ترفندهای آیفون 13 که فقط حرفه‌ای‌ها می‌دانند

با آگاهی و استفاده از ترفندهای آیفون 13 می‌توانید نهایت استفاده را از این گوشی هوشمند ببرید و یک قدم جلوتر از سایر کاربران آیفون حرکت کنید.

ترفندهای آیفون 13 که فقط حرفه‌ای‌ها می‌دانند

آموزش آسان ترفندهای آیفون 13

آیفون 13 دارای ترفندهای متعددی است که دانستن آن‌ها شما را از سایر کاربران عادی این گوشی محبوب و جدید متمایز می‌سازد. بیشتر این ترفندها در نسخه‌های جدیدتر iOS 15 قابل استفاده هستند.

1- بررسی گارانتی آیفون

یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای آیفون 13 به بررسی گارانتی دستگاه مربوط می‌شود. در صورت نیاز به تعمیر، استفاده از سرویس AppleCare+ برای آیفون جدید و یا تنها اطلاع از وضعیت گارانتی و مواردی که در دسترس شما قرار دارد، می‌توانید به دستگاه خود مراجعه کنید.

برای اطلاع از وضعیت گارانتی آیفون ابتدا وارد اپلیکیشن Settings شوید. سپس به بخش General رفته و روی گزینه About ضربه بزنید. سپس گزینه Limited Warranty یا AppleCare+ را انتخاب کنید تا وضعیت گارانتی دستگاه به شما نشان داده شود.

ترفندهای آیفون 13

اگر از AppleCare+ استفاده می‌کنید، بخش گارانتی برچسب مربوطه نشان داده می‌شود و تاریخ انقضای AppleCare+ را به شما نشان می‌دهد.

گارانتی AppleCare+ تمام مشکلات کارخانه‌ای و همین‌طور دو آسیب تصادفی در طول سال را تحت پوشش قرار می‌دهد.

گارانتی Limited Warranty نیز ضمانت‌نامه خود تولیدکننده است که تا یک سال پس از خرید آیفون اعتبار دارد. این گارانتی نیز تمام مشکلات کارخانه‌ای را تحت پوشش قرار داده و امکان برقراری تماس تلفنی با بخش پشتیبانی را برای خریدار فراهم می‌آورد.

2- تنظیم خودکار حالت کم‌مصرف برای صرفه‌جویی در باتری آیفون

با استفاده از اپلیکیشن Shortcut می‌توانید یک اتوماسیون ایجاد کنید، به نحوی که وقتی درصد باتری به یک حد خاص رسید، گوشی به طور خودکار به حالت کم‌مصرف (Low Power Mode) برود.

برای این کار، ابتدا اپلیکیشن Shortcut را باز کرده و سپس روی گزینه Automation ضربه بزنید. سپس انگشت خود را روی دکمه + گذاشته و بعد گزینه Create Personal Automation را انتخاب کنید.

در ادامه، به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Battery Level برسید. حال پارامتر موردنظر را انتخاب کنید. آپشن‌های مختلف شامل Equals x% (برابر با x درصد)، Rises Above x% (بیشتر از x درصد) و Falls Below x% (کمتر از x درصد) می‌شوند. می‌توانید از گزینه‌های Equal و Falls برای تنظیم شورت‌کات خود استفاده کنید.

ترفندهای آیفون 13

پس از انتخاب گزینه مناسب، از نوار لغزنده برای انتخاب درصد موردنظر استفاده کنید. سپس روی دکمه Next ضربه زده و بعد دکمه آبی‌رنگ Add Action را فشار دهید.

حال در قسمت جستجو، عبارت Low Power Mode را نوشته و پس از یافتن، روی گزینه Set Low Power Mode ضربه بزنید.

با لمس گزینه Next در گوشه بالا سمت راست، به مرحله بعدی بروید. اگر می‌خواهید اتوماسیون کاملا بدون دخالت شما اجرا شود، گزینه Ask Before Running را غیرفعال کنید. سپس روی دکمه Done ضربه بزنید.

ترفندهای آیفون 13

حالت کم‌مصرف با بستن فرایندهای پس‌زمینه، موجب بهبود صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود. به طور معمول، زمانی که شارژ گوشی آیفون به کمتر از 20 درصد برسد، توصیه استفاده از حالت Low Power روی صفحه به نمایش درمی‌آید.

