نکات ساده و کاربردی هنگام تصویربرداری از ماه با گوشی

رسانه کلیک - تصویربرداری از ماه بدون استفاده از تجهیزات پیشرفته قدری دشوار است. اما با رعایت چند نکته ساده می‌توان تصاویر باکیفیت و خیره‌کننده‌ای را به وسیله گوشی ثبت کرد.

نکات ساده و کاربردی هنگام تصویربرداری از ماه با گوشی

هنگامی که پدیده ماه کامل اتفاق می‌افتد، بسیاری افراد گوشی‌های هوشمند خود را به دست می‌گیرند تا این لحظه زیبا را ثبت کنند. اما متأسفانه تصویربرداری از ماه با استفاده از دستگاه‌های غیر پیشرفته با چالش‌های فراوانی همراه است. فاصله زیاد ماه از زمین و وجود نور کم در شب نیز مشکلات ما را دوچندان می‌کند.

نحوه تصویربرداری از ماه با گوشی

خوشبختانه اپلیکیشن های متعددی برای سیستم عامل اندروید و iOS وجود دارند که با بالا بردن نرخ حساسیت، به شما اجازه می‌دهند در محیط‌های کم‌نور نیز تصاویر باکیفیتی را خلق کنید. تصویربرداری از ماه هنگام عبور از قله کوه یا یک سازه معماری زیبا نیز به جذابیت کار می‌افزاید.

برای گرفتن بهترین نتیجه، گوشی شما باید دارای لنز تله فوتو با قابلیت زوم بالا باشد. هر چه بالاتر، بهتر! می‌توانید گوشی خود را روی سه‌پایه قرار دهید تا میزان لرزش را به حداقل برسانید. همچنین توصیه می‌شود به جای ثبت عکس به صورت دستی، از تایمر خودکار دو ثانیه‌ای برای فعال‌سازی شاتر استفاده کنید. ویژگی ISO را روی 100 و اندازه فایل را به Raw تغییر دهید تا تصویر با بزرگ‌ترین ابعاد ممکن درون گوشی ذخیره شود.

تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید به کمک دوربین گوشی گرفته شده‌اند. همان‌طور که می‌بینید رعایت چند نکته ساده و البته کمی خلاقیت، تأثیر بسزایی در خلق یک تصویر زیبا از ماه دارد.

[lightgallery images="310814,310815,310816,310817"]

ارسال نظر