آموزش نحوه تغییر اندازه عکس در فتوشاپ به روش ساده

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم نحوه تغییر اندازه عکس در فتوشاپ را آموزش دهیم. روشی ساده که می‌توانید در مک یا ویندوز انجام دهید. با رسانه کلیک همراه باشید.

آموزش نحوه تغییر اندازه عکس در فتوشاپ به روش ساده

گاهی اوقات پیش آمده است که نیاز دارید اندازه عکسی را بزرگ یا کوچک کنید. ابزارهای مختلفی برای ویرایش تصویر وجود دارند که می‌توان از آنها استفاده کرد. اما بهترین نرم‌افزار برای تغییر اندازه عکس، برنامه Adobe Photoshop است. در این مطلب قصد داریم نحوه تغییر اندازه عکس در فتوشاپ را آموزش دهیم. کاربران می‌توانند به سادگی در ویندوز یا مک اندازه تصاویر مورد نظر خود را تغییر دهند.

برای شروع، نرم‌افزار فتوشاپ را در مک یا ویندوز باز کنید. سپس عکس مورد نظر خود را در داخل پنل برنامه لود کنید. در منوی فتوشاپ، گزینه Image را باز و منوی Image Size را انتخاب کنید. در پنجره Image Size، باید تصمیم بگیرید که از کدام واحد اندازه‌گیری استفاده کنید. اگر روی منوی کشویی کنار گزینه‌های عرض یا ارتفاع کلیک کنید، می‌توانید نوع واحد مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر واحد تعریف خاصی دارد که در ادامه هرکدام را توضیح می‌دهیم.

تغییر اندازه تصویر آشنایی با واحدها اندازه‌گیری در فتوشاپ

درصد ( Percent ): این گزینه می‌تواند درصد اندازه تصویر فعلی را تغییر دهد. به عنوان مثال، ۵۰ درصد تصویر نصف اندازه عکس را تغییر می‌دهد. بدین ترتیب، اندازه ۲۰۰ درصد، عکس را دوبرابر بزرگتر می‌کند.

پیکسل ( Pixel ): این گزینه ابعاد دقیق تصویر را براساس اندازه پیکسل تصویر تعیین می‌کند. بنابراین، اندازه تغییرات تصویر روی پیکسل‌های عکس اعمال می‌شود.

اینچ، سانتی‌متر، میلیمتر ( Inches, Centimeters, Milimeters ): این گزینه‌ها واحدهای اندازه‌گیری استاندارد نرم‌افزار هستند. کاربران معمولا برای چاپ تصویر از این گزینه‌ها استفاده می‌کنند که مربوط به DPI تصویر هستند.

نقاط ( Points ): یک واحد اندازه‌گیری متداول در تایپوگرافی محسوب می‌شود که معادل ۱.۷۲ اینچ است. در یک تصویر با وضوح 72-DPI، یک نقطه این تصویر برابر با یک پیکسل است.

پیکا ( Picas ): یک پیکا برابر با ۱.۶ اینچ یا ۱۲ پوینت است. این گزینه بیشتر برای تصاویر مخصوص چاپ استفاده می‌شود.

ستون ( Columns ): این گزینه برای تغییر اندازه ستون‌های تصویر است. ستون یک واحد دلخواه برای کاربر است که در بخش Preferences > Units & Rulers به صورت مجزا هم در دسترس است.

واحدهای اندازه گیری فتوشاپ تغییر اندازه عکس در فتوشاپ

برای تغییر اندازه عکس، باید تصمیم بگیرید که نسبت تصویر را حفظ کنید یا اینکه دست به تغییراتی بزنید. نسبت تصویر رابطه تناسب ابعاد دو طرف تصویر یعنی عرض و ارتفاع است. اگر قصد دارید ابعاد اصلی تصویر را حفظ کنید، کافی است که عرض یا ارتفاع عکس را تغییر دهید. زمانی که یکی از ابعاد را تغییر دادید، فوتوشاپ به صورت خودکار ابعاد دیگر تصویر را تغییر می‌دهد.

به طور کلی، توصیه می‌شود که نسبت ابعاد تصویر را حفظ کنید تا تصویر دچار شکل و شمایل ناموزون نشود. اما برای اینکه بخواهید نسبت تصویر مورد نظر خود را اعمال کنید، روی آیکون زنجیر کلیک کنید تا بتوانید نسبت‌های مورد نظر خود را در قسمت‌های عرض و ارتفاع وارد کنید.

نسبت تصویر در فتوشاپ تا الان بخشی از تغییر اندازه عکس در فتوشاپ را انجام داده‌اید. برای تغییر عرض عکس خود، روی قسمت Width و برای تغییر ارتفاع تصویر، روی قسمت Height کلیک کنید. در این قسمت‌ها عدد مورد نظر خود را وارد کنید تا تغییرات مورد نظر شما در تصویر ایجاد شود. پس از انجام این کار، روی دکمه OK کلیک کنید تا پنجره Image Size بسته شود.

تغییر اندازه عکس در فتوشاپ نحوه ذخیره تصویر ویرایش شده

حال، تغییر اندازه عکس انجام شده است و شما می‌توانید تصویر را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید. اگر از ظاهر عکس خود رضایت دارید، وقت آن رسیده که فایل خود را ذخیره کنید. برای انجام این کار، روی منوی File کلیک کنید و گزینه Save را بزنید. عکس شما با پسوند .psd ذخیره خواهد شد که می‌توانید بعدا به آن مراجعه کنید.

ذخیره تصویر در فتوشاپ برای ذخیره تصویر با فرمت‌هایی مانند Jpeg یا PNG، منوی File را باز و گزینه Save As… را انتخاب کنید. پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود که می‌توانید نام عکس خود را مشخص کنید. سپس در وسط این پنجره فرمت مورد نظر را انتخاب کنید. در آخر، دکمه Save را بزنید تا عکس شما با فرمت مد نظرتان ذخیره شود. حال، با انجام این روش ساده، شما توانستید اندازه تصویر خود را تغییر دهید.

تغییر اندازه عکس در فتوشاپ یکی از پرکاربرترین ترفندهای نرم افزاری محسوب می‌شود. آیا شما با روش‌های دیگری برای تغییر عکس در وینوز، مک او اس و لینوکس آشنا هستید؟

ارسال نظر