استفاده از فست شارژ در چه گوشی هایی مضر است؟

رسانه کلیک - اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار امروزه مجهز به فناوری فست شارژ هستند. در این مطلب به سوال بسیاری از افراد که می‌‌پرسند استفاده از فست شارژ در چه گوشی هایی مضر است پاسخ می‌دهیم.

استفاده از فست شارژ در چه گوشی هایی مضر است؟

تکنولوژی فست شارژ اکنون برای اکثر گوشی‌های موجود در بازار در نظر گرفته شده است. برای اینکه باتری گوشی هوشمند ما سریع تر شارژ شود باید ولتاژ و آمپر بیشتری به باتری وارد شود. با وجود اینکه ولتاژ بالا باعث گرم شدن باتری و وارد شدن آسیب به آن می شود؛ اما لازم نیست نگران چیزی باشید. شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند این موارد را در نظر گرفته‌اند و از کابل‌ها و قطعات مخصوصی استفاده می‌کنند که هنگام استفاده از فست شارژ از آسیب رسیدن به باتری جلوگیری می‌کنند.

در نتیجه اگر در گوشی شما از فناوری فست شارژ استفاده شده باشد، هیچ آسیبی به باتری گوشی شما وارد نمی‌شود. پس ابتدا باید از قابلیت فست‌شارژ در گوشی خود مطمئن شوید.

آیا گوشی شما از فست‌شارژ پشتیبانی می‌کند؟

برای اینکه متوجه شوید گوشی شما از فست‌شارژ پشتیبانی می‌کند یا نه دو راه دارید. اولین راه این است که آداپتور گوشی خود را چک کنید. اگر عبارت Fast Charge و Quick Charge یا عبارت های مشابهی روی آن حک شده و علامت فست‌شارژ (علامت جرقه یا رعد و برق) روی آن بود یعنی گوشی شما مجهز به این قابلیت است و استفاده از فست‌شارژ برای گوشی شما مضر نیست.

دومین راه نیز بررسی تنظیمات گوشی تلفن است. در تنظیمات مربوط به باتری (Battery) در تلفن همراه شما اگر گزینه فعال یا غیر فعال کردن فست شارژ وجود داشته باشد، به معنای این است که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

ارسال نظر