با 5 اپلیکیشن برتر اندروید برای تست سرعت اینترنت آشنا شوید

رسانه کلیک – در این مطلب قصد داریم شما را با 5 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی برای تست سرعت اینترنت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

با 5 اپلیکیشن برتر اندروید برای تست سرعت اینترنت آشنا شوید

سرعت پایین اینترنت علاوه بر خستگی و اتلاف وقت، باعث می‌شود به بسیاری از کارهای خود نرسید. در چنین مواقعی بهتر است پیش از تماس گرفتن با مرکز پشتیبانی سرویس ارائه‌دهنده، سرعت اینترنت را چک کرده و از رسیدن سرعت وای-فای به آستانه مورد انتظار مطمئن شوید. در ادامه 5 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی برای انجام این کار را به شما معرفی می‌کنیم.

1. اپلیکیشن کم‌حجم Fast Speed Test برای تست سرعت اینترنت

Fast Speed Test یک اپلیکیشن مفید و کارآمد با رابط کاربری ساده است. برای استفاده از این برنامه کافی است تا آن را به اجرا درآورید. خود اپلیکیشن سرعت اتصال شما به اینترنت را بررسی کرده و نتایج را در اختیار شما می‌گذارد. جالب آنکه مالک Fast Speed Test، کمپانی بزرگ و پرآوازه نتفلیکس است.

با انتخاب گزینه Show More Info می‌توانید جزئیات مربوط به سرعت اینترنت همچون تأخیر در بارگذاری، سرعت بارگذاری، اطلاعات مشتری، سرورهای مورد استفاده و آدرس IP عمومی خود را مشاهده کنید. امکان ذخیره نتایج نیز در اپلیکیشن وجود دارد.

تست سرعت اینترنت مزایا

- استفاده آسان

- حجم کم

- بدون تبلیغ

معایب

- نمی‌توان به طور دستی سرور مورد نظر را برای اجرای تست انتخاب کرد.

- برنامه اساسا روی سرعت بارگیری متمرکز است.

2. اپلیکیشن SpeedTest by Ookla

SpeedTest by Ookla یکی از مشهورترین اپلیکیشن‌ها برای تست سرعت اینترنت است. شما می‌توانید با استفاده از سرورهای مختلف، مواردی همچون سرعت پینگ، سرعت بارگذاری و سرعت بارگیری را مورد سنجش قرار داده و نتایج را برایتان ذخیره کند. این اپلیکیشن به کمک نمودارهای حقیقی ثبات اتصالات شما را نیز نشان می‌دهد.

مزایا

- استفاده آسان

- ارائه اطلاعات جزئی و دقیق

- امکان استفاده از سرورهای مختلف برای اجرای تست

معایب

- نمایش تبلیغات

- ویژگی‌های متعدد برنامه گاهی موجب سردرگمی کاربر می‌شود.

3. تست سرعت اینترنت با SpeedTest Master

SpeedTest Master یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب برای تست سرعت اینترنت در دستگاه‌های اندرویدی بوده که مجهز به ردیاب وای-فای است و اطلاعاتی همچون سرعت پینگ، قدرت سیگنال وای-فای، تجزیه و تحلیل کانال وای-فای و میزان مصرف را در اختیار شما می‌گذارد.

برای اجرای تست، اپلیکیشن را باز کرده و گزینه Start را بزنید. سرعت بارگذاری، سرعت بارگیری، پینگ، جیتر و درصد اتلاف دیتا برای شما به نمایش در می‌آید.

تست سرعت اینترنت مزایا

- استفاده آسان

- ارائه قابلیت‌های بیشتر نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها

- ارائه اطلاعات جزئی و دقیق

معایب

- نمایش تبلیغ پس از اتمام هر تست

- دسترسی محدود به تست‌ها در نسخه

4. اپلیکیشن Simple Speedcheck

اپلیکیشن Simple Speedcheck دارای رابط کاربری ساده است و اطلاعات را در قالب چارت و نمودار در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گزینه Test را انتخاب کنید تا قدرت سیگنال وای-فای و جزئیات استاندارد نمایان شود. این برنامه، تست‌های قبلی را ذخیره کرده و نشان می‌دهد که آیا تست سرعت روی وای-فای اجرا شده یا روی اینترنت دیتا گوشی.

مزایا

- ارائه نتایج دقیق و درست

- چارت‌های رنگی و جذاب

معایب

- نمایش تبلیغات فراوان در نسخه رایگان

- اجرای برنامه در پس‌زمینه

5. اپلیکیشن رایگانMeteor برای تست سرعت اینترنت

اپلیکیشن Meteor موارد مهمی همچون سرعت بارگذاری، سرعت بارگیری و پینگ را مورد سنجش قرار داده و به شما می‌گوید برنامه‌های نصب‌شده روی دستگاه چه تأثیری در سرعت اینترنت دارند. شما همچنین می‌توانید تست سرعت اینترنت را در خانه، محل کار و مکان‌های دیگر انجام داده و نتایج را با یکدیگر مقایسه کنید.

تست سرعت اینترنت مزایا

- رابط کاربری رنگارنگ و جذاب

- عدم نمایش تبلیغات

- معیار عملکرد منحصر به فرد

معایب

- مورد قابل ذکری وجود ندارد.

تست سرعت اینترنت به کمک اپلیکیشن‌های فوق تنها چند دقیقه زمان می‌برد. توصیه می‌شود برای کسب نتایج دقیق‌تر، تست را بیش از یک مرتبه انجام دهید و به یک اپلیکیشن خاص اکتفا نکنید.

ارسال نظر