آموزش گرفتن اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی آیفون در iOS 14

رسانه کلیک - اگر از نسخه 14 یا نسخه‌های بالاتر سیستم‌عامل iOS روی گوشی آیفون خود استفاده می‌کنید، می‌توانید با ضربه زدن به پشت گوشی خود از روی صفحه اسکرین شات بگیرید. در این مطلب نحوه فعال کردن این قابلیت را آموزش خواهیم داد.

آموزش گرفتن اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی آیفون در iOS 14

قبل از اینکه نحوه فعال کردن قابلیت ضربه به پشت گوشی آیفون برای ایجاد اسکرین شات از روی صفحه را توضیح دهیم باید در خصوص نحوه کار کردن این قابلیت توضیح دهیم.

در بخش تنظیمات یا Setting گوشی آیفون می‌توانید برای حالت 2 بار ضربه پشت سر و 3 بار ضربه پشت سر به پشت گوشی قابلیت‌هایی را تعریف کنید. به عقیده اپل این قابلیت برای استفاده آسان‌تر از گوشی‌های آیفون برای کاربران بسیار مفید و ضروری است.

فعال کردن قابلیت ایجاد اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی

در حالت معمول برای ایجاد اسکرین شات از روی صفحه در گوشی‌های آیفون باید از دکمه Home و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا یا همان Volume استفاده کنید. اما همان‌طور که گفته شد می‌توانید در نسخه 14 یا نسخه‌های بالاتر سیستم‌عامل iOS از ضربه زدن پشت گوشی برای ایجاد اسکرین شات استفاده کنید.

برای این کار ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Setting گوشی خود شده. برای این کار روی علامت چرخ دنده خاکستری رنگ کلیک کنید. این گزینه در صفحه اول اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی قرار دارد.

ایجاد اسکرین شات در بخشSetting روی گزینه Accessibility کلیک کنید.

ایجاد اسکرین شات در صفحه بعدی روی گزینه Touch کلیک کنید.

ضربه پشت گوشی آیفون در صفحه Touch Setting گزینه Back Tap را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

اسکرین شات در گوشی آیفون در قسمت تنظیمات Back Tap می‌توانید یکی از دو حالت را انتخاب کنید. اول اینکه با دو بار ضربه زدن یا Double Tap اسکرین شات ایجاد کنید و یا با 3 بار ضربه زدن یا Triple Tap این کار را انجام دهید. هر کدام از گزینه‌های را که بیشتر به کارتان می‌آید انتخاب کنید.

ضربه پشت گوشی آیفون در منوی باز شده صفحه را به سمت پایین بکشید و روی گزینه Screenshot کلیک کنید.

ایجاد ضربه پشت گوشی آیفون سپس تنظیمات خود را ذخیره کنید. دفعه بعدی که خواستید اسکرین شات ایجاد کنید پشت گوشی بر اساس انتخاب خود دو یا 3 بار ضربه بزنید. با این کار از روی صفحه می‌توانید اسکرین شات ایجاد کنید.

ارسال نظر