آموزش کامل اپلیکیشن تلوبیون | تجربه تماشای تلویزیون اینترنتی در گوشی هوشمند

با نصب اپلیکیشن تلوبیون، دسترسی برنامه‌های تلویزیون از همیشه ساده‌تر شده است و می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمندتان به تماشای برنامه‌ها و سریال‌های صداوسیما بنشینید.

آموزش کامل اپلیکیشن تلوبیون | تجربه تماشای تلویزیون اینترنتی در گوشی هوشمند

اپلیکیشن تلوبیون، صداوسیما در قالب وی‌اودی

این روزها دنیای فیلم، سریال، مستند، برنامه‌های نمایشی و در کل هر آنچه که صنعت سرگرمی را تشکیل می‌دهد، تماماً به تسخیر وی‌اودی‌ها (VOD, Video on Demand) درآمده است و این رسانه‌ها تلویزیون و حتی سینما را در کشورهای مختلف قبضه کرده‌اند. با استفاده از وی‌اودی‌ها دیگر شما نیستید که باید خودتان را با زمان پخش برنامه‌ها تطبیق بدهید، بلکه همه‌چیز در اختیار خودتان است. می‌توانید برنامه یا مجموعه نمایشی موردعلاقه‌تان را هر زمان و هر چندبار که می‌خواهید تماشا کنید. این از مهم‌ترین تفاوت‌های میان شکل سنتی تلویزیون با شکل جدید آن است.

در چند سال اخیر وی‌اودی‌های مختلفی در کشورمان ظهور کرده‌اند. وی‌اودی‌هایی که البته رقابت‌هایی باهم دارند و به خصوص در یکی دو سال اخیر با ورود به صنعت سریال‌سازی کوشیده‌اند مخاطبان رقبایشان و حتی صداوسیما را به خود جلب کنند. رسانه‌هایی چون فیلیمو و نماوا از جمله شناخته شده‌ترین این وی‌اودی‌ها هستند.

اپلیکیشن تلوبیون

با این حال تلوبیون که در قالب سایت و اپلیکیشن تلوبیون فعالیت می‌کند، یک تفاوت عمده با این وی‌اودی‌های شاخص دارد و آن این است که تمرکزش را به طور کامل روی برنامه‌های تلویزیونی و نه تولیدات دیگر گذشته است. در واقع تلوبیون خودش را نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صدا و سیمای ایران می‌داند و مخاطبانش را از همین راه جذب کرده است. مخاطبانی که در وهله اول بینندگان برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی هستند و در زمان‌هایی که تماشای یک قسمت از مجموعه موردعلاقه‌شان را از دست می‌دهند یا امکان دسترسی به آنتن و تلویزیون ندارند، از طریق تلوبیون به صورت آنلاین به تماشای شبکه موردنظرشان می‌نشینند.

اپلیکیشن تلوبیون چگونه قابل نصب است؟

تلوبیون اگرچه در قالب سایت هم دسترسی آسان و قابل استفاده‌ای دارد، با این حال برای دسترسی راحت‌تر کاربرانش نسخه اپلیکیشن خود را هم در قالب اندروید و iOS عرضه کرده است.

نسخه اندروید تلوبیون که 7.5 مگابایت حجم دارد، تاکنون بیش از 10 میلیون بار از طریق گوگل‌پلی دانلود شده و امتیاز 4.5 را دارد. در کافه بازار هم بیش از 8 میلیون نصب فعال به نام این اپلیکیشن با حجم 20 مگابایت ثبت شده و امتیاز 4.6 را از کاربرانش گرفته است.

برای نصب نسخه اندروید اپلیکیشن تلوبیون از گوگل‌پلی اینجا و برای نصب از کافه بازار اینجا کلیک کنید.

نسخه iOS این اپلیکیشن هم از طریق سیب‌اپ قابل دریافت است.

چطور در تلوبیون ثبت‌نام کنم؟

ثبت‌نام در تلوبیون اجباری نیست و بدون ورود و ثبت‌نام هم می‌توان از امکانات مختلفش برخوردار شد. با این حال با استفاده از گزینه ثبت‌نام و ورود می‌توانید دسترسی سفارشی‌سازی‌شده‌تری به این اپلیکیشن داشته باشید و برنامه‌ها و مجموعه‌های موردعلاقه‌تان را دسته‌بندی و راحت‌تر دنبال کنید.

