ایجاد تقویم در نرم‌افزار مایکروسافت ورد چگونه است؟

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا روش‌های ایجاد تقویم در نرم‌افزار مایکروسافت ورد را به دو روش پایه و استفاده از نمونه‌های آماده آموزش دهیم.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار مایکروسافت ورد چگونه است؟

نرم‌افزار ورد یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پردازش متن است که می‌توانید از آن برای ایجاد تقویم نیز استفاده کنید. شما می‌توانید در نرم‌افزار مایکروسافت تقویم را هم از پایه و هم با استفاده از نمونه‌های آماده طراحی و ایجاد کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار مایکروسافت ورد از ابتدا

طراحی تقویم در نرم‌افزار مایکروسافت ورد از پایه بدون استفاده از نمونه‌های از پیش آماده کار نسبتاً زمان‌بری است اما برخی از کاربران ترجیح می‌دهند تمام مراحل طراحی تقویم را به صورت دستی و خودشان انجام دهند.

برای ایجاد تقویم از ابتدا در اپلیکیشن مایکروسافت ورد ابتدا یک جدول با استفاده از منوی مربوط به آن روی صفحه ایجاد کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از گزینه Table در گروه Tables در برگه Insert انجام دهید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار در این حالت یک منوی آبشاری برای شما نمایش داده می‌شود. نشانگر ماوس خود را روی این گزینه قرار دهید تا بتوانید تعداد ستون‌ها و ردیف‌های خود را انتخاب کنید. برای ایجاد تقویم نیاز به ترسیم یک جدول 7 در 7 دارید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار وقتی جدول 7 در 7 را روی صفحه ترسیم کردید، باید فرمت جدول را تنظیم کنید. اول باید ارتفاع جدول‌ها را تنظیم کنید. برای این کار ماوس خود را روی جدول قرار دهید. در این حالت یک آیکون در بالای صفحه سمت چپ روی جدول برای شما نمایش داده می‌شود. روی این آیکون کلیک راست کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار سپس از منوی باز شده گزینه Tabel Properties را انتخاب کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار با کلیک روی این گزینه پنجره مربوط به آن برای شما نمایش داده می‌شود. روی برگه Row کلیک کنید و سپس علامت کنار گزینه Specify Height را فعال کنید. عدد 2.5 سانتی‌متر را برای اندازه جدول انتخاب کنید.

بسته به اینکه شما Region یا موقعیت جغرافیایی خود را روی چه کشوری تنظیم کرده باشید، واحدهای اندازه‌‌گیری شما می‌توانند بر اساس اینچ یا سانتی‌متر نیز سنجیده شوند.

بعد از تنظیم اندازه ارتفاع تقویم روی گزینه OK کلیک کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار با انجام این کار شما توانستید ارتفاع جدول را تنظیم کنید. باید یکسری تنظیمات دیگر روی دو ردیف بالای جدول اعمال کنید. دو ردف بالای جدول را انتخاب کنید. ارتفاع این دو ردیف را تنظیم کنید. برای این کار وقتی دو ردیف را انتخاب کردید، روی آیکون کنار جدول کلیک راست کنید، از منوی باز شده روی گزینه Table Properties کلیک کنید و اندازه ارتفاع را در حدود 1.5 سانتی‌متر در نظر بگیرید. البته شما می‌توانید هر اندازه‌ای که تمایل داشتید را انتخاب کنید فقط باید اندازه دو ردیف از اندازه ردف‌های دیگر کمتر باشد.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار شما می‌توانید با درگ کردن ارتفاع ردیف‌ها را تغییر دهید. وقتی ارتفاع ردیف‌ها رو تنظیم کردید، باید نام ماه‌ها را مشخص کنید. برای این کار ابتدا ردیف بالایی جدول را Combine کید و سپس ماوس خود را روی هر سلول بکشید و روی محدوده انتخاب شده کلیک راست کنید.

یک منو برای شما نمایش داده می‌شود. از این منو روی گزینه Merge Cells کلیک کنید.

در ردیف بالایی که همه سلول‌ها با هم ترکیب شده‌اند نام ماه موردنظر را وارد کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار سپس روزهای هفته را در ردیف دوم وارد کنید. دوباره فرمت سلول‌هایی که نام روزهای هفته را در آن نوشته‌اید را تنظیم کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار در نهایت تاریخ روز را در هر سلول وارد کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار برای هر ماه همین عملیات را تکرار کنید تا تقویم شما کامل شود.

استفاده از قالب‌های پیش‌فرض در نرم‌افزار ورد برای ایجاد تقویم

در نرم‌افزار ورد قالب‌های بسیار زیبا و متنوعی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد تقویم استفاده کنید. برای این کار از منوی فایل روی گزینه New کلیک کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار سپس در نوار جستجوی آنلاین، عبارت Calendar را انتخاب کنید.

در کتابخانه باز شده قالب موردنظر خود را جستجو کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار از پنجره باز شده روی گزینه Creat کلیک کنید.

ایجاد تقویم در نرم‌افزار به محض اینکه قالب موردنظر را انتخاب کردید، و روی گزینه Creat کلیک کردید در تقویم ایجاد شده روی صفحه می‌توانید تنظیمات موردنظر خود را ایجاد کنید.

ارسال نظر