با تنظیم شورتکات می‌توانید رقم دیگری را (به جای 20 درصد) برای انتقال گوشی به حالت کم‌مصرف انتخاب کنید.

3- تنظیم صفحه شروع سافاری از ترفندهای آیفون 13

یکی دیگر از ترفندهای آیفون 13 امکان تغییر محتوایی است که در صفحه شروع سافاری به نمایش درمی‌آید. شما می‌توانید بخش‌های مختلف مثل Frequently Visited (صفحات پربازدید)، Shared With You، Siri Suggestions و غیره را به صفحه شروع سافاری اضافه کنید (یا از صفحه حذف کنید).

در ضمن، امکان انتخاب یک تصویر پس‌زمینه دلخواه برای سافاری نیز وجود دارد. برای شروع، مرورگر سافاری را باز کرده و یک صفحه خالی ایجاد کنید. به سمت پایین اسکرول کنید و در انتهای صفحه روی گزینه Edit ضربه بزنید.

حال گزینه‌هایی را که مایل به نمایش آن‌ها در صفحه شروع هستید، فعال کنید. با فعال‌سازی گزینه Background Image نیز می‌توانید یک پس‌زمینه دلخواه را برای سافاری انتخاب کنید.

ترفندهای آیفون 13

برای تصویر پس‌زمینه، هم امکان استفاده از تصاویر طراحی‌شده توسط اپل وجود دارد، هم استفاده از تصاویر گالری. با ضربه روی دکمه + می‌توانید هر تصویر دلخواه در هر جای گوشی را به عنوان پس‌زمینه سافاری انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید تنظیمات انجام‌شده روی تمام دستگاه‌های متصل به iCloud ذخیره شود، گزینه Use Start Page on All Devices در بالای صفحه را فعال کنید.

پس از انجام شخصی‌سازی، روی دکمه X در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

4- تغییر طراحی سافاری در iPhone 13

اپل می‌خواست از طراحی کاملا جدید سافاری در iOS 15 استفاده کند که شامل تب‌های شناور و رابط کاربری ادغام‌شده با نوار تب و نوار URL می‌شد. ولی این طراحی جدید چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت و نسخه سافاری به همان iOS 14 برگشت.

با این حال، هنوز نشانه‌هایی از طراحی سافاری جدید در iOS 15 وجود دارد، مثل امکان انتقال نوار تب به قسمت بالا یا پایین رابط کاربری و یا قابلیت فعال‌سازی Allow Website Tinting که رنگ پس‌زمینه وب‌سایت را با رنگ نوار URL ترکیب می‌کند.

برای استفاده از این ویژگی‌ها، ابتدا وارد اپلیکیشن Settings شده و سپس Safari را انتخاب کنید. در بخش Tabs می‌توانید مشخص کنید که نوار تب در بالای پنجره سافاری قرار گیرد، یا در پایین آن.

ترفندهای آیفون 13

با فعال‌سازی گزینه Allow Website Tinting، رنگ پس‌زمینه وب‌سایت با رنگ URL ترکیب می‌شود. همچنین با فعال‌سازی گزینه Landscape Tab Bar هر زمان که گوشی آیفون را به طور افقی نگه دارید، تب‌های بازشده برای شما نشان داده می‌شوند.

  • توجه داشته باشید که قابلیت ترکیب رنگ وب‌سایت و URL به شرطی قابل‌استفاده است که نوار جستجو در قسمت بالای صفحه باشد.

5- مرتب‌سازی صفحات موجود در صفحه خانه

به عنوان یکی دیگر از ترفندهای آیفون 13 برای مرتب‌سازی صفحات Home Screen باید انگشت خود را روی یک قسمت خالی از صفحه گذاشته و نگه دارید تا وارد حالت شناور شوید (آیکون اپلیکیشن‌ها کمی تکان می‌خورند).

سپس روی ردیف نقطه‌ها (در پایین صفحه) ضربه بزنید. بدین ترتیب، صفحات هوم اسکرین به صورت گرید نشان داده می‌شوند. می‌توانید انگشت خود را روی صفحه دلخواه بگذارید و آن را به مکان دیگری منتقل کنید.