پس از نصب و ورود به اپلیکیشن تلوبیون، در نوار پایین برنامه چند گزینه می‌بینید که اولین گزینه سمت چپ پروفایل است. با کلیک روی پروفایل گزینه‌هایی چون لیست دانلودها و لیست علاقه‌مندی‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد. چنانچه ویدیویی را به این دو فهرست اضافه کرده باشید، از اینجا می‌توانید پیدا و دنبالشان کنید.

نوار منوی اپلیکیشن تلوبیون نوار منوی اپلیکیشن تلوبیون

تلوبیون چه بخش‌هایی دارد؟

صفحه اصلی: اولین بخشی که با ورود به اپلیکیشن تلوبیون می‌بینید، صفحه اصلی یا خانه است. در این بخش می‌توانید پیشنهادها و ترندهای تلوبیون را دنبال کنید. همچنین اگر در جست‌وجوی سریالی هستید که همین حالا از شبکه‌های تلویزیونی در حال پخش است، نام و پوستر آن سریال را در بنر بالای تلوبیون می‌بینید.

صفحه اصلی اپلیکیشن تلوبیون صفحه اصلی (خانه) اپلیکیشن تلوبیون

در این صفحه اصلی می‌توانید علاوه بر پیشنهادها، پربازدیدترین ویدیوها را از دید کاربران تلوبیون هم ببینید.

پخش زنده: دومین گزینه از سمت راست در نوار پایین اپلیکیشن تلوبیون، پخش زنده است. در این بخش می‌توانید نام و لوگوی تمام شبکه‌های تلویزیونی و نیز رادیویی صداوسیما را ببینید. با کلیک روی هرکدام از این شبکه‌ها، شاهد پخش زنده‌اش در همان لحظه خواهید بود.

صفحه پخش زنده اپلیکیشن تلوبیون صفحه پخش زنده اپلیکیشن تلوبیون

نکته قابل توجه این است که این فهرست فقط به شبکه‌های اصلی محدود نیست و شبکه‌های استانی را هم در برمی‌گیرد.

جستجو: این سومین گزینه از منوی نوار پایین تلوبیون است. با ورود به صفحه جست‌وجو، نام برنامه یا مجموعه تلویزیونی موردنظرتان را در نوار مشخص شده تایپ کنید.

آرشیو: این گزینه از مهم‌ترین ویژگی‌های تلوبیون است که این رسانه را از دیگر رقیبانش جدا می‌کند. فرض کنید یک خبر، گزارش، یا برنامه مشخص از یکی از شبکه‌های تلویزیون پخش شده و شما در جست‌وجوی پیدا کردنش هستید. در بخش آرشیو تلوبیون می‌توانید به آسانی با وارد کردن نام شبکه و نیز تاریخ پخش برنامه موردنظر، دنبالش بگردید.

تلوبیون امکان دانلود هم دارد؟

بله؛ امکان دانلود برنامه‌ها و مجموعه‌های موجود در تلوبیون برایتان فراهم است. بعد از انتخاب یک برنامه یا مجموعه و ورود به قسمت پخش آن، نوار زیر را در زیر نمایشگر پخش خواهید دید:

در این نوار اولین گزینه ذخیره است؛ یعنی با لمس آن برنامه موردنظر در فهرست علاقه‌مندی‌هایتان ذخیره می‌شود. دومین گزینه برای ارسال به دیگران است؛ یعنی با لمس آن می‌توانید برنامه موردنظرتان را از طریق پیام‌رسان‌های مختلف (تلگرام، واتس‌اپ، اینستاگرام و دیگر پیام‌رسان‌هایی که روی گوشی‌تان نصب شده است) برای دوستانتان بفرستید یا در شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید. گزینه سوم قابلیت دانلود را در قالب کیفیت‌های موجود (معمولاً 360p و 480p) برایتان فراهم می‌کند. آخرین گزینه سمت راست هم نشان‌دهنده میزان دفعات تماشای آن ویدیو از سوی کاربران است.

معرفی و آموزش اپلیکیشن تلوبیون رسانه کلیک چقدر برایتان مفید بود؟ دوست دارید در مطالب بعدی کدام اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی کنیم؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید.

ارسال نظر