ایجاد کلید میانبر برای اپلیکیشن‌های مک

رسانه کلیک - خوشبختانه اپل در سیستم‌عامل مک قابلیت ایجاد کلید میانبر برای هر اپلیکیشن را ایجاد کرده است. در این مطلب قصد داریم تا روش ایجاد کلید میانبر برای اپلیکیشن‌های مک را آموزش دهیم.

ایجاد کلید میانبر برای اپلیکیشن‌های مک

برای ایجاد کلید میانبر برای اپلیکیشن‌های مک ابتدا روی آیکون اپل یا Apple در گوشه سمت چپ صفحه نمایش خود کلیک کنید و از منوی باز شده روی گزینه System Preferences کلیک کنید.

کلید میانبر سپس از منوی System Preferences روی گزینه Keyboard کلیک کرده و در نهایت برگه Shortcuts را انتخاب کنید.

کلید میانبر گزینه App Shortcuts را در نوار کناری سمت چپ مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

کلید میانبر روی علامت + که در زیر این منو قرار دارد مانند تصویر زیر کلیک کنید.

کلید میانبر پنجره جدیدی برای شما نمایش داده می‌شود که حاوی یک منوی آبشاری و دو جعبه متنی است. روی منوی آبشاری یا عنوان Application کلیک کنید. از منوی باز شده اپلیکیشن مورد نظر خود را که می‌خواهید برای دسترسی به آن کلید میانبر ایجاد کنید انتخاب کنید.

کلید میانبر برای اپلیکیشن‌های مک سپس اپلیکیشن مورد نظر خود را باز کنید و نام دقیق آن را پیدا کنید.

کلید میانبر وارد پنجره ایجاد میانبر شده و سپس نام دقیق اپلیکیشن مورد نظر خود را در جعبه متنی که روبه‌روی گزینه Menu Title قرار دارد وارد کنید.

در جعبه متنی Keyboard Shortcut کلیدهای میانبری را که می‌خواهید وارد کنید. مثلاً در مثال ما از 3 کلید Shift+Command+K استفاده کردیم.

شما از هر ترکیبی از کلیدها می‌توانید استفاده کنید. حتی از کلیدهای اعداد، کنترلی و دستوری نیز می‌توانید به عنوان کلیدهای میانبر استفاده کنید.

کلید میانبر در نهایت گزینه Add را انتخاب کنید و به این ترتیب منوی باز شده بسته خواهد شد. فهرست کلیدهای میانبر را می‌توانید از قسمت Keyboard مشاهده کنید. از طرفی در اپلیکیشن مورد نظر باید کلید ترکیبی که به عنوان کلید میانبر برای آن انتخاب کرده‌اید را نیز انتخاب کنید.

کلید میانبر برای اپلیکیشن‌های مک بعد از انجام این کارها از این پس برای باز کردن اپلیکیشن مورد نظر می‌توانید از کلید میانبر ایجاد شده استفاده کنید. برای حذف کلید میانبر کافی است وارد بخش System Preferences شده، سپس گزینه Keyboards را انتخاب کنید و از منوی باز شده گزینه Shortcuts را انتخاب کنید. سپس کلید میانبر ایجاد شده را از فهرست نمایش داده شده انتخاب کنید و روی علامت - کلیک کنید.

ارسال نظر