امنیت سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت چقدر است؟

رسانه کلیک - اگر تاکنون به این پرسش برخورده اید که میزان امنیت سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت چقدر است، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

امنیت سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت چقدر است؟

اگرچه سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت از روش های مختلف سنجش بیومتریک استفاده می کنند، با این حال بسیار شبیه به هم هستند. اپل ادعا می کند که سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت بسیار امن هستند و این ادعا در بیشتر موارد صحیح است. این سیستم ها به ویژه اگر با یک پسورد قوی نیز پشتیبانی شوند، برای استفاده روزمره همه افراد بسیار امن هستند. با این حال نیاز است که اندکی دقیق تر به این موضوع نگاه کرد. در ادامه همراه ما باشید.

امنیت سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت به طور عمومی بالاست

به طور کلی، امنیت سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت بالاست، به طوری که اپل ادعا می کند شانس این که اثر انگشت یک نفر دیگر به طور اشتباه گوشی شما را باز کند 1 در 50 هزار است و شانس اینکه چهره یک نفر به اشتباه منجر به باز شدن گوشی شما شود، 1 در 100 هزار است. همچنین شانس اینکه یک نفر رمز 6 رقمی شما را حدس بزند 1 در 1 میلیون است. تعداد دوقلوهای همسان نیز به قدری در جهان کم است که می توان نگران این قضیه هم نبود. با این حال، امن بودن در برابر این عوامل تنها چیزی نیست که باید نگران آن باشید.

سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت ممکن است دربرابر حملات هدفمند آسیب پذیر باشند

با وجود همه توضیحات داده شده، اگر روزی هدف یک حمله هدفمند باشید، مسائل مقداری متفاوت خواهند شد!

سیستم های تشخیص چهره و اثر انگشت کاملا در برابر اجبار برای باز شدن گوشی آسیب پذیر هستند، برای مثال اگر یک نفر زمانی که خواب هستید انگشتتان را روی سنسور بگیرد یا شما را وادار به نگاه کردن به سنسور تشحیص چهره کند.

در رابطه با اثر انگشت های فیک نیر باید گفت که سیستم تشخیص اثر انگشت پیش از این با موفقیت هک شده است. محققان موفق شده اند با اثر انگشت های فیک دستگاه های مختلفی را باز کنند.

آن چه حمله کنندگان برای این کار نیاز خواهند داشت یک کپی شفاف از ثر انگشت شماست که احتمالا نیاز به تجهیزات گران قیمت بسیاری دارد. آن چه اهمیت دارد آن است که اطلاعات اکثر افرادی که از آیفون استفاده می کنند، آنقدر اهمیت ندارند که حمله کنندگان تن به چنین هزینه هایی برای بازکردن آن ها بدهند. اگر هم اطلاعات ارزشمندی روی گوشی خود دارید بهتر است آن ها را با امنیت بیشتری حفاظت کنید.

سیستم تشخیص چهره تاکنون هک نشده است، با این حال ممکن است مورد حملات مشابهی قرار بگیرد. بسیاری از هکرها معتقدند با تلاش بیشتر می توانند این سیستم را نیز هک کنند.

ارسال نظر