چگونه امنیت گوشی های شیائومی را افزایش دهیم؟

امنیت حریم خصوصی یکی از مهم‌‌ترین مسائل دنیای دیجیتال است. شرکت‌های مختلف برای بالا بردن امنیت کاربران، امکانات فراوانی فراهم کرده‌اند. اما چگونه امنیت گوشی های شیائومی را افزایش دهیم؟

چگونه امنیت گوشی های شیائومی را افزایش دهیم؟

افزایش امنیت گوشی های شیائومی

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی تلاش می‌کنند امنیت حریم خصوصی کاربران را تأمین کنند. حفظ امنیت اطلاعات کاربران یکی از دغدغه‌هایی است که افراد نگران لو رفتن اطلاعات خود هستند. نقض حریم شخصی باعث نشت اطلاعات کاربران می‌شود که خسارات جبران‌ناپذیری دارد.

شرکت چینی شیائومی هم به این موضوع توجه ویژه‌ای کرده است. به طوری که تلاش کرده است در رابط کاربری MIUI امکانات امنیتی مناسبی را برای کاربران فراهم کند. گفتنی است، راهکارهای مناسب افزایش امنیت گوشی های شیائومی وجود دارند.

اولین کاری که همه کاربران برای امنیت گوشی خود انجام می‌دهند؛‌ گذاشتن پسورد، تنظیم اثر انگشت و تشخیص چهره از طریق سنسور اسکن عنبیه چشم است. این کارها بسیار کاربردی و ضروری هستند. بعد از انجام این تنظیمات، کارهایی که در ادامه بیان خواهد شد بسیار مهم هستند.

پنهان کردن نوتیفیکیشن پنهان کردن نوتیفیکیشن

پنهان کردن نوتیفیکیشن در صفحه قفل

شاید این موضوع کمی بی‌اهمیت به نظر برسد. اما باید بدانید که نوتیفیکیشن‌هایی که برای شما ارسال می‌شود، بخش کوتاهی از اطلاعات آن در صفحه قفل قابل مشاهده است. اعلانات مهمی مثل پیامک رمز پویا، پسوردها یا پیام‌های خصوصی که هرکدام برای هر کاربری مهم هستند.

توصیه می‌شود نمایش نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل را پنهان کنید. با این کار امنیت گوشی شما افزایش پیدا می‌کند. به خصوص زمانی که خدایی نکرده گوشی شما دزدیده شود، سارقین از دسترسی به اطلاعات کاربری شما عاجز خواهند شد. برای پنهان کردن نوتیفیکیشن، مسیر پایین را طی کنید:

  • Settings/ Notifications/ Notification on the lock screen

در این بخش گزینه‌های مختلفی وجود دارد. گزینه Notification on the lock screen را انتخاب کنید. ناگفته نماند، با پنهان کردن اطلاعات هر نوتیفیکیشن در صفحه قفل، در داخل صفحه هوم گوشی اطلاعات نوتیفیکیشن همچنان نشان داده می‌شود.

اپلیکیشن Security شیائومی اپلیکیشن Security شیائومی

فعال کردن آنتی‌ویروس

رابط کاربری MIUI برای حفظ امنیت گوشی های شیائومی به صورت پیش‌فرض به یک آنتی‌ویروس مجهز شده است. این آنتی‌ویروس به گوشی شما کمک می‌کند تا در برابر نصب بدافزارها و ویروس‌ها ایمن بماند. این آنتی‌ویروس Xiaomi Security نام دارد.

برای اینکه میزان امنیت گوشی خود را افزایش دهید، توصیه می‌شود هر ۱۰ روز یکبار، گوشی خود را اسکن کنید. برای انجام این کار کافی است این اپلیکیشن را باز کنید و روی دکمه Security Scan کلیک کنید. گوشی شما شروع به اسکن می‌کند تا ویروس‌های احتمالی داخل گوشی را ردیابی کند.

امنیت گوشی های شیائومی محدودیت دسترسی به اپلیکیشن‌ها

محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها

سیستم‌ عامل اندروید دارای ویژگی دسترسی دادن به اپلیکیشن‌ها است. بعد از نصب هر برنامه، اپلیکیشن از کاربر اجازه دسترسی به امکاناتی مثل دوربین، میکروفون یا شماره تلفن‌های گوشی می‌کند. برای اینکه امنیت گوشی شما تأمین شود، توصیه می‌شود امکانات دسترسی به گوشی هر اپلیکیشن را محدود کنید.

اگر الان این دسترسی‌ها را به اپلیکیشن‌ها داده‌اید، شما می‌توانید به بخش Settings مراجعه کنید و محدودیت دسترسی را اعمال کنید. در این بخش به قسمت Privacy Protection بروید. سپس دسترسی‌های مورد نظر خود را برای اپلیکیشن‌ها انجام دهید.

نصب اپلیکیشن از گوگل‌پلی نصب اپلیکیشن از گوگل‌پلی

نصب اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی

یکی از مهم‌ترین کارها برای امنیت حریم شخصی، دانلود اپلیکیشن‌ها از استورهای معتبر است. فروشگاه گوگل‌پلی به عنوان امن‌ترین اپ استور اندروید شناخته می‌شود. این فروشگاه به دلیل امکانات امنیتی و قرار دادن برنامه‌های معتبر سعی می‌کند امنیت حریم خصوصی کاربران را تأمین کند.

برای اینکه در برابر بدافزارها در امان بمانید و بروزترین اپلیکیشن‌ها را نصب کنید، از گوگل‌پلی استفاده کنید. بقیه استورها نسبت به این فروشگاه از امنیت بالایی برخوردار نیستند. همچنین، گوگل‌پلی شرایط دسترسی اپلیکیشن‌ها را پیش از نصب برنامه به کاربران اطلاع می‌دهد.

حفظ امنیت پسوردها حفظ امنیت پسوردها

ذخیره نکردن پسوردها در گوشی

ذخیره کردن پسوردها در یک فایل متنی باعث می‌شود امنیت حساب‌های کاربری شما به خطر بیافتد. به هیچ عنوان رمزهای عبور را در گوشی خود ذخیره نکنید. اگر نیاز به ذخیره اطلاعات پسورد خود دارید،‌ از اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد استفاده کنید.

برنامه‌های 1Password، aWallet، Keeper، BitWarden و Google Smart Lock از جمله اپلیکیشن‌های کاربردی برای ذخیره پسوردها هستند. برای تنظیم رمز عبور از عبارات پیچیده حاوی ترکیبی از حروف و اعداد استفاده کنید. همچنین،‌ از گذاشتن رمز عبورهای مشهور مانند نام ابرقهرمانان یا افراد معروف خودداری کنید.

نظر شما درباره امنیت گوشی های شیائومی چیست؟ شما چقدر به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: آموزش تغییر صدا در شیائومی

ارسال نظر