با ریمایندر تولد گوگل اسیستنت و نحوه کار با آن آشنا شوید

رسانه کلیک - قابلیت ریمایندر یا همان یادآوری در دستیار گوگل به شما کمک می‌کند تا هرگز روز تولد افراد مهم زندگی خود را فراموش نکنید. 

با ریمایندر تولد گوگل اسیستنت و نحوه کار با آن آشنا شوید

قابلیت یادآوری یا ریمایندر روز تولد یکی از امکانات قابلیت Your People است که از طریق دستیار گوگل در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این قابلیت شما می‌توانید افراد و نقش آن‌ها در خانه را مشخص کنید و سپس به عنوان افراد خانواده در سرویس دستیار گوگل معرفی کنید و از امکانات آن در این زمینه استفاده کنید.

برای استفاده از قابلیت یادآوری یا ریمایندر تولد ابتدا اپلیکیشن دستیار گوگل را باز کنید. در دستگاه‌های اندرویدی برای باز کردن دستیار گوگل می‌توانید از فرمان صوتی Okay, Google استفاده کنید و یا اینکه صفحه‌نمایش را به سمت چپ یا راست بکشید.

ریمایندر تولد در گوشی‌های آیفون برای باز کردن اپلیکیشن دستیار صوتی باید روی آیکون اپلیکیشن Google Assistant کلیک کنید. در واقع راه میانبری برای باز کردن این اپلیکیشن در گوشی‌های آیفون وجود ندارد.

ریمایندر تولد بعد از باز شدن اپلیکیشن، وارد حساب کاربری خود در گوگل شده و سپس روی آیکون پروفایل کلیک کنید تا منوی مربوط به آن باز شود.

ریمایندر تولد گزینه Your People را پیدا کنید.

ریمایندر تولد ممکن است قبلاً فهرست افراد و نقش آن‌ها را در خانه مشخص کرده باشید. اگر مشخص نکرده‌اید و یا می‌خواهید فرد جدیدی را به این فهرست اضافه کنید روی گزینه Add Person کلیک کنید.

دستیار گوگل فرد مورد نظر خود را از فهرست مخاطبان که باز شده است انتخاب کنید.

دستیار گوگل در صفحه باز شده می‌توانید تاریخ تولد افراد را مشخص کنید. برای این کار روی جعبه Birthday کلیک کنید تاریخ مورد نظر را انتخاب کنید و سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

دستیار گوگل در صفحه مشابه شما می‌توانید نقش و ارتباط خود ربا این فرد را مشخص کنید. برای این کار روی دکمه add کلیک کنید.

دستیار گوگل اگر پیش از این فهرست افراد را در سرویس دستیار گوگل مشخص کرده‌اید و می‌خواهید تاریخ تولد را برای آن‌ها مشخص کنید کافی است در فهرست Your People روی نا هر فرد کلیک کنید و در صفحه باز شده تاریخ تولد آن‌ها را مشخص کنید.

دستیار گوگل به همین راحتی شما می‌توانید از قابلیت یادآوری و یا ریمایندر دستیار گوگل برای تاریخ تولد افراد مختلف استفاده کنید.

ارسال نظر