اندازه‌گیری دمای کامپیوترهای شخصی با استفاده از گوشی‌های اندرویدی

رسانه کلیک - در مواقع خاص به خصوص زمانی که بازی کامپیوتری انجام می‌دهید، احتمال بالا رفتن دمای کامپیوتر بسیار زیاد است. افزایش دمای کامپیوتر می‌تواند باعث آسیب دیدن قطعات سخت افزاری آن شود یا سرعت سیستم را تا حد زیادی کاهش دهد.

اندازه‌گیری دمای کامپیوترهای شخصی با استفاده از گوشی‌های اندرویدی

روش‌های زیادی برای اندازه‌گیری درجه حرارت کامپیوترهای شخصی وجود دارد. اما یکی از بهترین و جالب‌ترین روش‌ها برای اندازه‌گیری میزان دمای کامپیوتر استفاده از گوشی‌های اندرویدی است.

در این مطلب به شما روش بررسی درجه حرارت دمای کامپیوتر را با استفاده از گوشی‌های اندرویدی آموزش می‌دهیم.

تنظیم گوشی اندرویدی برای نمایش درجه حرارت

ابتدا باید اپلیکیشن Remote System Monitor را از پلی استور دانلود کنید و آن را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. وقتی اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کردید، آن را باز کنید و تنظیمات آن را بررسی کنید. اگر گوشی و کامپیوتر شما به یک شبکه متصل هستند نیازی به تغییر در تنظیمات ندارید. اما اگر می‌خواهید درجه حرارت کامپیوتر خود را از هر مکانی بررسی کنید باید اطلاعات مربوط به شبکه‌ای که کامپیوتر شما به آن متصل است را وارد این اپلیکیشن کنید.

با انجام این مراحل گوشی شما آماده است.

مشاهده تعداد دفعات شارژ باتری در گوشی آیفون

تنظیم کامپیوتر برای بررسی از راه طریق گوشی اندرویدی

ابتدا اپلیکیشن PC را روی کامپیوتر خود نصب کنید. این اپلیکیشن درجه حرارت کامپیوتر شما را تحت نظر دارد. علاوه بر این مانند یک سرور عمل می‌کند. در واقع بدون استفاده از این اپلیکیشن شما قادر به بررسی درجه حرارت کامپیوتر از طریق گوشی خود نیستید. این اپلیکیشن را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

وقتی این اپلیکیشن را نصب می‌کنید از شما یک رمز عبور خواسته می‌شود تا فقط شما بتوانید از طریق گوشی خود کامپیوترتان را بررسی کنید.

نمایش درجه حرارت روی گوشی

وقتی دو اپلیکیشن را روی گوشی و کامپیوتر خود نصب کردید اولین کاری که باید انجام دهید این است که کامپیوتر خود را روشن کنید. اپلیکیشن نصب شده روی کامپیوتر را باز کنید و روی دکمه Start Server کلیک کنید. برای غیر فعال کردن اپلیکیشن روی دکمه Stop server کلیک کنید.

درجه حرارت کامپیوتر اپلیکیشن نصب شده روی گوشی را باز کنید. اگر کامپیوتر شما و گوشی به یک شبکه وای فای متصل باشند، نام کامپیوتر شما در فهرست سرور نمایش داده می‌شود. اگر هر دو دستگاه به یک شبکه متصل نیستند روی دکمه + که در گوشه سمت راست پایین قرار دارد کلیک کنید و جزییات مربوط به شبکه‌ای که کامپیوتر به آن متصل است را وارد کنید.

درجه حرارت کامپیوتر وقتی نام کامپیوتر شما در فهرست سرور قرار گرفت، روی نام کامپیوتر کلیک کنید. بعد از انتخاب نام کامپیوتر تمامی اطلاعات مربوط به آن از جمله درجه حرارت روی صفحه‌نمایش گوشی نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید گزینه Graph که در قسمت بالای صفحه مربوط به اپلیکیشن روی گوشی نمایش داده می‌شود کلیک کنید تا نمودار اطلاعات کامپیوتر برای شما نمایش داده شود.

درجه حرارت کامپیوتر

ارسال نظر