افزودن واترمارک به تصاویر در سیستم عامل ویندوز و اندروید

رسانه کلیک - در این مطلب نحوه افزودن واترمارک به تصاویر در اندروید و ویندوز را به شما آموزش خواهیم داد تا بدین ترتیب، جلوی انتشار بدون اجازه محتوای خود را بگیرید. 

افزودن واترمارک به تصاویر در سیستم عامل ویندوز و اندروید

برای افزودن واترمارک روی تصاویر نیازی به دانستن نحوه کار با نرم‌افزارهای گرافیکی ندارید. روش‌های ساده و راحتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید روی تصاویر واترمارک ایجاد کنید.

واترمارک چیست؟

واترمارک متن یا تصویری است که به صورت محو و شفاف روی یک تصویر را نوشته قرار می‌دهند که با استفاده از آن هم می‌توان اطلاعاتی در خصوص نوشته به مشاهده کننده و خواننده متن و تصویر داد و هم اینکه می‌توان با استفاده از جلو استفاده بدون اجازه از تصویر یا محتوا را گرفت.

برای مثال زمانی که شما عکسی می‌گیرید و نام خود را روی آن قرار می‌دهید در واقع از قابلیت واترمارک استفاده کرده‌اید.

افزودن واترمارک روی تصاویر در سیستم‌عامل ویندوز

برای ایجاد واترمارک روی تصاویر در سیستم‌عامل ویندوز چند اپلیکیشن مهم وجود دارد یکی از این اپلیکیشن‌ها WaterMark نام دارد که می‌توانید آن را از این آدرس آن را دانلود کنید.

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن، آن را باز کنید و روی گزینه Import Images کلیک کنید.

افزودن واترمارک به تصاویر در سمت راست تصویر روی منوی باز شده که زیر گزینه Configuration نمایش داده شده است کلیک کنید و سپس نوع واترمارکی را که می‌خواهید روی تصویر قرار دهید، انتخاب کنید. شما هم می‌توانید واترمارک متنی را انتخاب کنید و هم واترمارک تصویری. اگر واترمارک از نوع متنی یا Text را انتخاب کنید، می‌توانید متن مورد نظر خود را تنظیم کنید. در صورتی که واترمارک از نوع Image را انتخاب کنید می‌توانید تصویر دلخواه خود را به عنوان واترمارک مشخص کنید. در این مرحله روی گزینه Choose Watermark کلیک کنید.

اندازه واترمارک را مشخص کنید و سپس میزان شفافیت را تنظیم کنید. در نهایت روی گزینه Render برای اضافه کردن واترمارک روی تصویر کلیک کنید.

افزودن واترمارک روی عکس‌ها در سیستم‌عامل اندروید

اپلیکیشن‌های اندرویدی زیادی برای افزودن واترمارک رو تصاویر وجود دارد. برای استفاده از برخی از این اپلیکیشن نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای دارید اما برخی دیگر را می‌توانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه‌ای استفاده کنید. برای ایجاد واترمارک روی تصویر ابتدا اپلیکیشن Add Watermark on Photos را از این آدرس دانلود کنید.

افزودن واترمارک به تصاویر بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن روی گوشی، اپلیکیشن را باز کنید و روی گزینه Apply on Images کلیک کنید. تصویری را که می‌خواهید روی آن واترمارک ایجاد کنید انتخاب کنید و سپس روی گزینه Done کلیک کنید. برای ایجاد واترمارک متنی روی گزینه Create Watermark کلیک کنید و برای افزودن واترمارک تصویری روی گزینه Select from Gallery کلیک کنید. در مرحله بعدی متن مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس واترمارک ایجاد شده را روی تصویر بکشید. در نهایت آیکون مربوط به Checkmark را انتخاب کنید و روی آیکون Save کلیک کنید.

ارسال نظر