رفع ایراد و اشکالات اتصال به وای فای در اندروید

رسانه کلیک - اگر برای اتصال به وای فای در اندروید دچار مشکل هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با روش‌های مختلف رفع این مشکل در گوشی اندرویدی خود آشنا شوید.

رفع ایراد و اشکالات اتصال به وای فای در اندروید

اتصال به وای فای یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی در گوشی‌ها هوشمند است و اگر شما با اتصال به وای فای در گوشی خود به خصوص گوشی اندرویدی به مشکل برخورد کنید نمی‌توانید از بسیاری از قابلیت‌های گوشی خود استفاده کنید. دانستن نحوه رفع ایرادات و مشکلات وای فای بسیار مهم است.

یکی از مشکلاتی که در هنگام اتصال به وای فای در اندروید ممکن است با آن مواجه شوید مشکل احراز هویت یا Authentication است که می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

برای رفع این خطا در گوشی خود می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

1- ریست کردن یا خاموش و روشن کردن گوشی

اولین کاری که می‌توانید در هنگام مواجه شدن با خطای Authentication انجام دهید، ریست کردن یا خاموش و روشن کردن گوشی است. در بسیاری از مواقع این کار باعث می‌شود که بسیاری از مشکلاتی که ناگهان برای گوشی شما پیش می‌آید مثل مشکل احراز هویت در اتصال به وای فای برطرف شود.

2- روشن کردن و خاموش کردن حالت پرواز یا airplane

رفع ایراد اشکالات وای فای در سیستم‌عامل اندروید یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن مشکل احراز هویت در اتصال به وای را برطرف کنید، خاموش و روشن کردن حالت پرواز گوشی است. برای فعال کردن این حالت باید وارد تنظیمت گوشی بخش Connecting شده و آن را یک‌بار خاموش و روشن کنید.

3- ریست کردن یا خاموش و روشن کردن شبکه

برای این کار وارد بخش تنظیمات گوشی یا setting شده و سپس گزینهWi-Fi را انتخاب کنید.

شبکه وای فای مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Forget the Network را انتخاب کنید. با این کار کلیه داده‌های ذخیره شده مربوط به این شبکه روی گوشی شما حذف می‌شوند.

دوباره به بخش تنظیمات رفته و گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید. شبکه مورد نظر خود را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید و سپس رمز عبور مربوط به شبکه را وارد کنید. به احتمال بسیار زیاد این مشکل برطرف خواهد شد.

4- ریست کردن تنظیمات شبکه

تقریباً بیشتر مشکلات مربوط به شبکه وای فای با استفاده از ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی‌های هوشمند به خصوص گوشی‌های اندرویدی برطرف می‌شود.

برای این کار ابتدا وارد بخش Setting گوشی شده و روی گزینه Reset network setting کلیک کنید.

رفع ایراد اشکالات وای فای در سیستم‌عامل اندروید از منوی باز شده روی گزینه Reset Setting کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه تائید کلیک کنید. با انجام این کار همه تنظیمات مربوط به وای فای، داده‌های موبایل یا اینترنت خط و تنظیمات بلوتوث به حالت قبل بر می‌گردد.

با انجام این کار ایرادات و اشکالات پیش آمده باید برطرف شده باشد و شما می‌توانید به شبکه وای فای وصل شوید.

5- بررسی حداکثر تعداد دستگاه متصل به روتر وای فای

در برخی از موارد تنظیمات روتر به نحوی انجام شده است که تنظیمات مربوط به حداکثر تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند به آن روتر متصل شوند، روی عدد خاصی ست شده است. اگر به روتر و تنظیمات آن دسترسی دارید می‌توانید وارد تنظیمات روتر خود شده و تعداد دستگاهی که می‌تواند به آن متصل شود را بررسی و چک کنید. اگر تعداد دستگاه‌های متصل به روتر زیاد است برخی از آن را از روتر قطع کنید تا بتوانید به وای فای متصل شوید.

