بر طرف کردن مشکل آپلود نشدن فایل‌ها در گوگل درایو (قسمت دو)

رسانه کلیک - در مطلب قبلی چند ترفند کاربردی برای رفع مشکل آپلود نشدن فایل‌ها در گوگل درایو را معرفی کردیم. در این مطلب چند ترفند کاربردی دیگر را معرفی خواهیم کرد.

بر طرف کردن مشکل آپلود نشدن فایل‌ها در گوگل درایو (قسمت دو)

خارج شدن و وارد شدن مجدد به حساب کاربری گوگل

یکی از ترفندهایی که با استفاده از آن می‌توانید مشکل آپلود نشدن فایل‌ها در google drive را برطرف کنید این است که یک بار از حساب کاربری خود در گوگل خارج شوید و دوباره لاگین کنید. برای این کار با کلیک روی آیکون Cloud روی گزینه Backup and Sync کلیک کنید. سپس روی آیکون سه نقطه کلیک کنید، گزینه Preferences را انتخاب کنید و از منوی باز شده روی گزینه Setting کلیک کنید. سپس گزینه Disconnect Account را انتخاب کنید.

گوگل درایو به محض اینکه از حساب کاربری خود خارج شدید روی گزینه Backup and Sync کلیک کنید و دوباره وارد حساب کاربری خود در گوگل بشوید. روند همسان‌سازی ممکن است چند دقیقه طول بکشد اما بعد از پایان آن به احتمال بسیار زیاد مشکل شما در آپلود فایل‌ها در گوگل درایو برطرف خواهد شد.

ریست کردن Backup and Sync

یکی دیگر از کارهایی که برای برطرف کردن مشکل آپلود نشدن فایل‌ها در گوگل درایو می‌توانید انجام دهید این است که Backup and Sync را ریست کنید. برای این کار روی آیکون Cloud کلیک کنید و سپس روی آیکون منو در صفحه بار شده کلیک کنید و گزینه Quit Backup and Sync را انتخاب کنید.

گوگل درایو برای اینکه دوباره این گزینه را باز کنید در نوار جستجوی منوی Start در سیستم‌عامل ویندوز عبارت Backup and Sync را تایپ کنید و سپس پنجره مربوط به آن را دوباره باز کنید. شما می‌توانید Backup and sync را هم دوباره reinstall کنید. برای این کار ابتدا روی منوی استارت کلیک راست کنید و سپس گزینه Apps & Features را انتخاب کنید. Backup and Sync را از حالت نصب خارج کنید و دوباره آن را نصب کنید.

غیرفعال کردن قابلیت Adblocker در گوگل درایو

گاهی اوقات فعال بودن Adblocker در گوگل درایو باعث می‌شود که شما نتوانید فایل‌های خود را در گوگل درایو آپلود کنید.

آپلود کردن فایلها برای برطرف کردن مشکل آپلود فایل‌ها در گوگل درایو می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید. معمولاً برخی از کاربران افزونه‌هایی را روی مرورگر خود نصب می‌کنند که جلو نمایش تبلیغات گوگل را می‌گیرد.برای برطرف کردن مشکل آپلود فایل‌ها در گوگل درایو می‌توانید این افزونه‌ها را غیرفعال کنید.

کش مرورگر خود را پاک کنید

گاهی اوقات به دلیل وجود برخی از اطلاعات روی کش مرورگر امکان آپلود کردن فایل‌ها در google drive برای کاربر وجود ندارد. برای همین برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید کس مرورگر خود را پاک کنید. در این قسمت ما نحوه پاک کردن کش مرورگر کروم را به شما آموزش می‌دهیم.

برای پاک کردن کش مرورگر کروم ابتدا روی منوی اصلی مرورگر کلیک کنید و از آنجا گزینه History را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + H نیز استفاده کنید. از منوی باز شده گزینه Clear Browsing Data را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید آدرس Chrome://setting/clearBrowsData را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنید.

آپلود کردن فایلها گزینهAll time را انتخاب کنید. این گزینه در کنار گزینه Time Range قرار دارد. همچنین می‌توانید گزینه Browser History را نیز از حالت فعال خارج کنید. روی گزینه Clear Data کلیک کنید. بعد از انجام این کار سعی کنید تا دوباره فایل مورد نظر خود را در گوگل درایو آپلود کنید.

آپلود کردن فایلها برای حل مشکل آپلود نشدن فایل‌ها در گوگل درایو مرورگر خود را تغییر دهید

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا مشکل آپلود کردن فایل در گوگل درایو برطرف شود این است که مرورگر خود را تغییر دهید. مثلاً اگر برای آپلود کردن فایل در google drive از مرورگر کروم استفاده می‌کنید و به مشکل برخورد کردید این بار از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید.

گزینه Images را فعال کنید

گوگل درایو گاهی اوقات آپلود کردن فایل‌ها در گوگل درایو زمانی که گزینه Images که برای نمایش عکس‌ها در صفحات وب است روی مرورگر شما غیرفعال باشد، به مشکل بر می‌خورد. اگر در آپلود فایل‌ها روی گوگل درایو با مشکل برخورد کردید می‌توانید بررسی کنید که آیا این گزینه فعال است یا خیر و اگر غیرفعال بود آن را فعال کنید.

ارسال نظر