انتقال برگه‌های مرورگر کروم از آیفون، آیپد و مک

رسانه کلیک - در این مطلب روش انتقال برگه‌های مرورگر کروم از آیفون و آیپد به مک بوک و بالعکس را آموزش می‌دهیم تا به راحتی بتوانید اطلاعات موردنیاز خود را در دستگاه‌های مختلف جابه‌جا کنید. 

انتقال برگه‌های مرورگر کروم از آیفون، آیپد و مک

شما می‌توانید از مرورگر کروم به عنوان مرورگر پیش‌فرض در گوشی‌های آیفون و آیپد استفاده کنید. همان‌طور که در مرورگر سافاری می‌توان برگه‌های مرورگر را به سایر دستگاه‌ها انتقال داد در مرورگر کروم نیز چنین قابلیتی وجود دارد.

انتقال برگه‌ها در مرورگر کروم روی گوشی‌های آیفون، آیپد و مک

در صورتی که روی دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک با یک حساب کاربری مشابه لاگین کرده باشید می‌توانید برگه‌های مرورگر را از یک دستگاه به دستگاه دیگر انتقال دهید.

برای انتقال برگه‌ها در مرورگر کروم روی سیستم‌عامل مک ابتدا روی دکمه Profile کلیک کنید و سپس مطمئن شوید که گزینه Sync Is On فعال باشد.

مرورگر کروم در آیفون یا آیپد خود روی دکمه Menue کلیک کنید و سپس گزینه Setting را انتخاب کنید.

مرورگر کروم در قسمت Sync And Google Services حتماً گزینه Sync Is On را فعال کنید.

مرورگر کروم این کار باعث می‌شود که تمام برگه‌هایی که در مرورگر باز هستند به صورت خودکار روی دستگاه‌هایی که با همان حساب کاربری لاگین شده‌اند نمایش داده شود. روند انتقال برگه‌ها در یک دستگاه به دستگاه دیگر بسته به نوع دستگاه متفاوت است. انتقال برگه‌ها از مرورگر کروم روی سیستم مک به گوشی‌های آیفون و آیپد بسیار ساده و آسان است. برای این کار ابتدا صفحه موردنظر خود را باز کنید سپس دکمه Transfer را انتخاب کنید و از منوی باز شده دستگاهی را که می‌خواهید برگه را به آن منتقل کنید انتخاب کنید.

آیفون و آیپد به این ترتیب برگه به مرورگر کروم در دستگاه انتخاب شده، ارسال می‌شود و شما می‌توانید این برگه را مشاهده کنید. برای این کار باید مرورگر کروم را رو دستگاهی که برگه را به آن انتقال داده‌اید باز کنید.

بعد از باز کردن مرورگر کروم در دستگاه مقصد پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که به شما می‌گوید یک برگه برای شما ارسال شده است. توجه داشته باشید که این پیام سریع از روی صفحه محو می‌شود بنابراین باید با سرعت روی دکمه Open روی این پیغام کلیک کنید.

آیفون و آیپد انتقال برگه‌ها از آیفون و آیپد به مک کمی طولانی‌تر است. برای انتقال برگه‌ها از آیفون به آیپد ابتدا مرورگر خود را باز کنید و روی دکمه Share در نوار آدرس کلیک کنید.

آیفون و آیپد از منوی باز شده گزینه send to your device را انتخاب کنید.

آیفون و آیپد با کلیک روی این گزینه همه دستگاه‌هایی که می‌توانید روی آن برگه موردنظر خود را باز کنید مشاهده می‌کنید. روی دستگاه موردنظر خود کلیک کنید و سپس گزینه Send to Your device را انتخاب کنید.

انتقال برگه در صورتی که برگه را به دستگاه مک ارسال کنید یک نوتیفیکیشن برای شما نمایش داده می‌شود. اگر روی نوتیفیکیشن مربوط به آن کلیک کنید برگه‌ای را که به مک ارسال کرده‌اید می‌توانید مشاهده کنید.

انتقال برگه اگر برگه را به آیپد ارسال کرده باشید یک پیغام با عنوان Tab Recieved برای شما نمایش داده می‌شود. روی دکمه Open کلیک کنید تا بتوانید محتوای برگه را مشاهده کنید.

انتقال برگه‌های مرورگر کروم باز کردن برگه‌های کروم از دستگاه‌های دیگر

انتقال برگه از مرورگر کروم روی یک دستگاه در صورتی که روی هر دو دستگاه مرورگر کروم باز باشد گزینه خوبی است. اگر گزینه Open Tabs روی مرورگر کروم فعال باشد می‌توانید برگه‌ها را روی دستگاه‌هایی مثل آیفون یا آیپد باز کنید بدون اینکه دست به این دستگاه‌ها بزنید.

برای استفاده از این قابلیت روی سیستم مک ابتدا مرورگر کروم را باز کنید و سپس روی دکمه Menu کلیک کنید. از منوی باز شده روی گزینه History کلیک کنید. شما می‌توانید برگه‌های باز شده روی مرورگر کروم روی ابزارهای دیگر را در این دستگاه مشاهده کنید. روی وب‌سایت موردنظر خود کلیک کنید تا روی مرورگر باز شود.

انتقال برگه شما می‌توانید محتوای همه برگه‌ها در مرورگر کروم که روی دستگاه‌های دیگر باز هستند را مشاهده کنید. می‌توانید روی گزینه Tabs From other Devices کلیک کنید.

انتقال برگه در دستگاه‌های آیفون یا آیپد شما می‌توانید به این قابلیت‌ها از طریق استفاده از tab switcher دسترسی پیدا کنید.

انتقال برگه‌های مرورگر کروم از بالای صفحه روی گزینه Devices کلیک کنید. صفحه را به سمت پایین بکشید و روی وب‌سایتی که روی آیفون یا آیپد باز است کلیک کنید.

انتقال برگه‌های مرورگر کروم

ارسال نظر