از دوربین گوشی‌های اندرویدی به عنوان وب کم در ویندوز

رسانه کلیک - در حال حاضر وب کم‌ها دستگاه‌های گران قیمتی هستند و دسترسی به آن‌ها برای همه امکان‌پذیر نیست. از این رو در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از گوشی‌های اندوریدی به عنوان وب کم را آموزش دهیم.

استفاده از دوربین گوشی‌های اندرویدی به عنوان وب کم در ویندوز

شما می‌توانید از دوربین گوشی اندرویدی خود به عنوان یک وب کم سیار و بی‌سیم استفاده کنید.

برای این کار باید ابتدا اپلیکیشن Droid Cam Wireless Webcam را از اینجا روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. سپس نرم‌افزار DroidCam Client را از اینجا روی سیستم‌عامل ویندوز 10 نصب کنید.

بعد از نصب این اپلیکیشن‌ها روی گوشی و سیستم‌عامل ویندوز، کامپیوتر و گوشی را به یک شبکه وای فای یکسان متصل کنید.

اپلیکیشن DroidCam را به منظور دسترسی به دوربین و میکروفون آن روی گوشی باز کنید. به محض باز کردن گوشی و بعد از رد کردن صفحات راهنمایی، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به شبکه وای فای که گوشی به آن متصل نمایش داده می‌شود.

روی سیستم‌عامل ویندوز خود نرم‌افزار DroidCam Client را باز کنید. روی دکمه Wi-Fi کلیک کنید تا مراحل اتصال دو دستگاه به یکدیگر شروع شود. در قسمت IP آدرس IP گوشی را که در اپلیکیشن DroitCam مشخص شده است وارد کنید.

دوربین گوشی‌های اندرویدی به عنوان وب کم عد از وارد کردن IP پنجره‌ای که در آن مشخصات دستگاه اندرویدی از جمله IP نوشته شده است، نمایش داده می‌شود.

دوربین گوشی‌های اندرویدی به عنوان وب کم در صورت نیاز به میکروفون، گزینه Audio را فعال کنید تا بتوانید از میکروفون گوشی استفاده کنید. سپس روی دکمه Start کلیک کنید.

دوربین گوشی‌های اندرویدی به عنوان وب کم با این کار دوربین گوشی اندرویدی شما مانند یک وب کم شروع به کار خواهد کرد.

دوربین گوشی‌های اندرویدی به عنوان وب کم بعد از انجام این کار دوربین گوشی اندرویدی شما به عنوان دوربین پیش‌فرض در تمامی تماس‌های تصویری که از طریق کامپیوتر خود برقرار می‌کنید عمل خواهد کرد. اگر به صورت پیش‌فرض این قابلیت فعال نبود، کاری که باید انجام دهید این است که به بخش تنظیمات پلتفرمی که تماس ویدیویی را از طریق آن برقرار می‌کنید وارد شده و تنظیمات پیش‌فرض تماس را تغییر دهید.

دوربین گوشی‌های اندرویدی به عنوان وب کم به عنوان مثال، در اپلیکیشن اسکایپ در بخش تنظیمات گزینه‌ای با نام Audio and Video Setting وجود دارد که اگر روی آن کلیکی کنید منوی باز می‌شود که در آن منو در قسمت Camera می‌توانید گزینه DroidCam را انتخاب کنید.

دوربین گوشی‌های اندرویدی به عنوان وب کم اگر می‌خواهید از دوربین جلوی گوشی استفاده کنید روی دکمه Menue در اپلیکیشن DroidCam کلکی کنید و از بخش تنظیمات وارد قسمت Camera شده و گزینه Front را انتخاب کنید.

ارسال نظر