پس از تغییر مکان صفحات، روی گزینه Done در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا تغییرات اعمال‌شده، ذخیره شوند.

با استفاده از این رابط کاربری همچنین می‌توانید صفحات هوم اسکرین را پاک کنید. زمانی که در نمای گرید هستید، روی علامت چک زیر صفحه موردنظر (جهت حذف) ضربه بزنید و سپس آیکون منها (-) را لمس کنید تا بدین‌وسیله، صفحه پاک شود.

ترفندهای آیفون 13

6- ذخیره کد اعتبارسنجی دومرحله‌ای در قسمت Passwords

کدهای اعتبارسنجی دومرحله‌ای یا همان کدهای یک‌بارمصرف، دومین کلمات عبوری هستند که در هنگام ورود به برخی وب‌سایت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. اعتبار این کدها تنها 30 ثانیه است و بدین ترتیب از هرگونه نفوذ غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

اپل یک ویژگی منحصربه‌فرد را برای ذخیره‌سازی کدهای اعتبارسنجی دومرحله‌ای در کنار کلمات عبور Keychain یا همان دسته‌کلید iCloud معرفی کرده است. برای افزودن یک کد باید از مراحل زیر پیروی کنید.

نخست اپلیکیشن Settings را باز کرده و وارد بخش Passwords شوید.

اگر قبلا از کد دومرحله‌ای برای لاگین استفاده کرده باشید، پسورد در دسته‌کلید iCloud قرار دارد. در غیر این صورت برای ایجاد لاگین جدید روی آیکون + ضربه بزنید.

پس از دسترسی به لاگین و پسورد اکانت موردنظر یا افزودن جزئیات جدید، روی گزینه Set Up Verification Code ضربه بزنید. حال می‌توانید فرایند اعتبارسنجی دومرحله‌ای را برای یک وب‌سایت یا اکانت راه‌اندازی کنید.

ترفندهای آیفون 13

برخی سرویس‌ها از کدهای QR برای اعتبارسنجی دومرحله‌ای استفاده می‌کنند. اگر با اسکن کد QR روی گوشی خود مشکل دارید، روی گزینه Enter Setup Key ضربه زده و سپس عدد ارائه‌شده توسط وب‌سایت موردنظر را وارد کنید.

ترفندهای آیفون 13

پس از ورود Setup key (یا اسکن کد QR) لاگین به طور خودکار با کلید تأیید به‌روزرسانی می‌شود.

پس از انجام این تنظیمات، هر زمان که خواستید هویت خود را به وسیله کلمه عبور یک‌بارمصرف برای آن وب‌سایت یا سرویس خاص اثبات کنید، کافیست از کد تأیید موجود در اپلیکیشن Passwords استفاده کنید.

توجه داشته باشید که باید کد اعتبارسنجی دومرحله‌ای را برای هر وب‌سایت به طور جداگانه تنظیم کنید.

7- افزایش امنیت با iCloud Relay و Hide My Email

نسخه جدید iOS 15 با منع ردیابی رفتار آنلاین کاربران توسط کمپانی‌های مختلف، امنیت عملیات وبگردی و ارسال ایمیل را افزایش داده است. دو قابلیت iCloud Relay و Hide My Email باعث افزایش امنیت اطلاعات محرمانه کاربر می‌شوند.

استفاده از iCloud Private Relay به اکانت پولی iCloud احتیاج دارد (ماهی تقریبا 1 دلار). برای استفاده از این سرویس، ابتدا وارد قسمت Settings شده و روی نام خود ضربه زنید تا تنظیمات iCloud و Apple ID شما باز شود.

ترفندهای آیفون 13

بعد روی iCloud و سپس روی Private Relay ضربه بزنید و قابلیت Private Relay را فعال کنید.

استفاده از Hide My Email نیز یکی از ترفندهای آیفون 13 محسوب می‌شود که به اکانت پولی iCloud احتیاج دارد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد آدرس‌های ایمیل متفاوت را برای هر سایت ایجاد کنید. در صورت دریافت پیام اسپم یا آزاردهنده می‌توانید آدرس ایمیل را از کار بیندازید.

در واقع این قابلیت یک آدرس ایمیل واسطه را به وجود می‌آورد که مستقیما به ایمیل اصلی شما متصل است. با این کار، آدرس ایمیل اصلی شما محفوظ می‌ماند.

