ترفندهایی برای بیشتر شدن عمر باتری گوشی‌های آیفون (قسمت اول)

رسانه کلیک - اگر شما هم آیفون دارید احتمالا با این جمله که عمر باتری گوشی‌های آیفون باید بیشتر باشد، موافقید. البته تحقق این جمله نیاز به تغییراتی در تکنولوژی ساخت باتری‌ها دارد اما در این متن قصد داریم تا به شما ترفندهایی را آموزش دهیم که بتوانید شارژ باتری گوشی‌های آیفون خود را مدت زمان طولانی‌تری نگه‌دارید.

ترفندهایی برای بیشتر شدن عمر باتری گوشی‌های آیفون (قسمت اول)

۱- برنامه‌های پرمصرف

برای اینکه طول شارژ باتری گوشی‌های آیفون را افزایش دهید شما باید اول برنامه‌های پرمصرف آیفون خود را بشناسید. برای این‌ کار از مسیر Settings → Battery وارد بخش Battery usage شوید و برنامه‌هایی که اول لیست هستند را مشاهده کنید. این برنامه‌ها بیشترین استفاده را از شارژ تلفن‌همراه شما دارند.

باتری گوشی‌های آیفون

به احتمال خیلی زیاد برنامه‌های این لیست شما را متعجب خواهد کرد. بعضی از این برنامه‌ها از برنامه‌های محبوب هستند؛ مانند فیسبوک. برای افزایش شارژ تلفن‌همراه می‌توانید نسخه‌ي گوشی این برنامه را از روی آیفون خود حذف کنید و به جای آن از نسخه‌ی وب این برنامه استفاده کنید تا به طور قابل توجهی در مصرف شارژ باتری شما صرفه‌جویی شود. این لیست همچنین به شما کمک می‌کند تا بدانید به چه میزان از برنامه‌ها و بازی‌های پر مصرف استفاده می‌کنید. زمانی که شما استفاده از برنامه‌های پرمصرف را محدود کنید و یا جایگزینی برای آن‌ها پیدا کنید طول عمر شارژ آیفون شما به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

۲- غیرفعال کردن به‌روزرسانی برنامه‌ها در بک‌گراند

از این قابلیت می‌توان به عنوان یکی از بهترین و بدترین قابلیت‌های آیفون به‌طور هم‌زمان نام برد. این قابلیت باعث می‌شود برنامه‌ها خود را در بک‌گراند به‌روزرسانی کنند و هر وقت شما برنامه‌ای را باز می‌کنید تمام اطلاعات جدید از قبل داخل آنها Load شده است. این قابلیت برای برنامه‌هایی مانند Email و Mapsکاربردی است اما برای بسیاری دیگر از برنامه‌ها ضرورتی ندارد.

باتری گوشی‌های آیفون

نیاز نیست تا شما این قابلیت را برای همه برنامه‌های آیفون خود غیرفعال کنید اما هرچه برنامه بیشتری را از این لیست بردارید، عمر باطری، مدت بیشتری برای شما می‌ماند. برای این کار:

۱)ابتدا وارد تنظیمات شوید.

۲) مسیر General → Background App Refresh را دنبال کنید.

۳) فهرست را بالا پایین کنید و این قابلیت را برای هر برنامه‌ای که می‌خواهید و یا استفاده کمتری از آن دارید غیرفعال کنید.

۳- استفاده از wi-fi به جای اتصال همراه

اگر نمی‌خواهید باتری گوشی‌های آیفون زود تمام شود، wi-fi تقریبا بهترین گزینه برای اتصال به اینترنت محسوب می‌شود. اتصال‌های همراه باتری بیشتری را نسبت به وای‌فای مصرف می‌کنند که منجر به کاهش بیشتر شارژ باتری شما می‌شود.

وارد تنظیمات آیفون خود شوید و از مسیر Settings → Cellular لیست برنامه‌هایی را که از اتصال همراه استفاده می‌کنند مشاهده کنید. برنامه‌هایی نظیر یوتیوب، فیسبوک و ... با مصرف بالای اتصال همراه شما باعث کاهش طول عمر شارژ باتری شما نیز می‌شوند شما می‌توانید در این لیست برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید از اتصال همراه استفاده کنند را مشخص کنید و مدت زمان نگهداری از شارژ باتری خود را افزایش دهید.

۴- حالت کم مصرف

با فعال کردن این گزینه، تلفن‌همراه شما به حالتی درمی‌آید که با غیرفعال یا محدود کردن بعضی قابلیت‌ها در مصرف شارژ باتری صرفه‌جویی میکند و عمر باتری گوشی‌های آیفون را افزایش می‌دهد.

باتری گوشی‌های آیفون

برای فعال کردن این گزینه از مسیر Settings → Battery، حالت Low Power Mode را فعال کنید. پس از فعال‌سازی اتفاقات زیر رخ می‌دهد:

  • ارسال درخواست ایمیل جدید به سرور (fetch) از راه برنامه‌ی پیش‌فرض ایمیل متوقف می‌شود.
  • قابلیت Hey siri! خاموش می‌شود.
  • به روزرسانی برنامه‌ها در بک‌گراند به طور کلی غیرفعال می‌شود.
  • دانلود خودکار غیرفعال می‌شود.
  • بعضی جلوه‌های بصری متوقف می‌شود.
  • تلفن‌همراه به‌صورت خودکار پس از ۳۰ ثانیه قفل می‌شود.
  • توقف سینک شدن خودکار تصاویر iCloud.

زمانی که حالت کم مصرف فعال باشد، علامت باتری در نوار اعلان آیفون شما به رنگ زرد درمی‌آید و زمانی که گوشی شما ۸۰٪ یا بیشتر شارژ شود به صورت خودکار این حالت غیرفعال می‌شود.

ارسال نظر