تایپ ایموجی‌ها با استفاده از کلیدهای میانبر در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - در سیستم‌عامل مک کلیک‌های میانبری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در هر اپلیکیشنی از اپلیکیشن‌های ایمیل و ارسال پیام گرفته تا اپلیکیشن‌های تایپ متن از ایموجی‌ها استفاده کنید.

تایپ ایموجی‌ها با استفاده از کلیدهای میانبر در سیستم‌عامل مک

برای دسترسی به ایموجی‌ها از طریق کلیدهای میانبر، ابتدا اپلیکیشنی که می‌خواهید ایموجی‌ها را در آن‌ها تایپ کنید باز کنید. سپس در یک فضای خالی هرجایی که می‌توانید متنی را تایپ کنید، کلیک کرده و سپس کلیدهای ترکیبی Control+Command+Space را فشار دهید. با فشار دادن این کلیدها، پانل ایموجی‌ها برای شما باز می‌شود.

استفاده از اموجی ها در مک

امکان جستجوی ایموجی‌ها با استفاده از جستجوی متن نیز وجود دارد. برای این کار روی جعبه جستجوی اموجی کلیک کنید . سپس نام اموجی یا توضیح اموجی که می‌خواهید استفاده کنید را در آن تایپ کنید. مثلاً اگر تایپ کنید fire ایموجی‌های مرتبط با این نام برای شما نمایش داده می‌شود.

سیستم عامل مک

وقتی اموجی مورد نظر خود را پیدا کردید روی آن کلیک کنید تا روی اپلیکیشن مورد نظر شما نمایش داده شود.

برای استفاده از ایموجی‌ها می‌توانید از درگ کردن اموجی روی صفحه به جای کلیک روی اموجی استفاده کنید.

استفاده از اموجی ها اگر بخواهید جستجوی ایموجی‌ها را به صورت دسته‌ای انجام دهید روی دکمه Emoji & Symbols در پنجره ایموجی‌ها کلیک کنید. این دکمه شبیه به یک پنجره بسیار کوچک و نشانه Command است.

اموجی ها در مک

با کلیک روی این دکمه پنجره‌ای با نام Character Viewer باز می‌شود که نسبت به پنجره قبلی بزرگ‌تر است و گزینه‌های بیشتری در آن قرار دارد. در قسمت جستجو می‌توانید اموجی مورد نظر خود را جستجو کنید.

تایپ ایموجی‌ها برای برگشتن به پنجره قبلی روی دکمه Emoji & Sysmbol کلیک کنید تا به پنجره قبلی باز گردید. اگر از ایموجی‌ها زیاد استفاده می‌کنید می‌توانید آن را به منوی اصلی سیستم‌عامل مک اضافه کنید. برای این کار وارد بخش System Preferences شده و روی گزینه Keyboard کلیک کنید. در نهایت روی برگه Keyboard کلیک کنید و در گزینه Show Keyboard and emoji viewers in menue bar را انتخاب کنید.

ارسال نظر