برای استفاده از Hide My Email به اپلیکیشن Settings رفته و روی نام خود ضربه بزنید.

ترفندهای آیفون 13

سپس وارد iCloud شده و پس از انتخاب گزینه Hide My Email روی دکمه + Create New Address ضربه بزنید.

ترفندهای آیفون 13

پس از انتخاب یک لیبل مناسب برای آدرس Hide My Email، روی گزینه Next و سپس دکمه Done ضربه بزنید. با این کار، یک آدرس ایمیل تصادفی برای شما ساخته می‌شود که آماده استفاده است.

8- اشتراک محتوا به وسیله سیری (Siri)

اشتراک محتوا با «سیری» یکی دیگر از ترفندهای آیفون 13 است که هر کاربری از وجود آن باخبر نیست. برای این کار، ابتدا محتوای موردنظر را باز کنید (مثل یک آهنگ در Apple Music).

ترفندهای آیفون 13

سپس با بیان عبارت Hey Siri دستیار هوشمند اپل را فعال کنید. سپس جمله «Share this with [your friend's name]» را به زبان آورید. با این کار، سیری جهت اطمینان از شما می‌پرسد که آیا آماده ارسال محتوا هستید؟ با گفتن کلمه «Yes» محتوا ارسال می‌شود.

قابلیت به اشتراک‌گذاری سیری با سرویس‌های متعددی از جمله Apple Music، Podcasts، Apple News، Maps، صفحات وب سافاری، اپلیکیشن Photos، پیام‌ها و غیره کار می‌کند.

9- کنترل بیشتر روی مد ماکرو (گوشی‌های مدل پرو)

قابلیت ماکرو با دوربین اولترا واید فعال می‌شود، ولی به طور پیش‌فرض روشن است! برخی مواقع زمانی که لنز دوربین را نزدیک به شیء می‌برید، به مد ماکرو احتیاج ندارید، اما فعال می‌شود.

به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای آیفون 13 می‌توانید کنترل بیشتر روی مد ماکرو و روشن/ خاموش کردن آن به طور دستی، از مراحل زیر پیروی کنید.

وارد اپلیکیشن Settings شده و روی بخش Camera ضربه بزنید. سپس گزینه Macro Mode را پیدا و فعال کنید.

ترفندهای آیفون 13

با فعال‌سازی کنترل ماکرو، هر زمان که لنز دوربین را نزدیک یک شیء می‌برید، دایره زردرنگی حاوی یک گل در گوشه سمت چپ نوار ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده روشن بودن مد ماکرو است. تنها کافیست روی این دایره ضربه زنید تا مد ماکرو غیرفعال شود.

ترفندهای آیفون 13

10- فعال‌سازی استایل عکس‌برداری

فعال‌سازی استایل عکس‌برداری یکی دیگر از ترفندهای آیفون 13 به حساب می‌آید. فیلترهای هوشمند جدیدی به این گوشی اضافه شده‌اند که به وسیله آن‌ها می‌توانید ظاهر کلی عکس‌های خود را تغییر دهید.

این سبک‌های عکس‌برداری در واقع فیلترهای قابل تنظیمی هستند که می‌توانند رنگ‌های برخی نواحی خاص از تصویر را خنثی یا تقویت کنند، بدون اینکه روی رنگ پوست تأثیر بگذارد.

برای دستیابی به استایل های عکس‌برداری، ابتدا وارد اپلیکیشن Camera شده و سپس حالت تصویر استاندارد را انتخاب کنید. روی پیکان کوچک در قسمت بالای صفحه ضربه بزنید تا تنظیمات مختلف دوربین برای شما ظاهر شود.

روی آیکون Photographic Styles ضربه بزنید. این آیکون با سه ردیف مربع نشان داده می‌شود.

ترفندهای آیفون 13

با استفاده از اسلایدرهای Tone و Warmth می‌توانید ظاهر عکس را به طور دلخواه تغییر دهید. در هنگام رسیدن به تنظیمات دلخواه، دکمه شاتر را لمس کنید.

ترفندهای آیفون 13

استایل Photographic به حالت فعال باقی می‌ماند، تا زمانی که استایل دیگری را انتخاب کرده یا به استایل استاندارد بازگردید.

ارسال نظر