افزودن فایل پی دی اف به اسناد Microsoft Word
رسانه کلیک - نرمافزار Microsoft Word امکانات قابل توجهی را برای افزودن و کار با محتواهای گوناگون در اختیار کاربران خود قرا میدهد. یکی از این قابلیتها افزودن فایل پی دی اف و قرار دادن آنها به عنوان بخشی از سند Word در این نرمافزار است.
خوشبختانه امکان افزودن فایلهای پی دی اف در نرمافزار word به سادگی در دسترس است. برای افزودن فایلهای پی دی اف در Microsoft Word باید این فایلها را به صورت Object وارد این اپلیکیشن کنید. با این روش فایل پی دی اف به بخشی از سند Word تبدیل میشود و هر تغییری که روی فایل اصلی پی دی اف انجام دهید، روی فایل قرار گرفته در Word اعمال نخواهد شد.
افزودن فایل پی دی اف به اسناد Word
ابتدا نرمافزار Microsoft Word را باز کنید و نشانگر ماوس را در هر قسمتی از فایل Word که میخواهید فایل پی دی اف قرار گیرد، حرکت دهید. سپس برگه Insert را انتخاب کنید.
از گروه Text گزینه Object را انتخاب کنید.
با کلیک روی این گزینه یک منوی کوچک نمایش داده میشود. از این منو گزینه Object را انتخاب کنید.
وقتی پنجره مربوط به Object باز شد، از برگه Create Form File گزینه Brows را انتخاب کنید.
به محل ذخیره فایل پی دی اف رفته، آن را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Insert کلیک کنید.
حالا باید انتخاب کنید که فایل پی دی اف قرار داده شده در سند Word به صورت مستقیم به فایل اصلی پیوند داده شود و یا فایل پی دی اف به صورت آیکون روی سند Word قرار داده شود. اگر از روش اول استفاده کنید هرگونه تغییر در فایل پی دی اف اصلی، روی فایل قرار داده شده در سند word نیز اعمال میشود؛ اما اگر از روش دوم استفاده کنید فضای زیادی روی فایل Word توسط فایل پی دی اف اشغال نخواهد شد.
اگر از هیچکدام از این روشها استفاده نکنید، فایل پی دی اف نه به صورت پیوند داده شده و نه به صورت آیکون روی سند Word اضافه نخواهد شد و تغییرات در فایل اصلی روی این فایل اعمال نمیشود.
بعد از انتخاب روش مورد نظر روی گزینه OK کلیک کنید.
در این حالت فایل پی دی اف به سند Word افزوده میشود.
نظرها