تبدیل فرمت اسناد در گوگل داک به اسناد مایکروسافت ورد

رسانه کلیک - گوگل داک یا Google Docs یکی از سرویس‌های مشهور ابری‌سازی است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. شما اسناد Google Docs را در قالب فایل‌های مایکروسافت ورد باز کنید و آن‌ها را ویرایش کنید.

تبدیل فرمت اسناد در گوگل داک به اسناد مایکروسافت ورد

فضاهای ذخیره‌سازی ابری به کاربران این امکان را می‌دهند تا به فایل‌ها و اسناد خود در هر زمان و مکانی که بخواهند دسترسی داشته باشند. علاوه بر این با استفاده از برخی از سرویس‌های ابری شما می‌توانید فایل‌های خود را اضافه کنید یا آن‌ها را ویرایش کنید . با هر کسی که بخواهید به اشتراک بگذارید.

تبدیل فایل‌های تکی در Google Docs: چون فایل‌های گوگل داکس (Google Docs) به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند بنابراین باید فرمت خاصی داشته باشند. به همین دلیل برای اینکه بتوانید آن‌ها را در فرمت مایکروسافت ورد باز کنید باید ابتدا آن‌ها را به فرمت قابل باز شدن در مایکروسافت ورد تبدیل کنید. برای این کار شما هم می‌توانید از Google Docs استفاده کنید و هم می‌توانید از Google Drive استفاده کنید.

برای تبدیل فرمت این فایل‌ها به فرمت DOC باید فایل DOCX را در ورد باز کنید و سپس آن را در قالب DOC ذخیره کنید.

تبدیل فرمت‌ها به مایکروسافت ورد با استفاده از Google Docs

ابتدا فایلی که می‌خواهید فرمت آن را تغییر دهید باز کنید. روی گزینه File که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و سپس نشانگر ماوس را روی گزینه Download قرار دهید.

تبدیل اسناد در گوگل داک منویی برای شما باز می‌شود که در آن گزینه‌های زیادی قرار دارد. شما می‌توانید حتی فایل‌های گوگل داک را هم در قالب PDF دانلود کنید. یا حتی می‌توانید آن را در قالب EPUB که مخصوص کتاب‌های الکترونیک است ذخیره کنید. هر فرمتی را که می‌خواهید فایل شما در آن قالب ذخیره شود انتخاب کنید. اگر بخواهید فایل شما به عنوان اسناد مایکروسافت ورد ذخیره شود روی گزینه Microsoft Word کلیک کنید.

تبدیل اسناد در گوگل داک در این حالت یک گزینه Save As برای شما نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید سند مورد نظر خود را ذخیره کنید. بعد از انجام این کارها شما می‌توانید فایل ذخیره شده را در نرم‌افزار مایکروسافت ورد باز کنید، آن را ویرایش کنید و در قالب‌های دیگر ذخیره کنید.

تغییر فرمت اسناد از طریق گوگل درایو

تغییر فرمت فایل از طریق گوگل درایو ساده‌تر است. فقط به اینکه توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید از طریق گوگل درایو فایل خود را در قابل فرمت‌هایی مثل PDFو یا EPUB ذخیره کنید. فقط می‌توانید فایل را در قالب مایکروسافت ورد ذخیره کنید و بعد از طرق این نرم‌افزار آن را در هر قالبی که می‌خواهید ذخیره کنید.

برای انجام این کار ابتدا سند مورد نظر خود را باز کنید و سپس روی آن کلیک راست کنید و روی گزینه Download کلیک کنید.

گوگل درایو به این ترتیب فایل شما به صورت خودکار در قالب مایکروسافت ورد ذخیره می‌شود. از منوی باز شده روی گزینه Save As … کلیک کنید تا فایلی که فرمت آن تغییر کرده ذخیره شود.

برای تغییر دادن فرمت چند فایل به صورت هم‌زمان در هنگام انتخاب فایل‌ها کلید Ctrl را پایین نگه دارید و فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد زا انتخاب دسته‌ای فایل‌ها کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Download را انتخاب کنید.

اسناد مایکروسافت ورد بعد از انتخاب این گزینه، فایل‌های شما به صورت یک فایل Zip دانلود می‌شود. برای دسترسی به فایل‌ها کافی است پوشه را از حالت فشرده خارج کنید.

ارسال نظر