با اپلیکیشن‌هایی آشنا شوید که شارژ گوشی را زود تمام می‌کنند

رسانه کلیک - یکی از دلایل تمام شدن سریع شارژ گوشی های هوشمند، وجود اپلیکیشن‌های پرمصرف در آن است. در این مطلب برخی از این اپلیکیشن‌ها را معرفی می کنیم. 

با اپلیکیشن‌هایی آشنا شوید که شارژ گوشی را زود تمام می‌کنند

برخی از اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند شما ممکن است حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، در پس زمینه گوشی شما فعال باشند و شارژ گوشی شما را به سرعت تمام کنند. در این مطلب برخی از این اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌های اندرویدی را معرفی می‌کنیم.

۱- اسنپ چت (Snapchat)

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی که فیلترهای مختلفی برای عکاسی و فیلمبرداری دارد، اپلیکیشن اسنپ چت است. متاسفانه این اپ نیز همیشه در پس زمینه گوشی شما فعال است و شارژ گوشی شما را مصرف می‌کند. در آمارهای سازندگان آنتی ویروس AVG، این اپلیکیشن در رتبه دوم اپلیکیشن‌های پرمصرف قرار گرفته است.

بهتر است این اپلیکیشن را از گوشی خود حذف کنید؛ اما اگر اصرار دارید که آن را نگه دارید، بهتر است کارهای زیر را انجام دهید تا مقداری از مصرف آن را کاهش دهید. ابتدا حالت سفر یا Travel Mode را در تنظیمات این اپلیکیشن فعال کنید تا عکس ها و ویدیوهای شما به صورت خودکار در این برنامه بارگزاری نشوند. همچینین بهتر است وارد تنظیمات گوشی خود شوید و دسترسی این اپلیکیشن به موقعیت مکانی خود را غیرفعال کنید. توجه داشته باشید که با این کار، برچسب‌های جغرافیایی اسنپ چت غیرفعال می‌شوند

۲- تیندر (Tinder)

شبکه اجتماعی تیندر نیز یکی از اپلیکیشت‌هایی است که شارژ گوشی شما را خیلی زود تمام می‌کند؛ زیرا همواره به موقعیت مکانی شما دسترسی دارد و به دنبال پیدا کردن افراد نزدیک شما است. برای جبوگیری از مصرف زیاد شارژ گوشی بهتر است آن را حذف کنید؛ اما اگر به این شبکه اجتماعی علاقه دارید و می‌خواهید آن را در گوشی خود نگه دارید، کارهای زیر را انجام دهید تا باتری گوشی‌تان دیرتر تمام شود:

  • در تنظیمات گوشی خود، اجرای این اپ در پس زمینه را غیرفعال کنید.
  • نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال کنید.
  • از نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

۳- اپلیکیشن‌های خبررسانی

ماهیت اپلیکیشن های خبررسانی مانند BBC و... به گونه‌ای است که باید همیشه در پس زمینه گوشی فعال باشند تا خبرهای مهم را در لحظه به شما اطلاع دهند. بهتر است آن‌ها را از گوشی خود حذف کنید و به جای آن از سایت‌های آنلاین خبرگزاری برای اطلاع از خبرها استفاده کنید.

۴- فیس بوک و مسنجر آن

اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیس بوک، اپلیکیشن پرمصرفی برای گوشی های اندرویدی است. اپلیکیشن پیام‌رسان فیس بوک که مسنجر نام دارد نیز شارژ گوشی را زود تمام می‌کند. زیرا این اپلیکیشن به بسیاری از بخش‌های گوشی دسترسی دارد.

خود فیس بوک نسخه‌های کم مصرف‌تری را توسعه داده است که Facebook Lite و Messenger Lite نام دارند. بهتر است به جای اپلیکیشن اصلی، یا از نسخه تحت وب و یا از این نسخه‌های سبک‌تر استفاده کنید. لازم به ذکر است که در این نسخه‌ها برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن اصلی مانند تماس ویدیویی وجود ندارد.

ارسال نظر