6- ریست کردن با خاموش و روشن کردن روتر

گاهی اوقات برای رفع مشکل اتصال به وای فای باید روتر را خاموش و روشن کنید. برای مدت 30 ثانیه روتر خو را خاموش نگه دارید و دوباره آن را روشن کنید و سعی کنید با گوشی به روتر متصل شوید.

7- تغییر تنظیمات روتر از حالت DHCP به static

تنظیمات IP روی روتر در حالت پیش‌فرض روی حالت DHCP است. اگر تنظیمات IP روی روتر شما در حالت DHCP است ممکن است برای اتصال به وای فای با مشکل برخورد کنید. راه رفع این مشکل استفاده از تنظیمات IP به صورت Static است.

برای رفع این مشکل وارد cmd روی سیستم‌عامل ویندوز لپ‌تاپ ا کامپیوتری که به روتر مورد نظر متصل است شوید.

در پنجره باز شده گزینه ipconfig/all را تایپ کنید و سپس Enter بزنید. اطلاعات زیادی برای شما نمایش داده می‌شود اما اطلاعات مربوط به قسمت Default Gateway، IPv4 و DNS Server در اینجا برای ما مهم هستند.

اطلاعاتی که در این 3 بخش نمایش داده می‌شوند را روی یک کاغذ بنویسید یا از روی صفحه عکس بگیرید. برای انجام تنظیمات بعدی به این اطلاعات نیاز داریم.

رفع ایراد اشکالات وای فای در سیستم‌عامل اندروید برای ping کردن آدرس IP دوباره cmd یا PowerShell را در ویندوز باز کنید و عبارت ping را در آن تایپ کنید. وقتی کلید Enter را فشار می‌دهید آدرس IP شما به صورت 4 عدد که با نقطه از هم جدا شده‌اند برای شما نمایش داده می‌شود.

اگر در اطلاعات نمایش داده شده زمان ping یا ping time نمایش داده شود یعنی یک دستگاه با این IP آدرس در شبکه وجود دارد اما اگر عبارت Destination host unreachable یعنی آدرس IP قابل دسترسی است و شما می‌توانید از آن برای اتصال گوشی خود به وای فای استفاده کنید.

رفع ایراد اشکالات وای فای در سیستم‌عامل اندروید اعدادی که روی کاغذ نوشتید و یا از روی آن‌ها عکس گفتید را وارد دستگاه اندرویدی خود کنید. برای این کار در بخش setting روی گزینه Wi-Fi کلیک کنید. در فهرست نمایش داده شده انگشت خود را روی شبکه وای فایی که می‌خواهید به آن متصل شوید نگه دارید. از منوی باز شده گزینه Advanced را انتخاب کنید. تنظیمات را از حالت DHCP به حالت Static تغییر دهید.

اطلاعات زیر را بر اساس اعداد نوشته شده کامل کنید.

IP Adress که باید در آن اطلاعات و اعداد IP را وارد کنید. Gateway که باید اعداد مربوط به IP آدرس این بخش را در آن بنویسید و در قسمت DSN1، DNS2 آدرس IP مربوط به سرور DNS را وارد کنید.

بقیه قسمت‌ها را تغییر ندهید.

برگرداندن تنظیمات گوشی به تنظیمات کارخانه یا Factory Setting

اگر با انجام هیچ کدام از روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد نتوانستید مشکلات مربوط به اتصال وای فای را برطرف کنید، بهتر است تنظیمات گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. برای این کار وارد بخش تنظیمات گوشی شده و سپس گزینه Factory data را پیدا کنید.

وقتی روی این گزینه کلیک کنید همه داده‌ها، اطلاعات و اپلیکیشن‌ها و تنظیمات مربوط به آن‌ها از روی گوشی شما پاک می‌شوند. این آخرین راه حل برای برطرف کردن مشکل اتصال به شبکه وای فای در گوشی‌های اندرویدی است.

رفع ایراد اشکالات وای فای در سیستم‌عامل اندروید

ارسال نظر