آموزش باز کردن قفل رمز ضبط خودروهای ایرانی

در یک روز زیبا قصد دارید با ماشین خود به محل کار بروید. اما هنگام روشن کردن ضبط، پخش‌کننده دچار خطا می‌شود. برای باز کردن قفل رمز ضبط خودروی خود باید چه کار کنیم؟

آموزش باز کردن قفل رمز ضبط خودروهای ایرانی

ترفند باز کردن قفل رمز ضبط خودرو

ضبط برخی از خودروهای ایرانی دارای رمزهایی هستند که برای ایجاد امنیت سیستم پخش‌کننده تعبیه شده است. گاهی پیش می‌آید که ضبط خودرو قفل می‌شود یا راننده رمز آن را فراموش می‌کند. برای اینکه سیستم پخش‌کننده به حالت اولیه برگردانده شود، کاربران باید اقدام به باز کردن قفل رمز ضبط خودرو کنند.

خودروسازان ایرانی رمزهایی را به صورت پیش‌فرض برای ضبط ماشین تعبیه کرده‌اند. این رمزها به رانندگان کمک می‌کند که ضبط خود را باز کنند و به موسیقی یا رادیو گوش دهند. در ادامه به باز کردن قفل رمز ضبط خودروهای ایرانی می‌پردازیم.

رمز ضبط پراید رمز ضبط پراید

نحوه باز کردن قفل پراید، تیبا و تیبا ۲

برای رانندگان ماشین پراید و تیبا پیش آمده است که با خطای CD3612/14 در ضبط خود روبرو شوند. برای اینکه ضبط خود را ریست کنید، به مدت ۱۰ ثانیه دو دکمه Mode و شماره ۴ را نگهدارید. با نگهداشتن دکمه‌ها، صفحه نمایش ضبط چهار عدد صفر را نمایش می‌دهد و ضبط باز می‌شود.

حالا شما می‌توانید رمز خود را به ضبط ماشین خود وارد کنید. اما اگر رمز خود را فراموش کرده‌اید، دکمه‌های Mode و شماره ۴ را به مدت ۱۵ ثانیه نگهدارید. صفحه نمایش چهار عدد صفر را نشان می‌دهد که اولین شماره چشمک‌زن است.

به ترتیب رمز چهار رقمی مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه Volume را بفشارید. با این کار رمز چهار رقمی در پنل ضبط ذخیره خواهد شد. گفتنی، سیستم ضبط ماشین‌های سایپا روش مشابهی در باز کردن پخش‌کننده دارند.

باز کردن رمز ضبط رانا باز کردن رمز ضبط رانا

نحوه باز کردن قفل رانا، دنا و پژو ۲۰۶

ضبط خودروهای رانا، دنا و پژو ۲۰۶ سیستم مشابهی دارند. در واقع ایران خودرو از یک مکانیزم مشترک در پخش‌کننده ماشین‌های خود استفاده کرده است. رمز پیش‌فرض سیستم‌های پخش این مدل خودروها، رمز ۱۱۱۱ است.

برای تنظیم رمز جدید، ابتدا دستگاه ضبط را خاموش کنید. سپس دو دکمه Power و AM/FM را باهم نگهدارید. عبارت Code1 در صفحه نمایش ظاهر می‌شود که شما باید رمز قبلی را وارد کنید. پس از وارد کردن رمز قبلی، عبارت New1 ظاهر می‌شود. حالا رمز جدید خود (اعداد بین ۱ تا ۶) را در دستگاه وارد کنید.

در ادامه عبارت New2 نشان داده می‌شود که شما باید رمز جدید را دوباره وارد سیستم کنید. سپس دکمه Select (Volume) را بزنید تا عبارت Code OK نمایش داده شود. رمز جدید شما در ضبط خودرو ذخیره شده است. حالا می‌توانید دکمه Power را بزنید تا پخش‌کننده روشن شود.

اگر رمز را اشتباه وارد کردید و عبارات Code2 یا Code3 نمایش داده شد، در زدن رمز دقت کنید. پس از سه بار رمز اشتباه زدن، خودروی خود را به مدت یک ساعت در حالت سوییچ باز قرار دهید. بعد از سپری شدن این مدت، دستگاه به حالت پذیرش کد برمی‌گردد. حالا با دقت رمز صحیح را وارد کنید.

رمز ضبط پژو پارس رمز ضبط پژو پارس

نحوه باز کردن قفل پژو ۴۰۵ و پژو پارس

رمز پیش‌فرض ضبط خودروهای پژو پارس و پژو ۴۰۵ رمز ۱۱۱۱ است. این کد را شرکت ایران خودرو برای پخش‌کننده ماشین‌های خود در نظر گرفته است. بنابراین، برای حفظ امنیت خودروی خود،‌ حتما رمز آن را تغییر دهید.

برای تغییر و ایجاد رمز جدید، کلیدهای Radio و RPT/1 را به مدت ۵ ثانیه نگهدارید. عبارت PWD**** در صفحه نمایش ضبط نشان داده می‌شود. سپس رمز چهار رقمی مدنظر خود (اعداد بین ۱ تا ۶) را در سیستم وارد کنید. در ادامه دکمه ولوم (Setup/Audio) را فشار دهید.

ضبط ماشین از شما می‌خواهد دوباره رمز جدید را وارد کنید. رمز جدید را مجددا در دستگاه بزنید و دکمه ولوم (Setup/Audio) را فشار دهید. صفحه نمایش عبارت PWD Reset را به شما نشان می‌دهد. هم‌اکنون رمز جدید سیستم ضبط خودروی شما ذخیره شده است.

ارسال نظر

  • ناشناس پاسخ به نظر

    درموردتارااتوماتیک رمز فراموش شده کسی میتونه راهنمایی کنه؟